Tråd: super pris eller...?

Jeg så lige dette røver køb på dba.dk  smile
http://www.dba.dk/hall-of-fame-don-rosa … -74947308/

The Master of the Mississippi

Sv: super pris eller...?

Pesetas?

Han har nok ikke overvejet, at bogen stadigvæk kan få's ny i netbutikker og lign. Og der koster den vidst kun 199 kr.  tongue

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

Treentre skrev:

Pesetas?

Piratos?

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Er det ikke ret dyrt for en Hall Of Fame? De ligger da kun på 200 kr.!

Gyldne hilsner fra Gold Duck!

6 Senest redigeret af benadikt (2011-06-25 09:00:38)

1500 er godt nok dyrt. Men helt så vildt, som I får det til at lyde, er det ikke.
Man kan IKKE få 1. oplag af bogen i en boghandel. Det er 3. oplag (der også er 2. udgave), der kan købes for omkring 200 kroner i butikkerne.

(tastefejl rettet)

Der står ikke engang hvad oplag det er, men der står dog et et-tal udfor "Udgave", så måske er det en første udgave, men hvilket oplag står der ikke noget om. Det kan være første udgave, første oplag, eller det kan være første udgave, andet oplag (hvis den ellers udkom i to oplag, men det mener jeg at den gjorde)

Jeg kan forstå på Benadikt at der osse findes en anden udgave. Gad vide hvor mange oplag anden udgaven så er kommet i.

Ja, 1500 er ret dyrt, når man kan købe et eksemplar af HEDL for mindre, og som burde være mere sjælden end HOF Rosa 1.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Der står som svar på et spørgsmål at det er en meget sjælden udgave af 1 oplag. Så må prisen jo helt sikkert være "rigtig"  wink

The Master of the Mississippi

Hans skrev:

... Gad vide hvor mange oplag anden udgaven så er kommet i.

2. udgave er vist kun kommet i et oplag. Men såvidt jeg husker står der 3. oplag i den, hvilket skal forstås som totalt.
1. udgave har iøvrigt ISBN 87-91332-87-7 eller 978-87-91332-87-6, og 2. udgave har ISBN 87-7679-410-5 eller 978-87-7679-410-1.

Uha, jeg købte den da den var ny. Jeg har dog skrevet navn i, men jeg må stadig kunne få 900 kr for den  lol

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

11 Senest redigeret af sigvald (2011-06-25 14:31:35)

benadikt skrev:
Hans skrev:

2. udgave er vist kun kommet i et oplag. Men såvidt jeg husker står der 3. oplag i den, hvilket skal forstås som totalt. 1. udgave har iøvrigt ISBN 87-91332-87-7 eller 978-87-91332-87-6, og 2. udgave har ISBN 87-7679-410-5 eller 978-87-7679-410-1.

Dette med utgaver - og særlig men opplag er visst typisk slikt som serie-spekulantene fokuserer på. For samlerne er slikt gjerne av mindre betydning - med mindre det er store ulikheter mellom  de ulike utgavene. F.eks. har både jeg og AC begge utgavene av Gemstones softcover-utgave av Lo$ fordi 2. utgaven har orange forside i stedet for den opprinnelige røde forsiden. Uten denne endringen er liten sannsynlighet for at vi hadde brydd oss om å samle på begge utgavene.

Solens Søn skrev:

Jeg har dog skrevet navn i, men jeg må stadig kunne få 900 kr for den  lol

Hvorfor skriver du navnet ditt i bøkene dine? Driver du med utlånsbibliotek?  wink

13 Senest redigeret af sigvald (2011-06-26 11:45:12)

Treentre skrev:
Solens Søn skrev:

Hvorfor skriver du navnet ditt i bøkene dine? Driver du med utlånsbibliotek?  wink

Nei, det er nok snarere en typisk barnestrek. Niels Jakob er meget ung, og var fortsatt bare barn da denne boken utkom i 2004. Dermed skrev han nok bare navnet i den for at alle skulle forstpå at den er hans - slik en viss Deanne Rosa gjorde med sine Disney-hefter i siste del av 1940-årene og tidlig på 1950-tallet. Nå har Niels Jakob selvsagt blitt stor og har lært av AC (og Berti?) at det er vulgær-donaldisme å gjøre noe som kan redusere verdien av hans Disney-utgivelser.

14 Senest redigeret af Treentre (2011-06-25 14:55:06)

sigvald skrev:

Dette med utgaver - og særlig men opplag er visst typisk slikt som serie-spekulantene fokuserer på. For samlerne er slikt gjerne av mindre betydning - med mindre det er store ulikheter mellom  de ulike utgavene.

Nåja...Tror nok at også du vil sette mere pris på denne enn denne  wink

15

Jeg skriver navn i mine bøger - Og jeg nægter at blive sammenlignet med Berti wink

benadikt skrev:
Hans skrev:

2. udgave er vist kun kommet i et oplag. Men såvidt jeg husker står der 3. oplag i den, hvilket skal forstås som totalt.
1. udgave har iøvrigt ISBN 87-91332-87-7 eller 978-87-91332-87-6, og 2. udgave har ISBN 87-7679-410-5 eller 978-87-7679-410-1.

Tak, Benadikt! - Hvis der står 3.oplag i 2. udgaven, så er det med til at skabe forvirring, da man normalt skelner skarpt mellem de forskellige udgaver, og hvor mange oplag der er trykt af hver udgave.

sigvald skrev:

Dette med utgaver - og særlig men opplag er visst typisk slikt som serie-spekulantene fokuserer på. For samlerne er slikt gjerne av mindre betydning - med mindre det er store ulikheter mellom  de ulike utgavene.

Nej, det er noget alle bogsamlere, og tegneseriesamlere fokuserer på. F.eks. vil vi jo allesammen hellere eje førsteudgaven af HEDL, fremfor genoptrykket i Hall Of Fame. Der imod synes jeg ikke at det betyder så meget om en bog er i første eller andet (o.s.v.) oplag, så længe det er den samme udgave, men selv der vil de fleste nok foretrække en bog i 1. udgave 1.oplag, end en 1 udgave 2. oplag.
Hvis samlerne ikke fokuserede på de ting, så ville 'serie-spekulanterne' heller ikke gøre det. Så det er på en måde samlerne selv som har skabt "serie-spekulanterne', men osse kun på en måde, da folk jo selv kan vælge om de vil være 'serie-spekulanter' eller ej. I øvrigt er der osse 'serie-spekulanter' blandt samlerne. Der var vistnok flere af dem som brændte fingrene på at købe et ekstra sæt af CBSV, i den tro at de kunne tjene mange penge på det senere hen. Men i princippet gælder det osse ham som køber et ekstra eksemplar af det nyeste AA blad i håb om at det vil kunne sælges videre med fortjeneste en dag.
Der er da osse samlere som er ligeglade med om en serie eller bog er et genoptryk. Ja, nogen foretrækker endda et billigt genoptryk frem for en dyr 1. udgave, selvom de nok udgør et mindretal blandt samlere.

F.eks. har både jeg og AC begge utgavene av Gemstones softcover-utgave av Lo$ fordi 2. utgaven har orange forside i stedet for den opprinnelige røde forsiden. Uten denne endringen er liten sannsynlighet for at vi hadde brydd oss om å samle på begge utgavene.

Det kan vist næppe kaldes for "store ulikheter mellom  de ulike utgavene". Nok snarere en meget lille forskel.

AC skrev:

Jeg skriver navn i mine bøger - Og jeg nægter at blive sammenlignet med Berti wink

ROFL  lol

sigvald skrev:
Treentre skrev:
Solens Søn skrev:

Nei, det er nok snarere en typisk barnestrek. Niels Jakob er meget ung, og var fortsatt bare barn da denne boken utkom i 2004. Dermed skrev han nok bare navnet i den for at alle skulle forstpå at den er hans - slik en viss Deanne Rosa gjorde med sine Disney-hefter i siste del av 1940-årene og tidlig på 1950-tallet. Nå har Niels Jakob selvsagt blitt stor og lært av AC (og Berti?) at det er vulgær-donaldisme å gjøre noe som kan redusere verdien av hans Disney-utgivelser.

Helt korrekt!

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"