Tråd: Blærevæg

Vi prøver igen tongue

Vis noget fedt i har fundet, noget vi andre kan blive misundelige over, jeres bedste handel etc..

I denne tråd er janteloven afskaffet.. blær jer alt det i vil.

The Collector

2 Senest redigeret af Treentre (2012-03-23 15:01:39)

Sv: Blærevæg

Da kan jeg begynne med et kjøp jeg gjorde her om dagen smile
Jeg har CBSV, men det er greit med "original" tekst også.

The Carl Barks Library of Walt Disney's Comics and Stories in Color
The Carl Barks Library of Donald Duck Adventures in Color
The Adventures of Uncle Scrooge McDuck in Color
The Carl Barks Library of 1940's Donald Duck Christmas Giveaways in Color
The Carl Barks Library of Walt Disney's Uncle Scrooge One Pagers in Color

500,- for alle 135 albumene...Det kaller jeg et godt kjøp  smile
30 % var fortsatt nye i krympeplasten. De resterende så uleste ut i NM.

http://img543.imageshack.us/img543/4039/usam.jpg

Disse seks heftene var ikke med.
Egentlig så trodde jeg at jeg kun kjøpte WD Comics and Stories og U$ Adventures (107 album), men da jeg kom hjem så jeg at selgeren ikke hadde kikket så nøye i banankassene smile Hun hadde arvet dem, og hadde ikke noe forhold til Carl Barks.
Hun la de ut på Finn.no til høystbydende over kr 300. Jeg ble derfor noe overrasket over at jeg fikk tilslaget.

http://imageshack.us/photo/my-images/833/dsc08268l.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/853/dsc08270i.jpg/

Dette er jo lige en tråd for mig he he. Her er et par billeder af to af de oliemalerier, som Patrick Block har lavet til mig indtil videre. De hænger begge i mit soveværelse, for så er jeg da sikker på at vågne med et smil på læben hver dag:-)

Niller3609 skrev:

Dette er jo lige en tråd for mig he he. Her er et par billeder af to af de oliemalerier, som Patrick Block har lavet til mig indtil videre. De hænger begge i mit soveværelse, for så er jeg da sikker på at vågne med et smil på læben hver dag:-)

Det er satme nogle nice billeder - hvor meget har du ca. måtte hoste op med for dem??? Det skal uden tvivl overvejes...

"Es dauert nur ein p-paar Minuten, dann ist sie wieder ganz wie zuvor. Schauder!"

Rigtige flotte malerier.

The Master of the Mississippi

Virkelig fede malerier..

The Collector

Niller3609 skrev:

Her er et par billeder af to af de oliemalerier, som Patrick Block har lavet til mig indtil videre.

Flott smile
Kunne du bestemme motivene selv?

@ DonHelferlein: De var meget dyre (+40K pr. stk). Hans venteliste på at få lavet et oliemaleri er også ved at være booket adskillige år ud i fremtiden, da han kun laver et par oliemalerier om året (og som den fanatiker jeg er, har jeg bestilt mindst 20 LOL). Men hvis du kunne "nøjes" med et stærkt limiteret litografi af eks. mumiemotivet, så hold godt øje med dette site, da jeg poster en spændende nyhed senere på året (hvis man vel at mærke kan lide Disney-kunst).

9 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2012-03-29 16:41:00)

Ja, når nu Rappet er kommet på gaden (i postkasserne) over det ganske land, så vil jeg da godt løfte sløret for mit seneste fund.
Det er købt i Finland via Ebay.

http://img138.imageshack.us/img138/3866/allefire.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Og så er de i farver  tongue

Prisen var 159,99 US$, eller ca. 940 dkr.
Jeg fordeler prisen som følger: ca. 600 for den kobberfarvede, ca. 250 for den grønne og så det sidste fordelt på den røde og den blå.
Egentligt ganske rart, at de nu alle fire er i samlingen.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

De er FEDE - dem gad jeg godt eje.

11

Jeg kan kun tilslutte mig - de sparebøsser, som ser ud som ny, ejede jeg også gerne.

flotte.. rigtig flotte

The Collector

Ja, når nu Rappet er kommet på gaden (i postkasserne) over det ganske land, så vil jeg da godt løfte sløret for mit seneste fund.
Det er købt i Finland via Ebay.

De ser dejligt nye ud. Jeg har en blå hvor der står "MK Tuote" i bunden, og på siderne er der et træ i relief. Er den fra Den Sjællandske Bondestands Sparekasse (fra 1968 Sparekassen Sjælland), som du nævner i din artikel i Rappet?

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

14 Senest redigeret af Treentre (2013-07-16 01:07:51)

Bornholmer-anden skrev:

Egentligt ganske rart, at de nu alle fire er i samlingen.

De ser helt nye ut smile

Er de fra samme sparebank? Står det navn på baksiden slik som denne?
http://imageshack.us/a/img710/9954/oslosb.jpg
http://img813.imageshack.us/img813/5668/oslosp2.jpg

Som man vil kunne læse i artiklen i Rappet, så findes de med tryk fra forskellige banker.
Jeg har kendskab til følgende norske: Oslo Sparebank/Barnas Bank og Norske Creditbank (fra 1990 Den Norske Bank). De er dog begge (indtil nu) kendt med blå frakke. Den røde frakke er den første ikke danske eller finske jeg ser. Tak for det.
Sparekasse-egen, som er præget på enderne er tilsyneladende brugt i norden for sparekasser af forskellig art, eller måske for sparekasser/sparebanker som samarbejdede på en eller anden måde. Det ved jeg ikke.

16 Senest redigeret af 1800 (2012-03-31 15:01:59)

Flere norske banker delte ut disse. Jeg hadde en som var rød fra min lokale bank (og den forsvant dessverre for mange år siden  sad ).

Treet på den ene siden var tidligere et symbol for norske sparebanker, noe som kan tyde på at den var å få i alle sparebanker.

Tak for svar ang. sparekasse-egen, Bornholmer-and og 1800! Gad vide om egen er et specifikt norsk sparekasse logo, som så osse er blevet en del af de danske sparebøsser fordi man ikke kunne fjerne den fra sparebøssen. Eller måske er egen et fælles symbol for nordiske sparekasser. Det kunne være interessant at finde ud af en dag.

Sparekasseegen er i hvert fald brugt i Danmark fra før 1910, så det...

Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
                                                   Pogo
www.willy-centret.dk

19 Senest redigeret af Treentre (2012-04-01 10:53:58)

Eika som sparebanksymbol.
Ideen om å bruke eika som symbol for sparebankene kommer opprinnelig fra Sverige.
Det var i 1928 at direktør J.H. Jonsson i Opplunda Sparebank i Katrineholm fant ut at ei eik kunne være et passende symbol for sparebanken.
Eika skulle assosieres med med sparebankens historiske røtter og dens forgreininger i by og land.
I 1940 tegnet den svenske kunstneren Arvid Olsson ei ny eik, og det emblemet ble snart tatt i bruk av sparebankene både i Sverige og Danmark. Først i 1950, på årsmøtet for Centralforeningen for Norges Sparebanker, ble det det gjort vedtak om å bruke "Sparebankelsen" som symbol for de norske sparebankene.

20 Senest redigeret af Hans (2012-04-01 21:51:52)

Tusind tak, Asger og Treentre! Så fik vi det opklaret. Egen er altså et fælles symbol for de skandinaviske sparekasser (nordiske sparekasser, hvis Finland osse bruger egen).

Jeg har en norsk blå fra Den norske Creditbank, men min mangler eiketreet på siden.

http://i1085.photobucket.com/albums/j434/hahag2406/scroogepiggybank2.jpg

http://i1085.photobucket.com/albums/j434/hahag2406/scroogepiggybank1.jpg

Det er interessant! Det er første gang jeg har set en uden egen. Så de findes åbenbart både med og uden egen.

Jeg mangler også nøkkelen, så hvis noen har en nøkkel for mye eller en du ikke trenger så send meg gjerne en e-mail...

De findes både med og uden egen og både med og uden tryk fra en bank, så der er mange muligheder.

bingo skrev:

Jeg mangler også nøkkelen, så hvis noen har en nøkkel for mye eller en du ikke trenger så send meg gjerne en e-mail...

Så vidt jeg ved, så er der ikke nogen, som har en nøgle.
Den blev opbevaret i banken, som så kunne åbne sparebøssen når man kom og skulle have den tømt.