Tråd: Serie Journalen - problemer?

De sidste to dage har jeg ikke kunne kom pa Serie Journalen og er nysgerrige om nogen ved hvad problemet er??

Sv: Serie Journalen - problemer?

Samme her, fra flere forskellige computere...

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

Det samme her!

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Ole er ved at flytte indholdet til et nyt webhotel - og det er rigtig, rigtig mange flyttekasser!
lol

Jan Erik skrev:

Ole er ved at flytte indholdet til et nyt webhotel - og det er rigtig, rigtig mange flyttekasser!
lol

Hvorfor? For å prøve å imponere noen? Eller for å spare litt penger?

Nej, det er en dårlig host og der har tidligere været problemer.

Nogen ide om hvornar den kommer op igen??

Hej Max! Der er problemer med at få debatforummet til at virke igen efter flytningen. Samtidigt så har jeg lidt travlt med arbejde der skal passes, så derfor trækker det ud. Jeg regner med at det kommer op at køre igen senest fredag i denne uge.

sigvald skrev:
Jan Erik skrev:

lol

Hvorfor? For å prøve å imponere noen? Eller for å spare litt penger?

Nej, det er flyttet til en (forhåbentligt) bedre webhost, så sitet bliver mere stabilt fremover. Men hvis du eller andre er interesserede i at donere penge til at holde websitet i live, så I velkomne til at kontakte mig. Det koster omkring 5000 kroner pr. år i hosting-omkostninger at holde seriejournalen.dk kørende.

10 Senest redigeret af Maximum (2011-10-06 00:53:01)

Hej Ole,

Jeg syntes seriejournalen.dk er en rigtig god website med masser af gode artikler, gode rad og anmeldser samt god fellowship med andre tegneserie fans. Jeg har altid undret mig over hvordan sitet bliver betalt, specielt da I ikke har annoncer mere.

Jeg vil forsla to ting der maske kan hjaelpe skaffe penge:
1. Acceptere annoncer igen, dog i MEGET begraenset tal og med annoncer der er mal rettede, dog bestemt ikke for mange og overalt pa sitet. Det kan dog vaere det ikke er lige nemt at administrer og maske er det ikke du/I har lyst til.
2. Have et formelt program hvor I acceptere donations fra folk, enten et engangs belob, eller et belob hver ar, maske som medlemmer (ligesome her) eller hvor der er forskellige slags"levels" af donering.

Jeg vil selv starte med at donere 500 kr. og vil sende dig en privat email om hvordan jeg kan overfore pengene her fra Florida.

Max

Jeg har lige kørt forsøg med annoncer på forsiden i tre måneder, men der er desværre ikke nogen der klikker på dem, selv om man kan se at der er rigtigt mange der besøger siden hver dag.

Der kommer en Paypal-knap til donationer til betaling af driftsomkostninger.

Men ellers er der mest brug for folk der vil skrive gode artikler og debattere på forummet. Det er først og fremmest brugerne der gør forummet interessant. Der er store mængder af brugere som læser hvad der står, men kun få deltager i diskussionerne.

12 Senest redigeret af sigvald (2011-10-06 07:19:24)

oledamgaard skrev:

Der kommer en Paypal-knap til donationer til betaling af driftsomkostninger.

Som før sagt - det er langt fra alle som har tillit til nymotens påfunn som Paypal. Oppgi heller et kontonummer (f.eks. DDF(r)s kontonummer) og åpne gjerne også for direkte donasjoner i form av cash som kan betales direkte til DDF(r)s kasserer. Husk - kassereren har full kontroll og oversikt over foreningens økonomi og tregner således aldri å sende ut tvilsomme mailer der hun ber folk bekrefte sine konto-opplysninger.

Jeg var ikke klar over, at Serie Journalen og DDF(r) var så nært knyttet, så de havde fælles kasserer ;-)

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Bornholmer-anden skrev:

Jeg var ikke klar over, at Serie Journalen og DDF(r) var så nært knyttet, så de havde fælles kasserer ;-)

Det har de da heller ikke, jeg tenkte utelukkende på hva som ville være det enkleste for DDF(r)s mdlemmer. All støtte til Serie Journalen som evt. betales inn til DDF(r) må selvsagt videreformidles til Serie Journalen (f.eks. ved hjelp av nettbank eller Paypal) av kassereren - som må ventes ha langt bedre innsikt i slik moderne teknologi enn foreningens vanlige medlemmer.

Sigvald jeg vil gerne gid understrege, at jeg som en ansvarlig kasserer ikke har tænkt mig at blande vores bankkonto ind i noget som helst som ikke direkte har med foreningen at gøre! Har forøvrigt selv en personlig paypal, som jeg så faktisk lader medlemmerne bruge til at få betalt deres kontingent wink og det fungerer!

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

16 Senest redigeret af Maximum (2011-10-06 13:02:21)

Jer er enige med Andersine, paypal er super nem at bruge, har gjort det i arevis. ;-)

DDFR og SerieJournalen er to helt forkellige organizationer, dog er mange af bruger og medlemmer de samme folk med de samme interesser.
Min donoring vil forhabentligt hjaelpe lidt og maske ogsa inspirer andre til at bedrage enten okonomisk eller som Ole sporger efter, med folk der vil skrive og debattere ;-)

Undskyld stave fejl, men det er en amrikansk keyboard uden Danske bogstaver og mit Dansk er lidt rustent....

Er der problemer med SerieJournalens website igen?

Never mind, den er oppe igen :-)

Hvis jeg skriver seriejournalen.dk, så kommer jeg ind på seriejournalen.dk/index, og så står der 'url not found' (eller noget i den retning), hvilket er underligt, da jeg plejede at få adgang med den adresse. Men hvis jeg går ind via Google så står der seriejournalen.dk/site på adresselinjen, og så kan jeg godt komme ind på siden. Så der er sket en ændring af adressen.

Prøv seriejournalen.dk/site

Nå ja, det skrev du så også, ser jeg nu... jeg har vist ikke fået nok morgenkaffe...  roll

Adressen er http://seriejournalen.dk.

Måden du derefter bliver sendt videre på, har ændret sig nu. Det kan være du er nødt til at tømme din browsercache.

Nu virker linket igen så seriejournalen.dk/site dukker op når jeg taster seriejournalen.dk ind på adresselinjen!
Det gjorde det ikke i går, hvor seriejournalen.dk/index kom op i stedet for med en 'url not found' besked.
Udmærket! Så er det problem løst.  smile

Det kan være du er nødt til at tømme din browsercache.

Er det seriejournalens cookie, du mener? Det ser ud til at det er gået i orden af sig selv, men skulle det ske igen, så vil jeg gå ind i mine cookies og fjerne den gamle cookie fra seriejournalen, så jeg kan få den nye cookie næste gang jeg går ind på siden.

Hans skrev:

Er det seriejournalens cookie, du mener?

Nej. Det er din browsercache. Jeg mener det er CTRL+F5 man trykker, på en PC, for at tømme cachen.

Aha! Tak skal du have. Det vil jeg så prøve hvis problemet skulle opstå igen.