1 Senest redigeret af KjartAn(d) F. Stolberg (2011-02-06 19:53:44)

Tråd: Hvem skal nomineres til Den Gyldne And og Det Rådne Æg 2011?

Igen i 2011 er der Den Gyldne And og Det Rådne Æg. I har mulighed for at indstille historier gennem årets gennemgang, i følgende kategorier:

Værste historie
Værste tegner
Værste figur
Værste forside
Værste udgivelse
Bedste historie
Bedste tegnere
Bedste forside
Bedste udgivelse
Bedste genoptryk

I har også mulighed for at indstille kategorier. Dog bliver I nødt til at indstille mindst to nominerede i pågældende kategorier.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

2 Senest redigeret af soer5523 (2011-02-06 20:09:06)

Sv: Hvem skal nomineres til Den Gyldne And og Det Rådne Æg 2011?

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Igen i 2011 er der Den Gyldne And og Det Rådne Æg. I har mulighed for at indstille historier gennem årets gennemgang, i følgende kategorier:

Værste historie
Værste tegner
Værste figur
Værste forside
Værste udgivelse
Bedste historie
Bedste tegnere
Bedste forside
Bedste udgivelse
Bedste genoptryk

I har også mulighed for at indstille kategorier. Dog bliver I nødt til at indstille mindst to nominerede i pågældende kategorier.

Det var skisme da tidtligt. Men okay, så har folk mulighed for at komme med deres besyv hele året.

Ps. Er denne her også kun for medlemmer af DDFR ?

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

Når man i sidste ende skal stemme er det kun for DDF(R)-medlemmer, men alle har ret til at indstille. I skal ikke sende en mail, men til gengæld skrive et (eller flere) indlæg i denne tråd.

Når man i sidste ende skal stemme er det kun for DDF(R)-medlemmer, men alle har ret til at indstille. I skal ikke sende en mail, men til gengæld skrive et (eller flere) indlæg i denne tråd.

Okay smile

To måneder er gået siden årets start, og jeg har da allerede fundet et par gode kandidater til de fleste kategorier, og har noteret dem. Har I set noget bemærkelsesværdigt? Ellers bliver en god kandidat måske ikke nomineret.

To måneder er gået siden årets start, og jeg har da allerede fundet et par gode kandidater til de fleste kategorier, og har noteret dem. Har I set noget bemærkelsesværdigt? Ellers bliver en god kandidat måske ikke nomineret.

Kan fortælle hvilke? smile

soer5523 skrev:

Kan du fortælle hvilke? smile

Ja, det skal jeg gerne gøre - i 2012.

soer5523 skrev:

Kan du fortælle hvilke? smile

Ja, det skal jeg gerne gøre - i 2012.

Hvad så hvis mediernes teori om jordens undergang pga. Maya kalenderen er sand?  wink

I så fald gør det ingen forskel, fordi priserne aldrig vil blive afholdt.

soer5523 skrev:

Hvad så hvis mediernes teori om jordens undergang pga. Mayakalenderen er sand?  wink

Dette er ikke nogen teori, men en ubegrundet påstand.

benadikt skrev:
soer5523 skrev:

Hvad så hvis mediernes teori om jordens undergang pga. Mayakalenderen er sand?  wink

Dette er ikke nogen teori, men en ubegrundet påstand.

Det skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvad der bliver nomineret.

Jeg kan da afsløre at når nogen/noget får meget ros eller meget negativ omtale bliver chancerne store. "Hvad nu hvis..." og Vicar har stor sandsynlighed for at blive nomineret til henholdsvis "Bedste historie" og "Værste tegner". Hvis Vicar opper sig nomineres han selvfølgelig ikke til sidstnævnte, men det er de eneste ledetråde jeg føler er offentlige nok i forvejen. Men intet er sikkert, og meget kan nå at ske. Juryen er kun på to personer, så vi kan let overse noget, hvilket er en af årsagerne til at vi behøver jeres mening.

Fire måneder er nu gået, og jeg har allerede fem kandidater i alle kategorier undtagen 3 af dem, og derfor vil jeg især gerne høre hvad I synes er de værste forsider, værste udgivelser og bedste udgivelser ind til videre.

Udover disse underrepræsenterede kategorier, så er der også een som har så mange kandidater at jeg har svært ved at bestemme mig: Bedste genoptryk. Jeg har allerede lagt mærke til at der i år er dejligt mange gode genoptryk uden Barks' eller Rosas navn på sig, men til gengæld så er der kun få historier fra disse to herrer der opnår højderne fra de andre tegnere og forfattere. Jeg vil derfor høre hvad I synes er de bedste Barks/Rosa-genoptryk, for jeg har ingen problemer med at finde det bedste fra de andre.

Værste forside vil jeg gerne nominere den nyeste Anders And Ekstra, forsiden er frygtelig..

http://coa.inducks.org/issue.php?c=dk/AE2011-02

DanielB skrev:

Værste forside vil jeg gerne nominere den nyeste Anders And Ekstra, forsiden er frygtelig..

Hvorfor? Bare fordi det ikke er Rosa, men en hollænder?

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Rosa har jo tit lavet Barks forsider, så der er vel ikke noget galt i at en hollandsk tegner laver en Rosa forside. I så fald ville det osse være galt at bruge en Rosa forside til en Barks historie, når man lige så godt kunne have brugt Barks´ egen forside.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Jeg vil gerne nominere forsiden på Jumbobog nr. 375 til ''Bedste forside''

We`re Gonna Hang Out Our Washing On The Siegfried Line

18

DanielB skrev:

Sådan skulle forsiden, efter min mening have set ud... nordmændene kan finde ud af det:
http://coa.inducks.org/issue.php?c=no/DE2011-02

Jeg indstiller ikke nogen forside, men nu vi taler om emnet, så vil jeg gerne påpege, at forsiden på AA&Rosa er pixileret. Det var ærgeligt, havde de ikke en udgave af forsiden i høj opløsning. Det må vist være en smutter.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Én af kategorierne er ved at løbe helt ud af kontrol, og det er bedste genoptryk. Derfor åbner jeg nu en diskussion om hvilke HEDL-kapitler der er jeres favoritter, og så vil 1-3 kapitler nomineres.

DanielB skrev:

Værste forside vil jeg gerne nominere den nyeste Anders And Ekstra, forsiden er frygtelig...

Fryktelig??? Den er da først og fremst nederlandsk! Men jeg skjønner godt at du føler deg snytt, den norske forsiden basert på en Rosa-pinup passer mye bedre.

Jeg vil gerne indstille Jumbo-tema #36 til bedste forside:
http://coa.inducks.org/issue.php?c=dk%2FJT+++36
Meget italiensk, men jeg kan godt lide den,

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

sigvald skrev:
DanielB skrev:

Værste forside vil jeg gerne nominere den nyeste Anders And Ekstra, forsiden er frygtelig...

Fryktelig??? Den er da først og fremst nederlandsk!

Men man kan vel ikke nominere en forside bare fordi den er nederlandsk?
Nederlandsk er ikke det første man tenker på når man ser den. Den er sikkert først og fremst fryktelig for DanielB  wink

Treentre skrev:
sigvald skrev:
DanielB skrev:

Fryktelig??? Den er da først og fremst nederlandsk!

Men man kan vel ikke nominere en forside bare fordi den er nederlandsk?
Nederlandsk er ikke det første man tenker på når man ser den. Den er sikkert først og fremst fryktelig for DanielB  wink

Faktisk vil jeg sige at den nok nærmer sig de værste forsider, men det er mest af alt fordi vi ikke har fået noget tilsvarende "Lækkert Garn" eller "Uhyrlige Oplevelser" i år - ind til videre.

Én af kategorierne er ved at løbe helt ud af kontrol, og det er bedste genoptryk. Derfor åbner jeg nu en diskussion om hvilke HEDL-kapitler der er jeres favoritter, og så vil 1-3 kapitler nomineres.

Sidste kapitel.