Tråd: Return To Duckburg Place - originalsider til salg

Jeg har lovet at sige videre, at hele denne historie af Don Rosa er til salg, af et foretagende der kalder sig Basement Comics:

This story will be offered for sale at Basement Comics Booth #419 at the Wizard Chicago Comic Con next week.
We can be reached by email at basmntcomx@aol.com or at 443-831-2761 Eastern Time in the USA.

http://ddfr.dk/arkiv/forumpics/return01.jpg

Sv: Return To Duckburg Place - originalsider til salg

Fælleskøb anyone?

Ce soir.. en garde!

Arpin Lusene skrev:

Fælleskøb anyone?

Helt sikkert  smile

The Master of the Mississippi

Jeg er med på et fælleskøb. Man kan dog ikke se de andre sider. Den afbillede er jo ret fed, men hvad med de andre?

"Why trust people who sell you a pill that promises immortality? It would have taken eternity to test it anyway." (Albert Einstein)

Jeg ved at der er flere medlemmer som besidder fotokopier af hele historien, så måske er der en der vil tage billeder af alle siderne?

Som jeg forstår det, så vil de gerne diskutere et forhåndssalg, fordi de mener at kunne få mere for serien i Skandinavien, hvor DR er mere populær end i USA. Men I skal nok være hurtige med at tage fat i dem, hvis den ellers bliver solgt i næste uge på den messe.

Hvem vil stå for kontakt?

Hvor mange sider er der i alt?
Jeg har ingen anelse overhovedet hvad prisleje vi snakker om???

oledamgaard skrev:

Jeg ved at der er flere medlemmer som besidder fotokopier af hele historien.

Historien sto på trykk i Don Rosa Samlede Verk 1.

Der er 9 sider i alt.

Ce soir.. en garde!

Jeg er også frisk på et fælleskøb, men har ikke mulighed for at stå for praksis, da jeg har pænt travlt i disse dage (bla med at pakke Rappetblade!!)

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Jeg er osse frisk på et fælleskøb!

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Indtil videre er vi 5, så mangler vi interesse fra 4 andre.

Ce soir.. en garde!

Alt efter hvad de skal have for det, så kunne jeg godt være interesseret i to sider... og jeg er forøvrigt interesseret i alle siderne med undtagelse af side 1 og 2.

Jeg har forøvrigt alle siderne på en mail, fra engang Sigvald var så sød at sende dem til mig, så interesserede kan sende mig en mail, så kan jeg sende billederne retur!

Jeg er også interessert i en av disse sidene (men alt avhenger av prisen...)

bingo skrev:

Jeg er også interessert i en av disse sidene (men alt avhenger av prisen...)

Naturligvis vil prisen afgøre om man har lyst til at være med.

Ce soir.. en garde!

Jeg er da bestemt også interesseret i sådan en original side (hvem er ikke det her på forummet?).
Men ja, prisen!
Min fantasi kan næsten ikke forestille sig at det kunne blive aktuelt.
Er der ingen bud på hvilket leje vi ligger i for sådan en side?
Det er vel over 1000 kr pr. side!?

Da vi delte Phalanx striberne op sidst. Kom de vidst til at koste 1100 kr. stk.

Ce soir.. en garde!

Arpin Lusene skrev:

I det prisleje vil jeg også gerne være med på en side smile

Arpin Lusene skrev:

Det er et godt udgangspunkt. Det taler nok prisen lidt op at ænderne medvirker, omend der jo ikke er tale om hans Disney produktioner. Vi kan vel i første omgang prøve med et bud og se hvad reaktionen er. Man kan vel højest få et nej. Der er ni sider, så vi kunne jo prøve med 2000$. Det kræver dog at vi er oppe på ni interesserede. Jeg tæller seks.

"Why trust people who sell you a pill that promises immortality? It would have taken eternity to test it anyway." (Albert Einstein)

Jeg kunne også godt gå med på 2 sider.

Hvis det skulle ske at ikke flere melder sig, så tegner jeg mig også for to sider.
Klar parat start smile

Jeg laver lige en Sigvald, men jeg ved, at AC er udenfor computerrækkevidde og han kunne nok være interesseret - så har lige skrevet og spurgt ham, men mon ikke godt, han vil tegne sig for en side også?

A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

Jeg laver lige en Sigvald, men jeg ved, at AC er udenfor computerrækkevidde og han kunne nok være interesseret - så har lige skrevet og spurgt ham, men mon ikke godt, han vil tegne sig for en side også?

Jamen jeg kan sagtens nøjes med én side - så ingen problem der!
Det var kun hvis det skulle knibe med interessen.

Udmærket! Så skal vi bare kontakte sælgeren. Hvem vil stå for det?

Jeg synes at vi først skal spørge sælgeren hvad han vil have for siderne, og hvis han vil have at vi skal komme med et bud, så synes jeg at vi skal starte med at byde mindre end vi gav for Phalanx striberne. Der er jo tale om en anden ejer end Phalanx ejeren, så man kan ikke gå ud fra at prisen på de ni sider ligger i det samme leje. Den kan sagtens være større eller mindre, så det er nok fornuftigt at lægge ud med et moderat bud, hvis han ikke selv vil sætte en pris. Så kan vi altid byde højere hvis han ikke vil acceptere det moderate bud.

Jeg har forresten lige modtaget en besked på Facebook fra Thomas Schrøder, som han har sendt til alle de donaldister han kender. Det er muligheden for at byde på de ni sider som han har videre sendt:

"Sent pic of first and last page of the 9 page story drawn by Don Rosa. Later reprinted in the hardcover Scrooge Duck book and noted by Don Rosa as the first Duck story he ever did. Lots of decades and offered for the first time for sale as a complete story, this is truly a one of a kind and rare Duck related item. This story will be offered for sale at Basement Comics Booth #419 at the Wizard Chicago Comic Con next week.
While Don Rosa is a huge star here in the comic world, we know that he is the closest thing to a Rock star in Denmark. We would love to see the story go to a Scrooge collector that really wants the ultimate in rare Rosa/Scrooge items. We were truly stunned and shocked when we saw this story and were very happy we were chosen to bring it out to the public for sale for the first time".

Der var også en mail adresse, men den går jeg ud fra at vi har i forvejen.
Som det fremgår af beskeden, så er det Basement Comics som sælger siderne på vegne af ejeren. Så jeg går ud fra at ejeren har fastsat en ca. mindstepris, som Basement Comics kan handle ud fra.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"