Tråd: Nyt forlag

Den 17. november fylder Rasmus Klump 60 år. Jeg har skrevet en lille bog om ham og om folkene og firmaerne bag den oprindelige serie, og den udkommer også i november. Følg med på forlagets Facebookside . Der er flere bøger om tegneserier under forberedelse. Der er også en hjemmeside med webshop på vej. Den er ikke lige blevet klar endnu.

Sv: Nyt forlag

Der er flere bøger om tegneserier under forberedelse.

Kan du sige lidt om hvilke tegneserier det drejer sig om?

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Spændende - nu kan du kalde dig klumpolog. Har du undersøgt kronologien og udgivelsesrækkefølgen fra avisstriberne og albummene i mindste detalje? For det er da mystisk. Jeg lavede engang en sangskjuler formet som den gode skib Mary, og så måtte man jo researche lidt. Det viste sig så, at skibet skiftede design frem og tilbage, hvis man fulgte kronologien i albummene. Rent kaos, men sjovt.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Bogen handler primært om avisstriben — men den indeholder den komplette oversigt over stribernes kronologi, som man så kan sammenligne med sine album, hvis man har lyst til det.

Hans skrev:

Nogle gode tegneserier, som der er spændende historier bag..

Det lyder godt. Jeg var nemlig bange for at det var nogle dårlige tegneserier med kedelige historier bag. big_smile  wink

oledamgaard skrev:
Hans skrev:

Nogle gode tegneserier, som der er spændende historier bag..

Inkluderer det den 117. bog om tintin og den 47. bog om Carl Barks, eller er det nogle serier som ikke er nær så ofte er lavet bøger om (Tommel op til at der er nogen der gider at lave bøger om Rosa og Klump, for selvom mange Barks/Tintin-bøger er gode, så føltes de i et godt stykke tid som om at de var det  eneste der var værd at skrive om)

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

For de interesserede: Arnold Busck i Lyngby Storcenter har fire genoptryk (Illustrationsforlagets udgaver, der ikke mangler paneler som Carlsens små udgaver) af Rasmus Klump til 50 kr./stk.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

madsj skrev:

(Illustrationsforlagets udgaver, der ikke mangler paneler som Carlsens små udgaver)

Det er desværre ikke rigtigt. Begge udgaver er beskårede. Der findes ikke komplette udgaver i bog- eller hæfteform.

KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Inkluderer det den 117. bog om tintin og den 47. bog om Carl Barks, eller er det nogle serier som ikke er nær så ofte er lavet bøger om

Jeg koncentrerer mig selvfølgelig om bøger der handler om andre og mindre gennemtærskede emner end dem du nævner her.

Det lyder sgu herligt smile

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

oledamgaard skrev:
KjartAn(d) F. Stolberg skrev:

Inkluderer det den 117. bog om tintin og den 47. bog om Carl Barks, eller er det nogle serier som ikke er nær så ofte er lavet bøger om

Jeg koncentrerer mig selvfølgelig om bøger der handler om andre og mindre gennemtærskede emner end dem du nævner her.

Jeg synes ikke rigtig, at der er så meget læsestof om Uderzo eller Goscinny.

oledamgaard skrev:
madsj skrev:

(Illustrationsforlagets udgaver, der ikke mangler paneler som Carlsens små udgaver)

Det er desværre ikke rigtigt. Begge udgaver er beskårede. Der findes ikke komplette udgaver i bog- eller hæfteform.

OK. Men Carlsens små udgaver er vist blevet mere beskåret end de førnævnte udgaver.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

madsj skrev:

For de interesserede: Arnold Busck i Lyngby Storcenter har fire genoptryk (Illustrationsforlagets udgaver, der ikke mangler paneler som Carlsens små udgaver) af Rasmus Klump til 50 kr./stk.

Nu er jeg også stødt på disse genoptryk til billige penge i det jyske. 50 kr. er vejledende udsalgspris for nyeste oplag, i modsætning til dem der kom for nogle år siden er de ikke længere med stofryg.

De er også set til 25 kr/styk i Fakta.
Det er et nyt oplag trykt i Lithauen i år i en lidt mindre solid indbinding end tidligere, men et rigtig godt køb til prisen.

*) Nævneværdigt Interesseret Elsker af Litteratur i Serieformat

Kig!

http://vimeo.com/32089545

madsj skrev:

OK. Men Carlsens små udgaver er vist blevet mere beskåret end de førnævnte udgaver.

Er de det? De er ommonterede til et andet format, ja. Men jeg er interesseret i at høre hvad du baserer din antagelse på. Verden venter stadig på den store analyse af hvilke paneler der mangler i bredformat-bøgerne kontra de blå hæfter. Lars Skovmand og Troels Alsted begyndte på en undersøgelse i 1991 men den er endnu ikke blevet færdig.

Både de tidlige og senere udgaver er beskåret, og der findes ingen komplet udgave. Imidlertid bringer Egmonts Rasmus Klump-blad avisstriben kronologisk, omend teksten er blevet ændret lidt (så lidt som muligt) og striberne er blevet farvelagt. Der er udgivet noget med 10 eller 11 numre, så de første små 300 striber kan nu læses i den oprindelige udgave.

Per har ret. Som altid. Og nu kan man jo bestille bogen på hjemmesiden comicbooks.dk. Køb! Køb!

Der kommer en stor og flot hjemmeside på et eller andet tidspunkt. Den der er nu, er grim og klasket sammen i en fart.

Hvis jeg skal nå at sende noget inden jul, så er det ved at være sidste udkald.. skynd dig, løb!

mener du ikke "skynd dig, KØB"

Jojo... det kommer ud på eet..

Hans skrev:

Den næste er et portræt af Walt Kelly. En spændende beretning der indbefatter hans tid hos som animator på Walt Disney-studierne, hans tid som serietegner for Dell (bl.a. med Disney-forsider og meget andet), de første Dell-blade med Albert og Pogo, udviklingen af avisstriben Pogo, den mindre kendte Pogo-tegnefilm, samt flere omfattende kapitler om hans politiske engagement og mange interessante facts om amerikansk indenrigspolitik i 1950-erne. Til sidst afsluttes med en gennemgang af de begivenheder, der ledte op til dannelsen af selvcensur-organet Comics Code i midten af 1950-erne.

oledamgaard skrev:
Hans skrev:

Den næste er et portræt af Walt Kelly. En spændende beretning der indbefatter hans tid hos som animator på Walt Disney-studierne, hans tid som serietegner for Dell (bl.a. med Disney-forsider og meget andet), de første Dell-blade med Albert og Pogo, udviklingen af avisstriben Pogo, den mindre kendte Pogo-tegnefilm, samt flere omfattende kapitler om hans politiske engagement og mange interessante facts om amerikansk indenrigspolitik i 1950-erne. Til sidst afsluttes med en gennemgang af de begivenheder, der ledte op til dannelsen af selvcensur-organet Comics Code i midten af 1950-erne.

Det lyder rigtigt spændende! Den bog skal jeg i hvertfald have.

Hans skrev:

Det lyder rigtigt spændende! Den bog skal jeg i hvertfald have.

Det lyder godt! Og det ER spændende. Mere om bogen følger senere.

Der er flere der har spurgt efter betaling med Dankort når de vil bestille bøgerne direkte hos mig — det har jeg lyttet efter, og arbejder p.t. på at få en ny betalingsløsning op at køre.

http://saucepls.info/A/72/kellycover.jpg