Jeg tror bare vi mister medlemmer på det, men det er svært at sige, hvor mange nye vi får, hvis vi sætter kontingentet tilsvarende ned. Men hvis man ikke vil betale 175 kr., vil man så betale fx 100 kr.? Og vil det være muligt at finde skribenter? Jeg tror de fleste synes, at det er sjovest at skrive en artikel, hvis den trykkes, end hvis den "bare" kommer på nettet.
Det tror jeg du har meget ret i. Hvorfor skulle de medlemmer som aldrig kommer til møderne forsat være medlemmer hvis de kan læse Rappet på nettet? Og hvor mange flere medlemmer ville vi miste hvis Rappet kun kom én gang om året, eller kun udkom lejlighedsvist?
Jeg er medlem af Carl Barks Fan Club, og her gik vi for et par år siden over til at nyhedsbrevet kommer via en email, som PDF fil.
Jeg tror samme metode, eller den foreslåede med hjemmeside der opdateres jævnligt vil virke rigtigt fint for DDFR! Dette vil også være med til at UDBREDE donaldismen, i stedet for at kapsle den inde....
Som du ved, er jeg osse medlem af CBFC, og du kan stadigvæk få nyhedsbrevet tilsendt i papirform, dog kun i sort/hvid. Hvis du vil have det i farve og trykt på kvalitetspapir, så koster det lidt ekstra, hvilket jeg har valgt at gøre.
Bortset fra det, så har jeg ofte diskuteret det lave medlemstal i CBFC med Ed Bergen, som han selv siger er et problem, og blandt andet påpeget at der ikke er megen grund til for folk at blive medlemmer af CBFC når man har valgt at lægge nyhedsbrevet ud på nettet til gratis brug (på Cowles Barks hjemmeside), men både Ed og Joseph Cowles mener at det handler om at udbrede kendskabet til Barks. Det er jeg selvfølgelig enig i, men det bider altså sig selv i halen hvad medlemstal angår når man lægger nyhedsbrevet ud på nettet til fri afbenyttelse. Det gør jo at der ikke er megen grund til at blive medlem, og så ender det nemt med at de eneste medlemmer som er tilbage, er dem som gerne vil støtte det gode formål, og det er desværre ikke alle folk som er så idealistisk indstillet, og da slet ikke i økonomiske krisetider hvor mange er nødt til at spare på alt hvad der kan spares på, hvilket sikkert er en medvirkende grund til at DDF(R) har mistet en del medlemmer på det sidste.
"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"