Sv: Nørder i Weekend weekend

Alex-And skrev:

Kan man da ligge den herind? Hvis man kan vil jeg gøre det.

Kun hvis du får lov af TV2.

27

Jeg nåede ikke at se det i weekenden, men har lige set indslaget gratis på Sputnik. Så kan man jo også nemt hoppe frem til det interressante.
Og jeg er helt enig AC og Laila klarede det rigigt godt.

28 Senest redigeret af sigvald (2012-01-09 09:40:37)

KS skrev:

Jeg nåede ikke at se det i weekenden, men har lige set indslaget gratis på Sputnik.

Sputnik er da artistnavnet til en anerkjent norsk musiker fra Drangedal i Telemark, Norge:
http://no.wikipedia.org/wiki/Knut_T._Storbuk%C3%A5s

Dette navnet er i sin tur inspirert av verdens første kunstige satelitt - den sovjetiske satelitten Sputnik I som forårsaket det såkalte Sputniksjokket i oktober 1957 - året da norges Kong Haakon 7 døde og kong Olav V overtok. Kong Haakon 7 kom til Norge i 1905, før det var han kjent som prins Carl av Danmark. Hvilken tilknytning har begrepet Sputnik til Danmark utover dette?

AC - Du visers selvsagt et opptak av programmer på vintermøtet?

Sputnik er også et website hvor man kan se udsendelser fra den danske TV2.

Rap fra Alex-And, en af verdens største Rosa-fans!

Alex-And skrev:

Sputnik er også et website hvor man kan se udsendelser fra den danske TV2.

OK, du mener denne:
http://sputnik.tv2.dk/

Ja. Det gør jeg. Man ser maaaange reklamer for den på TV2

Rap fra Alex-And, en af verdens største Rosa-fans!

32

Og det var lige netop den Sputnik jeg mente. Men der er to weekend-weekend indslag fra den 8/1 -tilgengæld så var AC og Laila på som front-billede for den "rigtige" (men det opdagede jeg først a jeg havde set hele det forkerte og tjekket op på dato osv!)

Fint innslag.
Ingen har linket til det tidligere...
Det finnes her. Hopp fram til 10:30.

Tak for link, nu har jeg også set det. I gjorde jer godt på skærmen og virkede slet ikke nervøse. Flot!

Som altid synes jeg det er ærgerligt at fjollede ting som f.eks. næb-målingen (en gimmick tilbage fra 1970-erne, som knap gav mening dengang), skal trækkes frem igen. Skyd dog den stakkels gamle hest og udfri den fra dens lidelser.

Jeg blev engang interviewet temmeligt længe til radioens P3 omkring Jumbobogen. Jeg svarede nogenlunde fornuftigt på spørgsmål og fortalte noget baggrund omkring hvor serierne bliver til henne og hvordan det foregår, og om hvordan man genkender forskellige tegneres stil. Til sidst sagde journalisten let overrasket at "jamen du er jo sådan en slags ekspert... er der ikke en anden vi kan tale med?" De ville hellere have en der kunne fortælle sjove ting om næb og sine yndlingsfigurer. Jeg går ud fra at det samme gjorde sig gældende her.

De ville hellere have en der kunne fortælle sjove ting om næb og sine yndlingsfigurer. Jeg går ud fra at det samme gjorde sig gældende her.

Jeg har indtryk at medierne kun er interesseret i sjove indslag og artikler om donaldismen. De er ikke interesserede i seriøse betragtninger, hvilket vi osse så denne gang hvor TV værterne et par gange prøve at anslå en humoristisk tone, f.eks. da de syntes at det var åh så morsomt at Anders And ikke havde bukser på.
AC og Laila gik gudskelov let hen over den slags morsomme bemærkninger og spørgsmål og holdt sig til emnet omkring forskning. Vi må jo bare blive med med at virke seriøse når vi er i medierne, så vi ikke ender med at blive latterlige pauseklovne som er gået i barndom, som det ofte lader til at de gerne vil gøre os til.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Den klassiske "kan du tale som Anders And" er også gået igen et par gange i nogle tidligere interview. Glæder mig til, at indslaget bliver lagt op frit tilgængeligt, så alle (SilverLight er Microsofts projekt ...) kan se det.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

37

Mads, det har du ret i, men jeg forklarede journalisterne inden da, at jeg i hvert fald betragter den skræppende Anders som en fra tegnefilmene, og det er ikke ham jeg kender fra bøger og blade.
At RLK ikke bruges i praksis længere har jeg ikke fået frem endnu, beklager. Det er jo et gætværk, og en hamrende upræcis metode, fordi fejlkilderne er mange - i dag kender vi jo historiernes alder (det fik jeg vist forresten sagt).

madsj skrev:

Den klassiske "kan du tale som Anders And" er også gået igen et par gange i nogle tidligere interview. Glæder mig til, at indslaget bliver lagt op frit tilgængeligt, så alle (SilverLight er Microsofts projekt ...) kan se det.

Der var osse dengang hvor TV ville have at vi allesammen skulle sidde og læse i hver sit AA blad, så vi rigtigt kunne se ud som en flok tosser som mødtes for at læse AA blade sammen (vintermødet hos Jesper i nord-Jylland).  roll
Der var osse et andet vintermøde hvor TV ville have vi skulle synge en AA sang. Ved samme lejlighed var der osse den klsssiske forespørgsel, "kan en af jer tale som Anders And?". Gudskelov var der ikke nogen som hoppede på den galej. Det kunne have set kønt ud på TV!

Hvad forskning angår, så er der jo masser af seriøse ting man kunne tale om på TV, som f.eks. foreningens arbejde på at få Steffen Kronborgs Barks-historie analyser genudgivet, eller religion i Andeby som det b.la. er blevet undersøgt af Michael Rothstein.

Hvad er det med Silverlight?

39 Senest redigeret af sigvald (2012-06-01 18:48:06)

Så har også jeg sett innslaget via dette Sputnik. Flott innsats AC og Laila!!

Journalistene leverte vel ikke mer enn man kan vente fra den kanten. Hadde de vært våkne og kritiske burde de selvsagt spurt AC om sammenhengen mellom ham og fotballspillerne John og Christian Sivebæk - man kan anta at de mest fotball-interesserte seerne ville funnet slik informasjon like interessant som AC meninger om Donald Duck. Innslaget kunne vært introdusert med Anders Christian Sivebæk snakker om sitt forhold til Anders og Christian Sivebæk.

Rent faglig burde dere kanskje nevnt Vicars død, og evt, beklaget dere over Egmont ikke lenger utgir Andeby-serier i bokform i Danmark.

Ellers tror jeg at han som ledet det etterfølgende innslaget var han samme som delte ut 12 poeng til Norge fra Danmark under Eurosong 2009 da vi vant med Alexander Rybaks "Fairytale". Husket dere å takke ham for innsatsen?

AC skrev:

Det er jo et gætværk, og en hamrende upræcis metode

Kort sagt: en ligegyldighed.

madsj skrev:

(SilverLight er Microsofts projekt ...)

Det virker også på Mac. Jeg har i forvejen været nødt til at installere det for at kunne leje film over nettet (VOD). Men nok ikke hvis du sidder med en Linux-PC.

42

Hans skrev:

Der var osse et andet vintermøde hvor TV ville have vi skulle synge en AA sang.

Nu var det jo ikke bare en AA sang, men foreningens sang, som man kan se i Rappet 4, og vi havde forfatteren af sangen til stede. Vi havde brugt den før, men ikke på tv, og i dag kan jeg godt se at det ville have virket dumt, men vi har da heller ikke brugt sangen siden.

At RLK er en ligegyldighed i dag kan jeg godt følge Ole i, men min familiemæssige relation til to fodboldspillere er da endnu mere ligegyldig, Sigvald! Førstnævnte er mere donaldistisk relevant end sidstnævnte når det kommer dertil.

sigvald skrev:

Ellers tror jeg at han som ledet det etterfølgende innslagt var han samme som delte ut 12 poeng til Norge fra Danmark under Eurosong 2009 da vi vant med Alexander Rybaks "Fairytale". Husket dere å takke ham for innsatsen?

Fordi Dansk Donaldist-Forening og Rybak/Norge har noe til felles?
(Men du har rett i at det var samme person.)

Hadde de vært våkne og kritiske burde de selvsagt spurt AC om sammenhengen mellom ham og fotballspillerne John og Christian Sivebæk - man kan anta at de mest fotball-interesserte seerne ville funnet slik informasjon like interessant som AC meninger om Donald Duck.

Nu var AC jo ikke inviteret til at fortælle om disse fodboldspillere, som AC vist ikke engang har et egentligt forhold til. Jeg tror ikke engang at AC interesserer sig for fodbold. Det havde da været fuldstændigt malplaceret i forbindelse med et indslag om donaldisme, som, i modsætning til fodbold, AC ved en masse om.
Hvad skulle AC have sagt? At han var i familie med de to foldboldspillere, men i øvrigt ikke så meget til dem, og at han heller ikke følger med i deres karrierer da han ikke er interesseret i fodbold? Det havde da været helt til grin!

Nu var det jo ikke bare en AA sang, men foreningens sang, som man kan se i Rappet 4, og vi havde forfatteren af sangen til stede. Vi havde brugt den før, men ikke på tv, og i dag kan jeg godt se at det ville have virket dumt, men vi har da heller ikke brugt sangen siden.

Det er rigtigt. Det var selvfølgelig ikke "bare" en sang. Men som du selv siger, det ville have virket dumt at synge den på TV, da vi jo gerne vil fremstå som en seriøs forening i offentligheden. Det er bare ærgerligt at vi hele tiden skal være på vagt over for de latterlige ting som TV ofte gerne vil have os til at gøre, men det må vi jo så bare være. Det er åbenbart spillets regler at man skal passe på med hvad man vil gå med til.

Jeg har lige set det. Jeg må sige at i gør en god figur  smile

The Master of the Mississippi

Flot klaret AC og Laila!!!!!!! super fedt indslag smile

I made my money square!