1 Senest redigeret af AC (2012-07-16 19:03:54)

Tråd: Eisner 2012

Så er Eisner-priserne uddelt - og jeg føler mig helt bag af dansen - er der nogen af jer andre, der har læst forskellige ting på listen og kan anbefale?

http://nummer9.dk/nyheder/arets-eisner-awards-uddelt/

Tilføjet:
Ah hov - må dog lige trække denne frem:

BEST ARCHIVAL COLLECTION/PROJECT – STRIPS

Walt Disney’s Mickey Mouse vols. 1-2, by Floyd Gottfredson, edited by David Gerstein and Gary Groth (Fantagraphics)

Der kender vi jo redaktøren - hvor eget medlem nr. 51 :-)

Sv: Eisner 2012

BEST WRITER/ARTIST

Craig Thompson, Habibi (Pantheon)

Er nu også fuldt fortjent - den fik også en Ping i en af kategorierne i vores danske pris. Men de andre... - nu er jeg heller ikke så meget til amerikanske hæfter måske - er der andre her der er det?

Jeg kan se at Gilbert Shelton (The Fabulous Furry Freak Brothers/Flipkompa´niet)er blevet valgt ind i Hall Of Fame. Han gæstede jo som bekendt Komiks.dk festivallen i København i 2006.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

AC skrev:

Så er Eisner-priserne uddelt - og jeg føler mig helt bag af dansen - er der nogen af jer andre, der har læst forskellige ting på listen og kan anbefale?

http://nummer9.dk/nyheder/arets-eisner-awards-uddelt/

Tilføjet:
Ah hov - må dog lige trække denne frem:

BEST ARCHIVAL COLLECTION/PROJECT – STRIPS

Walt Disney’s Mickey Mouse vols. 1-2, by Floyd Gottfredson, edited by David Gerstein and Gary Groth (Fantagraphics)

Der kender vi jo redaktøren - hvor eget medlem nr. 51 :-)

Gratulerer til David! Det er vel fortjent!  smile

Don Rosa fikk vel bare en Orla-pris for HOF-bøkene (bok 1)?, så det er vel ikke å forvente at alle bølene i denne serien skal bli prisvinnere?

Daredevil får rigtig mange priser og jeg har dem stående, men ikke læst endnu.

"Who is Jake Willis?" er en skøn mini-serie fra Image Comics, men om det er den bedste fra Image er tvivlsomt i mine øjne. Image Comics smider så mange super interessante serier ud for tiden at det er svært at sige hvilken der er den bedste. "Saga" af Brian K. Vaughan og Fiona Staples er meget, meget god og vinder stort set alle andre priser som er værd at vinde for tiden, så at den er overset af Eisner Award panelet er mig en gåde.