Tråd: Carl Barks selvportræt 1939 eller 1940 ?

Hej,

I guldbog #2 er er selvportræt af Barks, tegnet i 1939 eller 1940.

Efter sigende skulle det være beskrevet i et Anders And blad cirka en gang mellem 1992-1996. Er der nogle af jer der ved i hvilket blad, og har i evt. mulighed for at sende et billede af det, så jeg kan læse hvad der står om det ?

Grunden er jeg er blevet tilbudt at købe det, men vil gerne lige undersøge nærmere først, da det er en betragtelig sum penge  cool

Takker !

www.carlbarks.ws
www.carlbarks.biz - Carl Barks ting til salg (ikke opdateret; mail mig for lithoer)
www.carlbarks.eu - Intet endnu, men bliver nok "Collection Showcase"

Sv: Carl Barks selvportræt 1939 eller 1940 ?

Hvor meget er en betragtelig sum penge?
Et enkelt Anders And blad kan da ikke koste alverdens!

Officiel blodhund for Grønspætterne!
Modtager af hæderstitlerne:
S.S.S. Stjerne Super Sniffer og
S.I.S. Sporhund I Særklasse

Det er ikke lige Anders And bladet jeg betragter som en væsentlig sum, men det originale selv-portræt, som Barks tegnede wink

www.carlbarks.ws
www.carlbarks.biz - Carl Barks ting til salg (ikke opdateret; mail mig for lithoer)

General Snif skrev:

Jeg tror det som Alex mener er, at han er blevet tilbudt at købe selvportrættet?

Supermule skrev:
General Snif skrev:

Jeg tror det som Alex mener er, at han er blevet tilbudt at købe selvportrættet?

Jups smile

www.carlbarks.ws

Heh.
Ja det er jo noget dyrere. Hvor meget skal du egentlig give for det?

General Snif skrev:

Heh.
Ja det er jo noget dyrere. Hvor meget skal du egentlig give for det?

Præcist beløb vil jeg ikke ud med, men det er over det pænt runde tal, 10.000 kr.

www.carlbarks.ws

Det er skam også fibnt med et ca. tal. Ville bare lige vide hvad prisen på en sådan tegning er.
Og jeg må da give dig helt ret i at 10.000 er ret mange penge, så tænk dig nu godt om inden du køber det :-)

Har lige læst alle de der årgange, men jeg kan ikke huske at have set det. Men det kunne jo være det blev bragt ved Barks besøget i 1994. Kigger.....

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

Har nu kigget bladene fra jubilæet i 1994, og jeg kunne ikke finde noget. Måske andre kan. Synes det er ret vildt at du har fået tilbudt det. Og det er da faktisk rimelig billigt, ja okay, 10.000,- men hvis man så tænker lidt over det, er det jo helt fra den gang han arbejdede for Disney, så hvis du har pengene synes jeg da du skulle købe det. Men det er jo ikke mig der afgør det. Men hvis du køber det, kan man så se det?

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:

Hej Mathias,

Ja såfremt jeg køber den må du godt se den. Jeg har allerede 7 andre originaltegninger og omkring 40-45 lithografier/serigrafier.

www.carlbarks.ws

Hvor længe har du egentlig samlet på disse dyre ting. Det er da helt vildt så mange du har. Og hvad er det for nogle andre originaltegninger du har? Lyder til at være en meget spøndende samling du har.

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:

Jeg har samlet siden starten af 2001. Se et par af mine originaler nederst på .biz siden

www.carlbarks.ws

Meget flotte tegninger. Det er virkelig hurtigt, at du har fået samlet denne samling. Godt gået. Håber for dig at du får selvportrættet.

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:

(of-topic!) Hvor får du egentlig den "Disney"-skriften på siden din fra? Har lurt på det i evigheter, nå... (Bak on-topic again) Tøffe greier! Hvor mye verdt er egentlig hele samlingen til sammen, eller delvis?

Genaral med blant annet hederstitlene   (1)T.H.O.M.A.S.   og    (2)T.R.O.P.P.S.J.E.F.
(1)Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

(2)Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk

Ted > Du kan bare hente en true-type skrift på nettet. Prøv at søge efter Disney font. Så kan du bruge den i word etc. eller i billedprogrammer som jeg har gjort for at få dem på hjemmesiden.

Det er nok ikke smart at poste offentligt hvor meget samlingen er værd ... men det er meget !

www.carlbarks.ws

Tusen takk for hjelpen!:D:)

Genaral med blant annet hederstitlene   (1)T.H.O.M.A.S.   og    (2)T.R.O.P.P.S.J.E.F.
(1)Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

(2)Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk

Så Alex, nu tror jeg, jeg har det. Selvportrættet er fra 1939, et af dem hvor han har en enorm stor næse. Sender det til dig på mail, og hvis der er andre der vil se det, kan jeg jo bare sende den til Supermule igen (hvis han vil), så det kan blive vist herinde, eller hvis Alex selv kan gøre det.
Sender det nu, Alex.

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:

Mathias Bøgh skrev:

hvis der er andre der vil se det, kan jeg jo bare sende den til Supermule igen (hvis han vil), så det kan blive vist herinde

Til tjeneste!

Hej Supermule.
Sender den lige nu, men det er, som Don Rosa billedet et lille billede, da det er taget fra en bog. Kommer lige om lidt.

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:

Her er det så:

http://www2.webbyen.dk/billed.asp?PrivatBilled=4963169

Alex Nielsen skrev:

...Jeg har allerede 7 andre originaltegninger...

Er det muligt at se skanninger af tegningerne? Måske har jeg andre ting, som du er interesseret i i bytte, f.eks. skanninger af Barks' tre Droopy-historier.