1 Senest redigeret af sigvald (2012-03-16 08:22:11)

Tråd: Slet gamle forældede salgstråde?

Alex-And skrev:

Kig liiiiige på datoen.

Dette er ikke første gang at gamle salgstråder får unødvendig oppmerksomhet p.g.a. at de aldri har blitt korrekt avsluttet. Hva vil moderatorene gjøre med "useriøse" selgere som ikke melder fra når salget er over?

Sv: Slet gamle forældede salgstråde?

Hva vil moderatorene gjøre med "useriøse" selgere som ikke melder fra når salget er over?

Og hvad vil de gøre ved folk som bliver ved med at svare på flere år gamle salgstråde som enhver kan sige sig selv er "døde" forlængst?
Det er i hverfald irriterende at man skal være tvunget til at læse de svar når man skal tjekke dagens nye poster, og Sif er jo blevet bedt mere end én gang af moderatorerne om at holde op med det, men alligevel bliver han ved.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Hans skrev:

Og hvad vil de gøre ved folk som bliver ved med at svare på flere år gamle salgstråde som enhver kan sige sig selv er "døde" forlængst?

Det er menneskelig å feile - derfor vil det alltid være en eller annen som blingser og svarer på foreldede tråder. Det eneste logiske er å stille selgerne til ansvar dersom de gir blaffen i å si frå når den aktuelle handelen er avsluttet.

JAlbertsen skrev:

Det er da vist ikke Siff der har genoplivet denne tråd. Tror han blev snydt af at "Bedste" genoplivede den lige som flere andre.

Det er rigtigt! Det er "Bedste" som er begyndt at svare på rigtigt mange salgstråde som er flere år gamle, hvilket ikke giver nogen mening, så jeg håber at "Bedste" holder op med det da det er irriterende for os andre at skulle være nødt til osse at tjekke de indlæg, når vi tjekker dagens nye indlæg ud. Det er jo desværre umuligt at sortere dem fra.

Det er menneskelig å feile - derfor vil det alltid være en eller annen som blingser og svarer på foreldede tråder. Det eneste logiske er å stille selgerne til ansvar dersom de gir blaffen i å si frå når den aktuelle handelen er avsluttet.

Det er rigtigt, Sigvald, men i dette her tilfælde har "Bedste" 'systematisk' besvaret flere år gamle døde salgstråde i gennem længere tid, så det er næppe en fejl.

M.h.t. at stille sælgerne til ansvar, så ser der jo tit det at en person sætter noget til salg som så ikke bliver solgt og så er der, underligt nok, folk som flere år efter tror at varen stadigvæk er til salg, og som så besvarer den døde salgstråd. Man kunne selvfølgelig bede sælgerne om at 'lukke' tråden hvis deres varer ikke er blevet solgt indenfor et rimelig tid, f.eks. en måned.
På Seriejournalen bliver alle salgstråde slettet efter en måned, så hvis varen ikke er blevet solgt, så må man oprette en ny salgstråd, hvis man synes at det er ulejligheden værd at prøve endnu en gang.
Det kunne vi måske osse gøre her i forummet, men det kræver jo så at der er en person, eller flere, som gider slette forældede salgstråde.

Hans skrev:

På Seriejournalen bliver alle salgstråde slettet efter en måned, så hvis varen ikke er blevet solgt, så må man oprette en ny salgstråd, hvis man synes at det er ulejligheden værd at prøve endnu en gang.
Det kunne vi måske osse gøre her i forummet, men det kræver jo så at der er en person, eller flere, som gider slette forældede salgstråde.

Det kunne være man kunne slette dem helt automatisk. Skal vi gøre det?

Måske kan der i forum-indekset ud over dato for seneste indlæg være dato for hvornår indlægget er oprettet.

Jeg tænkte på om man kunne lave en tråd eller intro som AC har lavet med hvordan man uploader billider, hvor man skrev noget med at man skulle tjekke dato før man skrev noget i en tråd!

Men Ole Synes det ville være en god ide at få ryddet op i nogen af alle de gamle salgs tråde (SLET DEM!)

Ole synes SJ forumet køre meget godt med deres salgs side jeg vil gerne bakke op automatisk sletning!

Lommelygte tyv!

Har aldrig ment at sletning af tråde var nogen god idé - der var en engang en der slettede en interessant tråd om HEDL hvor prisudviklingen osv. også var blevet diskuteret.
Men der er da netop ingen grund til at tage gamle salgstråde op, hvis tingene forlængst er glemt eller solgt.
Nu er jeg ikke selv forummoderator, så jeg gør mig ikke noget begreb om hvor meget arbejde der ville være ved de forskellige muligheder.

Kan man ikke bare "lukke" dem?
Så forsvinder de ikke, men er markerede som værende "døde".

Bare et forslag.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

AC skrev:

Har aldrig ment at sletning af tråde var nogen god idé - der var en engang en der slettede en interessant tråd om HEDL hvor prisudviklingen osv. også var blevet diskuteret.
Men der er da netop ingen grund til at tage gamle salgstråde op, hvis tingene forlængst er glemt eller solgt.
Nu er jeg ikke selv forummoderator, så jeg gør mig ikke noget begreb om hvor meget arbejde der ville være ved de forskellige muligheder.

Det enkleste er kanskje å la moderatorene stenge foreldede salgstråder?

oledamgaard skrev:
Hans skrev:

Det kunne være man kunne slette dem helt automatisk. Skal vi gøre det?

God ide, Ole!

Kan man ikke bare "lukke" dem?
Så forsvinder de ikke, men er markerede som værende "døde".

Bare et forslag.

Osse en god ide! Jeg er med på begge ideer. Så skal vi bare finde ud af hvilken af dem som er den letteste for moderatorerne at have med at gøre.

Ja, der kan ind i mellem være interessante oplysninger i en salgstråd, men det hører vist til undtagelserne.  Så måske man bare kunne nøjes med at lukke sådanne tråde, og så slette resten, eller osse bare lukke dem alle sammen i stedet for at slette dem. Jeg ved ikke hvad der er lettest for moderatorerne.

Det er nemt at slette de gamle poster automatisk. Det er ikke så nemt at lukke dem.

Hans skrev:

Ja, der kan ind i mellem være interessante oplysninger i en salgstråd, men det hører vist til undtagelserne.  Så måske man bare kunne nøjes med at lukke sådanne tråde, og så slette resten, eller osse bare lukke dem alle sammen i stedet for at slette dem. Jeg ved ikke hvad der er lettest for moderatorerne.

Det er nok ikke realistisk at moderatorerne skal vurdere hver eneste salgstråd...

oledamgaard skrev:

Det er nemt at slette de gamle poster automatisk. Det er ikke så nemt at lukke dem.

Kan man så give dem 1-2 måneder efter sidste aktivitet i tråden, eller skal det være tid fra oprettelsen?

Ja, det kan man.

oledamgaard skrev:

Det er nok ikke realistisk at moderatorerne skal vurdere hver eneste salgstråd...

Så må løsningen nok være at slette salgstrådene efter et vist tidsrum. En måned vil sikkert være et passende tidsrum, lige som på Seriejournalen. Hvis man ikke får solgt sin vare indenfor den måned, kan man jo blot oprette en ny salgstråd senere hen, hvis man mener at det er ulejligheden værd.
Så hvis der er flertal for at slette salgstråde efter et vist tidsrum, så skal vi bare have implementeret det, som man kalder det nu om stunder.

Helt enig, sæt bare i værk ;-)

Her må man ikke forhaste seg, slik at man risikerer å helle ut barnet sammen med bandevannet. Kan man ikke etter en måned uten registrert aktivitet i salgstråder, bare automatisk låse disse eller automatisk legge inn en melding om at tråden er gammel?

Jo, hvis nogen melder sig frivilligt til at lave et cronjob der låser tråde, og får det til at virke.
Den anden funktion er allerede indbygget i forumsoftwaren så det er lidt nemmere.

Vil dette betyde, at alle de gamle salgstråde bliver slettet? Eller er det kun fremover? Jeg ved ikke om problemet er stort nok til at vi vil slette alle salgstrådene. Jeg synes de vidner om en form for "historisk aktivitet" på forummet. Der er mange, der opretter en bruger for at sælge et eller andet, og de har sikkert skævet til de gamle salgstråde for at få en ide om, hvordan sådanne salg foregår. Man får også en ide om tingenes handelsværdi.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Nu er problemet jo ikke at en eller anden "kommer til" at trykke på en gl. salgs tråd, med de 8 personer, der efter en venlig sjæl, har gjort opmærksom på at tråden er gammel, absolut skal kommenterer det...........

Jeg bruger tit de gl. tråde til at finde oplysninger i, og vil personligt mene, at det er det samme som brænde
Anders And bladet når det er læst.

Det er mig en gåde hvorfor "folk" ikke kontakter sælger pr. email, man må da tro at både sælger OG køber har
en email-adresse.

Jeg har lavet et lille udkast til en kommando, der burde kunne lukke trådene, hvis den sidste post er ældre end en måned. Når jeg har fået adgang til databasen af Ole, vil jeg se om det virker. Det lader til at der er stemning for begge dele, og hvis der er nogle, der ønsker at have adgang til de gamle tråde, så er det en skam, hvis alt skal slettes. Det ville nemlig være en anden sag, hvis man på forhånd var vidende om at trådene blev slettet efter inaktivitet i en vis periode.

Mads Jensen

Fra Frasier:
Niles: "I have to go, I'm conducting a seminar in multiple personality disorders, and it takes me forever to fill out the nametags."

Jeg synes også personligt det ville være en skam at slette trådene, jeg har da f.eks. selv brugt dem tidligere ift. at vurdere priser mm.

Så hvis Mads har fundet en løsning, som kan låse trådene i stedet for at slette dem, så er det klart den løsning jeg hælder mest til!

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Jeg er lige glad med hvilken af løsningerne vi vælger, når bare vi vælger en af dem.

Nu er problemet jo ikke at en eller anden "kommer til" at trykke på en gl. salgs tråd, med de 8 personer, der efter en venlig sjæl, har gjort opmærksom på at tråden er gammel, absolut skal kommenterer det...........

Nej, Peter, problemet er når en person konsekvent laver op til flere indlæg næsten dagligt i flere år gamle salgstråde i et urealistisk håb om at "få bid". Det er nemlig irriterende at vi andre er nødt til at osse at tjekke dem ud, når vi tjekker nye indlæg ud. Det er jo desværre umuligt på forhånd at se hvad de enkelte nye indlæg handler om, så vi kan ikke sortere dem fra.

Jeg kan klart tilslutte mig, at trådene lukkes/låses fremfor at de slettes., hvis dette er en mulighed.