1

Tråd: Medlemskort

I april 2006 var jeg på en laaaang togtur - turen gik til årsmødet i NAFS(K), vores svenske søsterforening, hvor jeg endda selv havde et lille programpunkt, nemlig en beretning om DDF(R)'s dengang ret korte historie. Til årsmødet foregik der mange sjove ting - jeg har før på møder i DDF(R) berettet om det, men her lige igen:

Hvert beslutningspunkt som blev godkendt, blev fastslået med et slag på en pude med en sandal (NAFS(K)uddan og og NAFS(K)lubban mener jeg de blev kaldt) - sandalen er en aflagt sandal fra en af NAFS(K)'s stiftere - Stefan Diös - jeg spurgte ham da i øvrigt om vi kunne få den anden sandal smile

Da det skulle besluttes hvem der skulle være viceordförende - en bestyrelsespost der ikke var direkte valg til, blev der stemt på to medlemmer, men der stod lige, og undertegnede blev kaldt op, som uviligt medlem, for at overvåge at tingene gik rigtigt til - og så blev der slået plat eller krone med en dansk mønt! (1 25-øre!) - den af de to der havde den rigtige side fik vice-ordførerposten

Der var en afstemning hvor jeg mindes at ordføreren, Åsa, præsenterede to forslag som det tåbelige forslag og det brilliante forslag... se sådan lægger man sin egen mening i noget før der skal stemmes smile

I det hele taget har mange af de svenske donaldister kendt hinanden i henved 20-30 år - og det mærkes til møderne. En af de ting der tydeligvis bliver diskuteret til hvert møde er hvorvidt de skal have medlemskort - det var vist endda det som blev nedstemt som tåbeligt til mødet i 2006.

Men nu er det altså sket - jeg har fået et fint medlemskort fra NAFS(K) - i plast og kreditkortstørrelse og det hele - med navn og nummer på. Og DDF(R) som jo er medlem hos NAFS(K) (og omvendt) har fået medlemskort også.

Så det får mig til at tænke på - er der interesse for det samme her, eller er det tåbeligt? wink

Sv: Medlemskort

Hvad ville man kunne bruge sådan et medlemskort til? smile

For selvom det ville være ærefuldt at eje, virker det på mig som spild af penge og CO2, at fremstille dem, hvis ikke der er et nødvendigt formål med dem.

"The way to get started is to quit talking and begin doing" - Walt Disney

Som sparsom og skrap kasserer, som har nylig kontingentstigning i baghovedet, så synes jeg, at dette forslag hører under kategorien "tåbelig " smile

Men hvis folk har lyst til at lave deres egne, så skal det da stå dem frit for wink

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

4 Senest redigeret af sigvald (2011-09-08 08:23:53)

Vanli skrev:

For selvom det ville være ærefuldt at eje, virker det på mig som spild af penge og CO2, at fremstille dem, hvis ikke der er et nødvendigt formål med dem.

Det med utgiftene er selvsagt en relevant problemstilling. CO2 debatten bør nok derimot DDF(r) overlate til miljøaktivister.

A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

Som sparsom og skrap kasserer

Skrap (=avfall)??? Du mener vel heller skarp (=lur/smart/klok)?

AC, kan du ikke presentere NAFS(k)s nye medlemskort når vi treffes i København ved månedsskiftet. Da vil folk bedre kunne gjøre seg opp en kvalifisert mening om saken. Det finnes også alternativer. De norske Donaldistene har flotte medlemsbuttons.

Nu när det inte längre är någon idé att föreslå att det ska tillverkas medlemskort på NAFS(k):s årsmöten skulle det behövas något annat ställe där frågan kan tas upp år efter år i något decennium tills det kanske blir aktuellt igen inom NAFS(k) och för det ändamålet skulle DDF(R):s generalförsamling passa utmärkt. smile

Skrap betyder ikke affald på dansk.
Derimod betyder det måske nærmere bestemt.
Hvis du er bekendt med Holbergs

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

sigvald skrev:

Skrap (=avfall)??? Du mener vel heller skarp (=lur/smart/klok)?

Skarp på dansk betyder nogenlunde det samme som sharp på engelsk.
Skrap betyder nogenlunde det samme som tough, og Andersine mener netop det, som hun skriver. smile

AC skrev:

... et fint medlemskort fra NAFS(K) - i plast og kreditkortstørrelse og det hele - med navn og nummer på...

Så det får mig til at tænke på - er der interesse for det samme her, eller er det tåbeligt? wink

Bortset fra udgifterne, så kunne det være ganske sjovt. Især hvis man kunne finde en sjov sætning i Barks' ånd til M.E.D.L.E.M. (Meget Engageret Donaldistisk....)

Idéen er sjovt, men AC glemmer tit, at han ikke længere er kasserer. Men det er nu også sjovest at *bruge* penge. Havde økonomien havde haft det bedre, ville jeg ikke have haft noget imod det.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

10

Jeg præsenterede blot svenskernes nyeste tiltag - og spurgte hvad I synes - det ved jeg nu smile

Næh, jeg ved godt jeg er formAnd smile

Jag är ju inte medlem i DDF (R) (ännu!), men efter att ha fått mitt medlemskort:

http://i51.tinypic.com/r0xqnr.jpg

Tycker jag att ni borde ge det ett försök! Det känns bra att ha ett kort som man stolt kan visa upp för allmänheten!  smile

Att samla på Don Rosa-serier är som att resa runt i världen - det är alltid lika spännande!

Flot medlemskort - jeg synes nu det ville være en god ide´- kunne da også være brugbar så man på den måde kunne dokumentere sit medlemsskab - har da hørt at man kan opnå rabat i visse tegneserieforretninger hvis man er Donaldist  http://ddfr.dk/forum/img/smilies/smile.png

Mogens - medl. 148 skrev:

Flot medlemskort - jeg synes nu det ville være en god ide...

Ja, og vi der er interesseret i et kort, kan selv betale for udgifterne for at få det fremstillet.

Har man undersøgt, hvad de koster?
Man kunne jo f.eks. spørge hinsidan hos NAFS(k).

Michel skrev:

Jag är ju inte medlem i DDF (R) (ännu!), men efter att ha fått mitt medlemskort:

http://i51.tinypic.com/r0xqnr.jpg

Tycker jag att ni borde ge det ett försök! Det känns bra att ha ett kort som man stolt kan visa upp för allmänheten!  smile

Hva med heller å linke til en eksisterende illustrasjon???

16

Jeg forstår ikke hvad du mener Sigvald? Er du misundelig over Michels dyre, harry, moderne mobiltelefonkamera? (Det ville være typisk dig wink

Bornholmer-And, god idé at spørge til prisen - vil jeg lige få gjort.

17 Senest redigeret af Stefan (2011-09-23 13:16:01)

AC skrev:

Jeg forstår ikke hvad du mener Sigvald? Er du misundelig over Michels dyre, harry, moderne mobiltelefonkamera? (Det ville være typisk dig wink

Är inte problemet att man måste ha en sådan där ny (så kallad "harry") bredbandsuppkoppling för att bilden ska visas tillräckligt snabbt? wink

AC skrev:

Problemet er at bildet/illustrasjonen det er linket til i innlegget over ikke vises - det kommer kun opp en feilmelding.

sigvald skrev:
AC skrev:

Problemet er at bildet/illustrasjonen det er linket til i innlegget over ikke vises - det kommer kun opp en feilmelding.

Det virker fint her i min nyeste udgave af Firefox.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

Jeg kan da også fint se billedet i Explorer. Hele to gange endda.

21 Senest redigeret af sigvald (2011-09-23 15:07:44)

Bornholmer-anden skrev:

Jeg kan da også fint se billedet i Explorer. Hele to gange endda.

Her vises den ikke i noen av disse. Kanskje bildet har vært der før, og siden blitt slettet av vedkommende som har lagt det ut - og at det nå kun ligger i cashe hos dere? Kan en av dere sende meg bildet via mail så skal jeg se om jeg ikke kan få legt det ut på mer seriøst vis.

Jeg har nå prøvd å gå dirkte til bildet og får følgende feilmelding:

UiS Web Security: Web Security event (spurv02.uis.no)
Access to this URL is currently restricted due to a blocking rule.

URL: http://i51.tinypic.com/r0xqnr.jpg
Rule: Block URLs of type Disease Vector

22 Senest redigeret af benadikt (2011-09-25 22:50:52)

Måske har du et useriøst antivirusprogram, Sigvald?

Problemet er ikkje i biletet, Sigvald. Problemet er lokalt hos deg  - det står jo i feilmeldinga du får opp òg, at biletet er blokkert av Universitetet i Stavanger. Så den diskusjonen må du ta med IT-avdelinga på UiS og ikkje her.

http://saucepls.info/A/d8/koll2855.jpg