1 Senest redigeret af Solens Søn (2010-12-03 10:51:22)

Tråd: Anders Lund Madsen

Anders Lund Madsens Anders And-historie i AA&Co. nr. 48 er dækket i medierne. Det var omtalt i Urban i går og 24timer i dag. Urban har jeg desværre kun ét eksemplar af, men jeg tog 4 ekstra eksemplarer af 24timer, hvor der er en helsidesartikel med forsidehenvisning.

Vil nogle reservere disse 4 ekstra eksemplarer?

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Sv: Anders Lund Madsen

Jeg aftager gerne et af dem - med mindre det rent faktisk er 24timer du mener, for så har jeg nemlig bladet (inkl. forsideomtale). Hvis vi er heldige er der forsideomtale på begge forsider smile

Jo, det var 24timer jeg mente. Fejlen er rettet.

jeg vil gerne have den ene...

ved ikke om det er her jeg lige skal skrive det, men hvis det er nogen har nogle tilovers, så søger jeg rigtig meget det blad, med statsministeren, den med dronningen, og den med olsen banden.

MVH. David Flyckt

Hvis Niels Jakob skulle løbe tør kan jeg også undvære et eksemplar!

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Niels Jakob, jeg vil gerne have et eksemplar!

Hvad synes I i øvrigt om historien?

Jeg ser at manuskriptet er skrevet af Snejbjerg, men det er vel osse for meget at forvente at Lund Madsen selv skulle kunne lave det.

(Jeg kan forresten godt lide Jordi Alfonsos tegninger af en nedbrudt Joakim i historien på side 32, og bipersonerne har noget Barks over sig.)

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Niels Jakob!

Husk at foreningens arkiv skal ha et eksemplar før du begynner å dele ut resten i øst og vest!!!

Foreningens arkiv-eksemplar ligger lige her på stolen ved siden af mig. Så tak for tanken Sigvald - og Niels Jakob, du deler bare ud i vest og øst:)

Jeg må sige at jeg er meget positiv over historien - de små folk der medvirker minder mig om mange Barks-historier - og så berører Lund madsen jo også det klasssike spørgsmål om hvor vidt ænderne klækkes eller fødes.

Niels Jakob, har du mulighed for at lave elektroniske kopier af artiklerne? Jeg kunne godt tænke mig dem, men portoen er ret høj at sende dem udenlands.

@Benadikt:
Jo, jeg sender et scan til dig.

AC skrev:

og så berører Lund madsen jo også det klasssike spørgsmål om hvor vidt ænderne klækkes eller fødes.

Ja, og ikke nok med det. Han antyder i interviewet, at Fætter Guf og Bedstemor And skulle have noget kørende. Den observation ligger jo fint i tråd med dr. Gans' teori: http://donaldisme.dk/Gans.htm#bedste

Til dem, som kan klare sig med den elektroniske udgave, så findes den her, hvor den også kan downloades som pdf: http://www.e-pages.dk/24timer/2625/

Jeg synes også rigtig godt om historien, disse crazy idèer såsom et træ der vokser nedad, miniænder dybt under jorden etc. Er det jeg altid godt har kunnet lide, ved bl.a. Barks, og så er den tegnet rigtig godt.
Anders Lund Madsen, skriv endelig nogle flere historier!

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

Historien er meget Barks-agtig. Lund Madsen forstår i den grad hvad en god historieidé er. Jeg kunne nemt forestille mig denne historie med Barks' tegninger.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Jeg kommer til at tænke på nordmændende og deres idé med at sætte Knut Nærum til at skrive historier (som Arild Midthun tegner). Så vidt jeg er informeret, er Knut Nærum på en måde det norske svar på Anders Lund Madsen, altså en folkekær sjov medie-fyr.

Jeg synes at det var interessant endeligt at se en historie med ænder som bliver udklækket af æg og at Andersine skulle bruges som rugemor. Det med at der lever et folk under jorden bringer selvfølgelig tanken hen på Barks´ historie Land Beneath The Ground/Et Mystisk Land I Jordens Indre, og mini-ænder har jo osse optrådt i nogle af hans historier.

Jeg undrer mig dog over at mini-ænderne ikke kunne få kontakt med deres koner, fordi toget (dragen) kører jo ikke i gennem tunnellen uafbrudt, så der var da rigeligt med tid i pauserne til at mini-ænderne kunne blive genforenet med deres koner. Det behøver man ikke en køreplan for at opdage. Så det synes jeg var en svaghed ved historien.
På trods af at jeg godt kunne lide historien, så synes jeg osse at den var en smule for tutte-nuttet, men hvad pokker, det er jo snart jul.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Hans skrev:

Jeg undrer mig dog over at mini-ænderne ikke kunne få kontakt med deres koner, fordi toget (dragen) kører jo ikke i gennem tunnellen uafbrudt

Og jeg forstod ikke, hvordan et løg kan holde sig i 200 år, og hvad Andersine vil gøre, når næste års vinder af havekonkurrencen skal have løget. Men det var meget positivt, at han har ladet figurerne tale mindre, end han selv plejer at gøre.

*) Nævneværdigt Interesseret Elsker af Litteratur i Serieformat