1 Senest redigeret af KjartAn(d) F. Stolberg (2011-01-26 18:45:47)

Tråd: Det Rådne Æg og den Gyldne And 2010

AC nævnte årets lavpunkt for Disney-tegneserier, og dette inspirerede mig til at lave Razzies og Oscars til Disney tegneserier som jeg har læst, som er udgivet på dansk i år, og som ikke er genoptryk:

Til prisen for årets værste historie er nomineret følgende:
Anders har en plan (Anders And & Co. 41)
Turen går til Danmark (Anders And & Co. 37)
Alle tiders assistenter (Jumbobog 368)
Benhård Julebusiness (Fra alle os til alle jer/Disneys Juleklassikere 17)
Andersine-historien på side 20 (Anders And Jr. 4)

Til prisen for årets værste tegner er nomineret følgende:
Andrea Freccero
Everton Costa
José Ramón Bernado
Santiago Barreira
Stefano Intini

Til prisen for årets værste figur er nomineret følgende:
Kjeld Jensen (Anders har en plan)
Benny Frandsen (Anders har en plan)
Politimanden der ser Benny og Kjeld Smutte, men som ikke gør noget ved det, og som til gengæld siger "Bliv, hvor du er" til Egon selvom han var indespærret (Anders har en plan)
Fyren der springer ind af vinduet selvom døren er åben (Anders har en plan)
Julia Gulia (Alle tiders assistenter)

Til prisen for årets værste forside er nomineret følgende:
Jumbobog 366: Lækkert Garn
Anders And & Co. 48
Særnummer om genbrug og ressourcer
Anders And & co. 41
Uhyrlige oplevelser

Til prisen for årets værste udgivelse er nomineret følgende:
Uhyrlige oplevelser
Anders And & Co. nr. 41
Anders And Jr. 4
Minipocket 2
Fra alle os til alle jer/Disneys Juleklassikere 17

Til prisen for årets bedste historie er nomineret følgende:
Den højeste and i jorden (Anders And & Co. 48)
Nærbilleder (Anders And Ekstra 2)
Mareridt i rummet (Jumbobog 368)
Fupferie (Anders And & Co. 31)
Skræmmebamserne (Jumbobog 359)

Til prisen for årets bedste tegner er nomineret følgende:

Arild Midthun
Massimo De Vita
Kari Korhonen
Casty
Daan Jippes

Til prisen for årets bedste forside er nomineret følgende:

Anders And & Co. 35
Rappet 15
Rappet 16
Guldfeber
På dybt vand

Til prisen for årets bedste udgivelse er nomineret følgende:

Anders And Ekstra 1
Anders And Ekstra 2
Anders And Ekstra 3
32 siders ekstralæsning: Kari Korhonen
Juletillæg 2010

Til prisen for årets bedste genoptryk er nomineret følgende:
I det gode gamle Californien (Tillæg til Anders And & Co. 30)
Rejsen til Jordens indre (Anders And Ekstra 5)
Hexias heksekunster (Anders And & Co. 47-49)
Arven fra Flora (Anders And & Co. 36-38)
Skønne spildte kræfter (Anders And & Co. 1)

I, kære medlemmer af DDF(R) – og kun medlemmer af DDF(R) – skal stemme om hvilke der vinder. I gør dette ved at sende en mail til mig med emnenavnet ”jeg stemmer på”, hvor i fortæller hvilke i stemmer på i hver kategori. Det er tilladt at lade være med at stemme i alle kategorier, men det er forbudt at sende flere mails om dette emne. For lige at besvare hvad der sikkert bliver spurgt om, så er der kun et par få gode mindeværdige nye karakterer fra i år, og kun et enkelt dårligt genoptryk eller to. Det er selvfølgelig tilladt at sige sin mening i et indlæg, hvilket jeg især vil anbefale for ikke-medlemmer. Dog anbefaler jeg jer at lade være hvis i er medlemmer, da det vil fjerne en del spænding. I mailen skal i oplyse jeres medlemsnummer. At svare i forummet tæller ikke som en stemme. Jeg forventer at udnævne vinderne og ”vinderne” til vintermødet. Send jeres stemmer senest den 1. februar.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Sv: Det Rådne Æg og den Gyldne And 2010

Godt initiativ,  selvom jeg nu ikke er medlem. Lige to ting dog.

1. Skal seneste svar ikke rettes til 1. februar?
2. Når man nominerer personer, bør det så ikke være for et værk de har leveret, og bør det så ikke stå i parentes?

Moggie skrev:

Godt initiativ,  selvom jeg nu ikke er medlem. Lige to ting dog.

1. Skal seneste svar ikke rettes til 1. februar?
2. Når man nominerer personer, bør det så ikke være for et værk de har leveret, og bør det så ikke stå i parentes?

1. Tusind tak. Rettet.
2. Tegnerene har lavet så utrolig mange værker at det ikke er nødvendigt at udpege hvor de gjorde det bedst. Jeg skal dog nok sætte eksempler på senere.

Jeg har tænkt lidt over det, og jeg tror at folk skal nomineres for hvordan de alt i alt har klaret året, og ikke for en enkelt værk, for tegnerne laver langt flere værker end instruktører, skuespillere osv.

5 Senest redigeret af KjartAn(d) F. Stolberg (2011-01-15 15:43:58)

Er der nogle her der har ideer til bedre navne for priserne. Jeg overvejer lidt at for de positive priser, skulle navnet være enten "Den gyldne and" eller "Den gyldne hjelm". Hvad synes I priserne skal hedde? Dette skriver I bare i tråden, og ikke i en mail.

"Den gyldne and" lyder da meget sjovt tongue

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Solens Søn skrev:

"Den gyldne and" lyder da meget sjovt tongue

Nemlig ja

The Master of the Mississippi

Ja, det siger jeg også. Det ville være lidt ondt over for hele Amerikas befolkning at udlodde Gyldne Hjelme wink
Hvad skulle Razzierne hedde?

Skørt og Tosset Individ, Naturligvis En Valgfri Antagelse smile

S.T.I.N.E. v.A. skrev:

Hvad skulle Razzierne hedde?

Den grimme ælling (den her vokser ikke op og bliver smuk)
Den grimme gås
Spark i gumpen
Den røde gump (efterfølger ovenstående)
Det ærgelige æg

10 Senest redigeret af KjartAn(d) F. Stolberg (2011-01-16 17:21:34)

Niels Jakob har sendt mig en mail hvor han siger at "Eneboeren i Andeby" slet ikke blev genudgivet i år, men at det kun var forsiden (Jeg læser sjældendt genudgivelser af historier jeg har i forvejen). Alle har nu chance for at ændre deres stemme på bedste genoptryk, ved at sende en mail til mig ved navn "Bedste genoptryk", hvor I har mulighed til at ændre jeres stemme til "Hexias heksekunster", men ikke til andet. Send den kun hvis du allerede har stemt.

Jeg vil lige minde alle om at der er en uge igen, så hvis I vil gøre en forskel, så vil jeg sige at det stadig kan nås...

Jeg er jo ikke medlem. Så jeg har tænkt mig at komme med min mening her i tråden.

For det første synes jeg det er et godt initiativ.

For det andet er jeg mere eller mindre enige med dine udvælgelser.
Dog mener jeg ikke at Bernado fortjener at blive nomineret som en af de værste tegnere. På at tænke hvis manden læste dette her !

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

soer5523 skrev:

Dog mener jeg ikke at Bernado fortjener at blive nomineret som en af de værste tegnere. På at tænke hvis manden læste dette her !

Jeg tror ikke han kan dansk... Hvorfor skulle han overhovedet forvilde sig ind på et dansk forum? - og eventuelt oversætte noget derfra?  tongue

Solens Søn skrev:
soer5523 skrev:

Jeg tror ikke han kan dansk... Hvorfor skulle han overhovedet forvilde sig ind på et dansk forum? - og eventuelt oversætte noget derfra?  tongue

Det ved jeg ikke. Det var bare en tanke.

Jeg er altså åbenbart den eneste som ikke synes Bernado tegner godt. Jeg elsker hans, til tider helt urealistiske dynamik !

soer5523 skrev:

Jeg er altså åbenbart den eneste som ikke synes Bernado tegner godt. Jeg elsker hans, til tider helt urealistiske dynamik !

Ærlig talt, så synes jeg heller ikke han er så forfærdelig som alle siger. Jeg prøver blot at være objektiv.

soer5523 skrev:
Solens Søn skrev:
soer5523 skrev:

Nu må du da bestemme dig.
Hvis du "åbenbart er den eneste, som ikke synes, at han tegner godt", hvorfor opponerer du så mod, at han er nomineret som en af de værste tegnere?
Eller skriver du kun, for at se dig selv på skrift?

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Ud fra hvad han ellers har skrevet i sit indlæg er det da indelysende, at det er en fejl.
Hvis du tager dig sammen til at læse den næste sætning, står det ganske klart. Sådan nogle fejl laver jeg også tit, man kan jo let blive forvirret. Men du ledte åbenbart bare efter en chance for at sige ham imod...

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

En kategori er kald Karakterer, men den handler om figurerne i bladet.

benadikt skrev:

En kategori er kald Karakterer, men den handler om figurerne i bladet.

Kan man ikke bruge dem som synonymer til hinanden?

Unge danskere bruger nok ordene som synonymer, men det er engelsk påvirkning. Danske ordbøger beskriver ikke ordene som synonymer, og det blev de heller ikke brugt som for nogle år tilbage.

benadikt skrev:

Unge danskere bruger nok ordene som synonymer, men det er engelsk påvirkning. Danske ordbøger beskriver ikke ordene som synonymer, og det blev de heller ikke brugt som for nogle år tilbage.

min synonymordbog siger at karakter er synonym med personlighed, og min fransklærer (der er dansklærer for visse andre klasser) siger at man godt kan sige karakter i stedet for person.

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

min synonymordbog siger at karakter er synonym med personlighed, og min fransklærer (der er dansklærer for visse andre klasser) siger at man godt kan sige karakter i stedet for person.

Ja, karakter er synonym med personlighed, det er der ikke noget nyt i.
Karakter om person blev normalt brugt om en person der var anderledes, f.eks. bruger H.C. Andersen det i sine historier.
Der er nok også nogle karakterer i bladet, men afsnittet handler vel generelt om figuerne i bladet?

benadikt skrev:
KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Ja, karakter er synonym med personlighed, det er der ikke noget nyt i.
Karakter om person blev normalt brugt om en person der var anderledes, f.eks. bruger H.C. Andersen det i sine historier.
Der er nok også nogle karakterer i bladet, men afsnittet handler vel generelt om figuerne i bladet?

Nu er der ikke længere nogen sprogfejl der forhindrer dig i at stemme.

Jeg er gået i gang med at finde ud af, hvem jeg vil stemme på. I nogle kategorier er beslutningen nem, i andre meget svær.

Bornholmer-anden skrev:
soer5523 skrev:
Solens Søn skrev:

Nu må du da bestemme dig.
Hvis du "åbenbart er den eneste, som ikke synes, at han tegner godt", hvorfor opponerer du så mod, at han er nomineret som en af de værste tegnere?
Eller skriver du kun, for at se dig selv på skrift?

Hvorfor reagerer du så krafitigt ? ( og det skulle komme fra mig )

Det var bare en fejl.