sigvald skrev:Nei, jeg holder meg borte fra nymotens trender som nettauksjoner.
Nymotens trender?
Finn.no er nok ikke bare en trend, skjønner du. Det er en del av det store internettet. Det blir nok værende en stund til. Akkurat som mobiltelefoner, wide screen flatskjerm , digitale filmplater (blu-ray/DVD) og annet nymotens fjas.
Auksjoner har det vært i hundrevis av år. De har fungert på samme måte bestandig. Høyeste bud over minstebud vinner. Slik er det også på nettauksjoner.
En vesentlig forskjell på Finn.no er at selger ikke er forpliktet til å selge. Selger risikerer ikke å bli utestengt av den grunn.
sigvald skrev:Og her viser du at du tenker kynisk. På dette området representerer du og AC svært ulike etiske tilnærminger. Saken er at selger overhodet ikke har skjønt verdien av disse albummene - kjøper (i dette tilfellet deg) har benyttet seg av dette. Minste pris burde selvsagt vært anslagsvis 20 kroner per album altså kr. 2700,-.
Dette vet du svært lite om, Sigvald.
Er du AC? Du må virkelig slutte med å blande AC inn i innlegg fra deg på et Disney-forum. AC føler seg sikkert beklemt med at du bruker navnet hans i alle mulige sammenhenger. Mulig du ikke ser det selv, men du gjør det veldig ofte.
Du kjenner heller ikke meg.
I dette tilfellet kjente selger til en annen annonse på Finn som hadde ligget ute lenger. Denne syntes hun var kraftig overpriset.
Jeg ga det høyeste budet på hennes annonse. Hun valgte å akseptere.
Minstepris skal være kr 20,-... 
Så alle som skal selge Disney-relaterte saker og ting må først henvises til deg slik at du kan bestemme hva "riktig" pris er?
Det må vi huske på alle sammen neste gang vi vinner en auksjon på Ebay, QXL, Finn eller på en "live" auksjon på et auksjonshus.
Vi oppgir vinnerbudet til deg - Deretter vurderer du salgssummen - Synes du den for lav så sender vi ekstra penger til selger.
Eventuelt så kunne vi informert selgeren på Ebay/QXL før auksjonen var slutt at det rette stedet for salg av Disney-effekter er på AOL eller her på DDF(r).
sigvald skrev:Forøvrig burde albummene vært auksjonert på QXL eller aller helst vært annonsert gjennom salgskanalene i relevante fora som AOL og DDF(r)-forumet - du kunne jo f.eks. ha tipset om det om det.
Burde?
Det er heller ikke du som kan bestemme hvor folk ønsker å selge tingene sine.
Finn.no er et hav større enn QXL.
sigvald skrev: Det har derfor ofte hendt at AC har latt bære å kjøpe brukte "store hvite" bøker eller "gullbøker" i bruktbutikker fordi forhandlerne har vært "proffe" og har skrudd opp prisene til nivåer AC ikke har funnet realistiske.
Det hørtes fornuftig ut av AC.
Du ville sikkert gjort det samme, men jeg tviler på at AC hadde funnet det nødvendig å fortelle oss om hva du hadde gjort.