Tråd: Frivillig søges til at vedligeholde debatforummet

Overskriften siger det meste. Jeg bruger for meget tid på at sortere i spambots og rigtige brugere. Hvis nogen har lyst til at give en hånd med, så giv lyd. Det skal være folk med omløb i hovedet.

Der er også kommet ny version af forumsoftwaren som vi måske burde prøve at opgradere til.

Sv: Frivillig søges til at vedligeholde debatforummet

Jeg melder mig.
Har været på forummet næsten siden starten, og har erfaring med hjemmeside produktion og forum vedligeholdelse.

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Selv flytter, samler, sletter og splitter jeg en del indlæg løbende. Er vi ikke også en del admins og moderatorer i forvejen? Eller der er måske ved at være en del af dem der ikke deltager i arbejdet længere? Umiddelbart er det da mit indtryk at der er nogenlunde styr på den del.

De passive spam-bots har jeg ikke gjort noget for at fjerne, og forum opdatering har jeg heller ikke kastet mig ud i. I forhold til de frivillige så er det værd at bemærke, at særligt sidstnævnte kræver at den ansvarlige ved hvad han har med at gøre.

JAlbertsen skrev:

Selv flytter, samler, sletter og splitter jeg en del indlæg løbende. Er vi ikke også en del admins og moderatorer i forvejen? Eller der er måske ved at være en del af dem der ikke deltager i arbejdet længere? Umiddelbart er det da mit indtryk at der er nogenlunde styr på den del.

De passive spam-bots har jeg ikke gjort noget for at fjerne, og forum opdatering har jeg heller ikke kastet mig ud i. I forhold til de frivillige så er det værd at bemærke, at særligt sidstnævnte kræver at den ansvarlige ved hvad han har med at gøre.

Jeg er lidt inaktiv, da jeg ikke fanger så meget, jeg ikke synes hører til. Iøvrigt, så er der nogle ting, man ikke kan som almindelig moderator.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Jamen det er fint at vi har nogle moderatorer og det fungerer. Men det var ikke det JEG snakkede om.
Jeg drømmer om en der kan holde spambotterne nede(som der også står i mit første indlæg). Det er endnu ikke lykkedes mig at lukke dem ude automatisk.

oledamgaard skrev:

Jamen det er fint at vi har nogle moderatorer og det fungerer. Men det var ikke det JEG snakkede om.
Jeg drømmer om en der kan holde spambotterne nede(som der også står i mit første indlæg). Det er endnu ikke lykkedes mig at lukke dem ude automatisk.

Har du hørt om det der system hvor man, når man opretter en bruger, skal skrive det man ser i et billede fyldt med kludrede bogstaver? Det er efterhånden længe siden jeg oprettede mig herinde, så jeg kan sku ikke helt huske om i allerede har det. Men langt de fleste andre steder, hvor du skal oprette dig, kører med det system, for at holde spamrobotter væk.

Desuden må jeg erkende, at jeg ikke har set en eneste desideret spamrobot på siden? De opretter ihvertfald ikke tråde så?  smile

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

7 Senest redigeret af Solens Søn (2011-08-04 21:39:08)

Det kaldes en captcha, og det har vi allerede. (log ud og tryk Register)
Jeg ved ikke om den er for nem, eller om der skal helt andre midler til.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Kender vi ikke nogle computer eksperter som kan fortælle os hvordan man automatisk kan holde spambotter ude? Eller sidder alle forum administratorer og sletter dem manuelt én ad gangen?

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Der findes i dag ikke en captcha-løsning som virker 100%.
Ja, det vælter ind med spambotter.
Ja, jeg sorterer dem fra manuelt.
Hvis man ikke ser nogen, så hænger det sammen med at de bliver luget ud hele tiden.

Vi skal bruge en af følgende muligheder:

1. En der kan programmere noget der fjerner dem automatisk

eller

2. En der gider sortere manuelt et par gange om måneden.

11 Senest redigeret af Jernanden (2011-08-11 19:45:21)

Jeg har ladet mig fortælle at, i stedet for captcha er et spørgsmål bedre. Bare et nemt et fx. "hvad hedder Rip og Raps bror?" (her skal man så skrive "Rup"  big_smile )
Koden til spambotten skal specifikt skrives til dette forum, og hvis det sker, kan man ændre spørgsmålet.

Jeg kan se forummet er PunBB, det er php ikke?
Hvis ja, kan jeg nok skrive koden til ovenstående.

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

Jamen vær vor gæst. Normalt, når jeg står overfor sådan noget som det her, så hyrer jeg en programmør til at gøre hvad der er nødvendigt. Men her har vi ingen penge at gøre med.

Det er færdigt her;
http://www.network-technologies.org/Pro … mod_punbb/

Kan downloades og installeres.

Der skal besvares et spørgsmål som "Human test"  smile

www.carlbarks.ws
www.carlbarks.biz - Carl Barks ting til salg (ikke opdateret; mail mig for lithoer)
www.carlbarks.eu - Intet endnu, men bliver nok "Collection Showcase"

Nej, det er til den gamle version 1.2.

Godt link Alex, ren cut and paste  smile
Jeg er ret sikker på at scriptet også virker til nyere versioner.
Men hvis en opdatering i fremtiden overskriver registration.php, skal koden selvfølgelig tilføjes igen.

Hvis Du sender registration.php til mig kan jeg godt tilføje det.
Så må vi lige finde ud af at få det testet bagefter.

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

Jernanden skrev:

Hvis Du sender registration.php til mig kan jeg godt tilføje det.

Der er ikke nogen fil der hedder registration.php i den version af punbb vi bruger her. Der er nogle andre som slet ikke ligner den her. Det I har fundet er beregnet på den gamle version 1.2.

Jeg har installeret noget andet spørgsmåls-antispam-gøgl som måske virker bedre end det vi har brugt hidtil. Lad os prøve at se.

I endnu et (sikkert forgæves) forsøg på at bremse spammerne har jeg lige opgraderet hele foruminstallationen til en ny version.

Jeg har slettet 5+ spam brugere om dagen på det seneste, så jeg håber det virker!

Jeg har slettet omkring 200 i dag.

..og ham der "in10kn03" var SATME tæt på at ryge med i købet. Det er en farlig vej at gå, at antage sådan et brugernavn. Men han var god nok.

oledamgaard skrev:

Jeg tror at de kommer fra forumet Disney Comics Forum (DCF). Hva vil DDF(r) nå gjøre i forhold til den siden?

Nej, det gør de ikke. Det er noget vrøvl.

oledamgaard skrev:

Det var mange. Men de var vel ikke aktive?

Det er det sære ved det. Her på det seneste er de begyndt at kunne melde sig ind OG bekræfte indmeldingen. En fire-fem stykker af dem var aktiverede medlemmer.