1 Senest redigeret af benadikt (2016-07-22 12:06:56)

Tråd: The Carl Barks' Big Book of Barney Bear

Så er The Carl Barks' Big Book of Barney Bear kommet med posten. Kun kr. 129,50 incl. porto, fantastisk at amerikanerne kan sælge en indbundet bog for 57 øre pr. side!
Indholdet er skannet fra velbevarede Our Gang Comics fra Bud Plants samling. Bogen er i lidt mindre format end Carl Barks' Samlede Værker, men der er mindre hvidt område, så tegningerne er i nøjagtig samme størrelse som i Carl Barks' Bruno Bjørn og venner.
Jeg synes det er en udmærket kombination at eje en engelsk udgave med en god reproduktion af de oprindelige hæfter og en nyfarvelagt skandinavisk udgave ud fra sort-hvid-filmene.
Men det er selvfølgelig lidt kedeligt at Carl Barks' Bruno Bjørn og venner ikke udkom på dansk.

Flere oplysninger på ComicWiki.

http://comicwiki.dk/images/7/74/Barks_Big_Book_of_Barney_Bear.jpg

Sv: The Carl Barks' Big Book of Barney Bear

Jeg har også købt den - hos Stribeladen i Aarhus - og kan kun anbefale den. Den er dog ikke kommet på plads i reolen endnu. Der er for øvrigt nogle gode forord og alene det at forsiden er lavet af Jeff Smith, kendt for Bone, som jeg også kraftigt kan anbefale.

Hmm så er jeg jo også nødt til at have den smile

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Hvor meget koster den i Stribeladen? Jeg ser at den koster 280 i Fantask. Men der er jo moms på bøger i Danmark, og måske får de ikke bogen hjem på billigste måde.

Er der ingen Barney Bjørn bøger på dansk? smile

I made my money square!

mathiasand skrev:

Er der ingen Barney Bjørn bøger på dansk? smile

Både og. Der er et enkelt album, og du kan også finde ham rundt omkring i Søren Spætte-blade fra 70'erne.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

7 Senest redigeret af AC (2012-03-02 20:03:10)

Kjartan, der er to album, og man kan læse i det første at der var planlagt 6 albums i alt.
Barney og Bruno udkom i TOM & JERRY igennem 80'erne. (Kjartan, du skal opdatere din viden om B&B wink )

Mathias, Kjartan m. fl.: Læs her:
http://comicwiki.dk/wiki/Bruno_Bj%C3%B8 … _%C3%86sel

Fra Amazon bliver prisen ca. 190 kr., inkl. moms (og køber man en anelse mere, så er der gratis forsendelse), kan jeg regne mig frem til. Jeg har selv den oprindelige, gule Barks Bear Book, men nu aldrig rigtig fået læst i den, pga. den elendige kvalitet af S/H scans.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

9 Senest redigeret af mathiasand (2012-03-02 20:22:39)

AC skrev:

Kjartan, der er to album, og man kan læse i det første at der var planlagt 6 albums i alt.
Barney og Bruno udkom i TOM & JERRY igennem 80'erne. (Kjartan, du skal opdatere din viden om B&B wink )

Mathias, Kjartan m. fl.: Læs her:
http://comicwiki.dk/wiki/Bruno_Bj%C3%B8 … _%C3%86sel

Fedt!, elsker Comic Wiki smile tak AC. Men jeg synes stadig det er for galt at der ikke er flere B&B album! jeg synes de få jeg har læst er helt vildt gode!

I made my money square!

10 Senest redigeret af KjartAn(d) F. Stolberg (2012-03-02 20:23:59)

AC skrev:

Barney og Bruno udkom i TOM & JERRY igennem 80'erne. (Kjartan, du skal opdatere din viden om B&B wink

Ej, jeg skal tage og huske den slags. Minder mig meget om dengang Harry Potter og Frodo fægtede med lyssværd, og den ene sagde "Min mor sagde altid at livet er som en chokoladeæske". Det er simpelthen den bedste scene i Blade Runner, der jo er min yndlingsstumfilm fra 60'erne!

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

11 Senest redigeret af mathiasand (2012-03-04 11:26:53)

jeg køber den! den koster kun 150 kr.  wink

I made my money square!

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Minder mig meget om dengang Harry Potter og Frodo fægtede med lyssværd

Her blander du tre kjente filmserier Kjartan, Harry Potter er ikke Darth Vader og Frodo er ikke Luke Skywalker. Harry Potter og Frodo opptrer i to helt forskjellige filmuniverser. Lyssverdene hører ikke hjemme i  noen av disse. De hører hjemme i Star Wars.

sigvald skrev:
KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Minder mig meget om dengang Harry Potter og Frodo fægtede med lyssværd

Her blander du tre kjente filmserier Kjartan, Harry Potter er ikke Darth Vader og Frodo er ikke Luke Skywalker. Harry Potter og Frodo opptrer i to helt forskjellige filmuniverser. Lyssverdene hører ikke hjemme i  noen av disse. De hører hjemme i Star Wars.

det er rigtigt Sigvald! wink

I made my money square!

Så er resten af Carl Barks' ikke-Disney-tegneserier udgivet på engelsk i The Unavailable Carl Barks. (Sjov titel, historierne er ikke Unavailable mere!) Bogen er bestilt fra Amazon!

http://comicwiki.dk/images/3/36/The_Unavailable_Carl_Barks.jpg