Tråd: Rappet 18 deadline

Deadline for indlevering af materiale til Rappet 18 er

mandag d. 13. juni 2011

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Sv: Rappet 18 deadline

Solens Søn skrev:

Deadline for indlevering af materiale til Rappet 18 er

mandag d. 13. juni 2011

Er det i den her, min artikel bliver trykt? smile

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

Ja.

Jeg vil rigtig gerne lave en "andestribe" til bladet (hvis I vil have en?).
Men skal den i så fald helst være i farver eller uden?

"The way to get started is to quit talking and begin doing" - Walt Disney

Vanli skrev:

Jeg vil rigtig gerne lave en "andestribe" til bladet (hvis I vil have en?).
Men skal den i så fald helst være i farver eller uden?

Problemet med sådan en er, at vi helst ikke skal bruge Disney-figurerne selv i serier. Men jeg ved selvfølgelig ikke, hvad du har tænkt dig?

Jo, det var det, jeg havde tænkt mig - spekulerede netop også bagefter på om I egentlig havde rettighederne til det.

Men jeg prøver bare at finde på noget andet så smile

Vanli skrev:

Jo, det var det, jeg havde tænkt mig - spekulerede netop også bagefter på om I egentlig havde rettighederne til det.

Det ville i hvert fald være ganske morsomt at have en stribe om vore medlemmer/redaktion/bestyrelse, så det kunne være et godt forslag. Måske kunne redaktøren få dig til at lave en stribe over noget der er sket i Andersines Hjørne.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:
Vanli skrev:

Det ville i hvert fald være ganske morsomt at have en stribe om vore medlemmer/redaktion/bestyrelse, så det kunne være et godt forslag. Måske kunne redaktøren få dig til at lave en stribe over noget der er sket i Andersines Hjørne.

God idé! Jeg rejser med min klasse til Amsterdam i aften og kommer hjem på fredag - så kan jeg forhåbentlig finde på sådan en stribe undervejs smile (Også bare så I ved hvorfor jeg ikke svarer før på lørdag wink )

Må indrømme at jeg ikke lige umiddelbart kan finde på en god stribe, på trods af at temaet virkelig lægger op til det.
Hvis nogen har en idé må den person vældig gerne foreslå den (via mail så idéen ikke bliver afsløret før bladets udgivelse) wink

Har ikke modtaget nogen bud via mail, og eftersom jeg selv (langt om længe!) har fået en idé, aflyser jeg nu efterlysningen smile

Så er alle Rappet-bladene afleveret på posthuset og på vej ud til donaldister i hele verden!

Jeg tror, at vi alle glæder os.

Hvad kom der forøvrigt ud af den debat om Rappet på sommermødet?

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Folk virkede generelt tilfredse, især for det nye format. Temanummer-ideen: Nogen var glade for den røde tråd i bladet, andre syntes, at det fyldte for meget. Det blev påpeget, at alle artikler gerne skal have enten en "aha"- eller en "haha"-effekt på læseren, sidstnævnte især i forhold til akademisk donaldisme - og der blev nævnt eksempler på hvornår det har fungeret og ikke fungeret. I den forbindelse blev det nævnt, at den akademiske donaldisme ikke skulle fylde for meget i bladet. Jeg er meget taknemlig for alle kommentarerne, de er alle meget brugbare - især bed jeg mærke i "aha"- eller "haha"-effekten, som jeg synes illustrerer målet for artiklerne rigtig godt.

Efter debatten om nr. 17 præsenterede jeg nr. 18 (dvs. jeg gennemgik indholdsfortegnelsen roll ). Så præsenterede jeg en række forskellige "artikelgenre", som jeg mener, man kan sortere de fleste artikler i Rappet efter. Tællearbejdet resulterede i en graf over antallet af hver artikelgenre i hvert blad fra nr. 1 til 18. Pointen var, at nr. 18 næsten ligger lige i gennemsnittet for alle bladene.

http://img4.imageshack.us/img4/3048/rappet18prsentationgraf.jpg

Rappet vel ankommet med postbil m.m. til klippeøen.
Glæder mig til at læse de mange spændende artikler.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Rappet er også ankommet her - og tak for det store arbejde jeg ved der er i at lave klubblad!!
Jeg lagde mærke til de 'horrible' 21 kr. det koster at sende bladet ud. yikes
Det er sikkert for besværligt at administrere, men ellers vil jeg gerne tilbyde selv at hente bladet et centralt sted i Århus - evt. lidt syd for. wink
Hvis der bor flere i nærheden af hinanden, kunne det måske praktiseres flere steder og klubben kunne spare lidt der!? Men igen... det er måske for besværligt rent administrativt!?
Grundet formatskiftet kan jeg i øvrigt ikke huske hvor jeg lagde Rappet nummer 17. sad
Men det er selvfølgelig ikke bladets skyld. neutral

Vi sparer allerede en del porto ved at planlægge udgivelsen i forbindelse med møderne og så uddele bladet til mødedeltagerne. Hvis du gerne vil hente nr. 19 i Århus skulle der være gode muligheder for det, eftersom jeg flytter til byen på tirsdag. Men centrale uddelingssteder er for besværlige, og det vil i øvrigt sikkert koste mere at hente bladet end at få det sendt med de benzinpriser vi har. De flester gider heller ikke at få bladet på den måde. En lettere måde at spare på er at lave en blad, så det ligger lige under 100 g (nr. 17 lå lige på grænsen), for så ryger vi ned i en anden portogruppe.

Solens Søn skrev:

jeg flytter til byen på tirsdag

Skal du til at studere her i Århus?

Why do I even bother?

Solens Søn skrev:

En lettere måde at spare på er at lave en blad, så det ligger lige under 100 g (nr. 17 lå lige på grænsen), for så ryger vi ned i en anden portogruppe.

..eller lave bladet een gang om året, næsten dobbelt så tykt, og udsende det til samme portopris.

Apropos medlemsbladet: Jeg skal prøve at få fingeren ud og få færdiggjort den NÆSTEN færdige artikel, jeg har haft liggende mens deadlines for de tre seneste blade er fløjet forbi som små hvirvelvinde.

oledamgaard skrev:

Apropos medlemsbladet: Jeg skal prøve at få fingeren ud og få færdiggjort den NÆSTEN færdige artikel, jeg har haft liggende mens deadlines for de tre seneste blade er fløjet forbi som små hvirvelvinde.

Minder mig om et citat af Douglas Adams smile

I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

VoBo skrev:
Solens Søn skrev:

jeg flytter til byen på tirsdag

Skal du til at studere her i Århus?

Ja, det skal jeg lige præcis. Fysik, og hele balladen starter om en uges tid.

Nå, hvad synes folkens så om min artikel? smile

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)