Tråd: Nørder i Weekend weekend

Ja, ja, det er godt med kontakter indenfor tv verdenen, for på lørdag er AC og jeg inviteret til at medvirke i optagelsen af søndagens udgave af Weekend weekend på TV2, for vi skal nørde over emnet "Forskning i Andeby" - emnerne skulle vist mere konkret blive rostillongituidekvotienten (nu bliver jeg helt i tvivl om jeg overhovedet kan stave det rigtigt! - Pinligt!), slægtsforskning og geografi.

Skal nok blive sjovt, så kig morgentv på søndag smile

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Sv: Nørder i Weekend weekend

A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

... rostillongituidekvotienten (nu bliver jeg helt i tvivl om jeg overhovedet kan stave det rigtigt! ...

Det må du hellere lære dig før i morgen!  smile

3 Senest redigeret af sigvald (2012-01-05 08:11:46)

Vi skal nørde over emnet "Forskning i Andeby" - emnerne skulle vist mere konkret blive rostillongituidekvotienten...

Husk å nevne at opphavsmannen til uttrykket (Jon Gisle) er norsk.

4 Senest redigeret af Solens Søn (2012-01-05 12:51:56)

*rostrilongitudekvotient wink

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

vi skal nørde over emnet "Forskning i Andeby"

Er der nogen af jer der forsker i Andeby?

Jeg har en personlighed der gør, men foreslog også nogle kolleger fra Sydnordisk - men de kunne ikke.

Hvilket klokke sæt kommer det? smile

Gyldne hilsner fra Gold Duck!

*klokkeslet* wink (fjolset her er uddannet dansklærer og praktiserende bibliotekar)
Søndag imellem 9 og 10.

Ja, ja, det er godt med kontakter indenfor tv verdenen

Ja, Roald har gjort meget for give foreningen omtale på nationalt tv.

Ce soir.. en garde!

Det ser jeg frem til. ...og slægsforskning er jo min gamle donaldistiske kæphest. Rosas stamtræ er nok et must i den henseende, vil være flot at vise frem i TV (skønt Gilles' er så meget mere omfattende).

Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
                                                   Pogo
www.willy-centret.dk

Asger And skrev:

Det ser jeg frem til. ...og slægsforskning er jo min gamle donaldistiske kæphest. Rosas stamtræ er nok et must i den henseende, vil være flot at vise frem i TV (skønt Gilles' er så meget mere omfattende).

Jeg kender en bog hvor historien om dette stamtræ bliver fortalt... wink

Ce soir.. en garde!

Hæ jeg kan godt udtale skidtet bare ikke stave det smile men den del tror jeg nu jeg lader ac om, og så tager jeg nok slægtsforskningen incl rosa stamtræ i officiel og uofficiel udgave smile og nej jeg forsker ikke selv specielt meget, men roald mente vist at jeg ville kunne oversætte hvad ac siger wink og så ser jeg jo knaldgodt ud wink

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Hvem skal interview jer?

The Master of the Mississippi

AC skrev:

*klokkeslet* wink (fjolset her er uddannet dansklærer og praktiserende bibliotekar)
Søndag imellem 9 og 10.

Okay tongue

Gyldne hilsner fra Gold Duck!

Tillykke med indslaget i 'Weekend - Weekend'! Det var meget vellykket, synes jeg, og osse rimeligt seriøst.
Det var osse et pænt langt indslag på lidt over otte minutter.
Godt gået, AC og Laila! smile

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Ja men vi fik aldrig at vide, hvor fætter Højbens hus lå.......men rigtig god afledning (den med pengetanken).

Der var god tid til at blive gå i detaljer - i modsætningen til mange andre indslag, hvor man bare kradser i overfladen. Vældig godt!

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Virkelig godt gået. Jeg optog den på mit media-center på min computer. Så nu har jeg den i arkiverne.

Rap fra Alex-And, en af verdens største Rosa-fans!

LIgger det på nettet, så man kan se det senere?

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Jeg missede det, da jeg troede de havde vist indslaget, da jeg fik tændt fjernsynet. Nogen, der kan poste et link?

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

21

Jeg hørte slet ikke der blev spurgt til Højbens hus? Det var Bedstes gård jeg stirrede efter - til gengæld nåede jeg ikke at få vist Robs rigtige kort (det tyske kort er jo over den tyske version af byen, fra deres oversættelser). Men ja, 8 minutter og 22 sekunder eller sådan - det var rigtig langt og godt, synes jeg - vi fik da sagt det meste af det vi havde snakket om - men kunne da have snakket længe endnu :-)

Tror det må ligge online, ellers kommer det senere i dag. har optaget det fra tv, via tdcs boks - men ved da ikke om der så er en måde at lave en dvd-kopi på...

Alex-And skrev:

Virkelig godt gået. Jeg optog den på mit media-center på min computer. Så nu har jeg den i arkiverne.

Er det muligt at få en kopi?

Kan man da ligge den herind? Hvis man kan vil jeg gøre det.

Rap fra Alex-And, en af verdens største Rosa-fans!

Jeg hørte heller ikke Fætter Højbens hus nævnt, men hvor Fætter Guf boede. Der kiggede du lidt efter Bedstemor Ands gård  -  Og talte så om at pengetanken flytter rundt  big_smile
Jeg synes det var et fint indslag.
Gad vide om Du, AC kunne sige årstallet på forsiden udfra forholdet mellem næb og hoved, eller Du måske vidste hvornår bladet kom... tongue
I klarede det super!

Samler af ande-blade, ande-bøger og nullermænd...
Fejl og Varianter: http://www.ottes.dk/AA/fejl.php

Os donaldister kunne selvfølgelig godt se at forsiden med Anders And var fra starten af Anders "karriere" midt i 1930´erne, men den tjente jo formålet, nemlig at demonstrere rostrilongitudekvotient teorien, og det var jo det som det drejede sig om.
Det var helt klart et af de bedste TV-indslag vi har haft!

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"