Sv: Return To Duckburg Place - originalsider til salg

Nu skal jeg naturligvis ikke være "lyseslukker" - men ud fra erfaring vil disse 9 sider sandsynligvis komme et pænt stykke over de 30. ( og det er ikke danske kroner - men US ). Så mon ikke vi snarere taler om en slutpris på op imod de 180.000 - 220.000 kr..?!?
Men held og lykke med buddet.

cosm skrev:

Så mon ikke vi snarere taler om en slutpris på op imod de 180.000 - 220.000 kr..?!?

Det ville jo give en pris på 20.000-24.444 kr. pr. side, hvilket jo er langt over hvad hans officielle Disney-serier koster. Så den pris, du foreslår lyder dybt usandsynlig i mine ører, for jeg var af den opfattelse, at disse fan-ting er mindre værd end hans senere værker.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

53 Senest redigeret af "Pothole" McDuck (2012-08-12 09:56:40)

cosm skrev:

Nu skal jeg naturligvis ikke være "lyseslukker" - men ud fra erfaring vil disse 9 sider sandsynligvis komme et pænt stykke over de 30. ( og det er ikke danske kroner - men US ). Så mon ikke vi snarere taler om en slutpris på op imod de 180.000 - 220.000 kr..?!?

Ro på. Det er godt nok nogle vilde priser du kommer med der. Som sagt er der jo ikke en officiel Disney historie.
Se evt. her http://www.galerielaqua.de/seiten_engli … osa01.html

The Master of the Mississippi

cosm skrev:

Den pris ville være fuldstændig til grin.

Ce soir.. en garde!

Solens Søn skrev:
cosm skrev:

Så mon ikke vi snarere taler om en slutpris på op imod de 180.000 - 220.000 kr..?!?

Det ville jo give en pris på 20.000-24.444 kr. pr. side, hvilket jo er langt over hvad hans officielle Disney-serier koster. Så den pris, du foreslår lyder dybt usandsynlig i mine ører, for jeg var af den opfattelse, at disse fan-ting er mindre værd end hans senere værker.

Nu er det ikke en pris som JEG personligt foreslår - men blot hvad jeg tror den sagtens kunne løbe op i. Jeg er spændt på at høre den endelige salgspris - men tror nu
ikke jeg er helt på afveje.

"Pothole" McDuck skrev:
cosm skrev:

Ro på. Det er godt nok nogle vilde priser du kommer med der. Som sagt er der jo ikke en officiel Disney historie.
Se evt. her http://www.galerielaqua.de/seiten_engli … osa01.html

Ja - kender godt disse alm. sider af Rosa.
Men de 9 sider er helt anderledes og det samme ville gøre sig gældende for siderne fra "Son of The Sun".
Mange senere historier/originalsider vil være meget mere rimelige i pris.

Nu har jeg også original tegninger fra Don Rosas før disney så jeg kender godt priserne.

58

Så er jeg hjemme fra min ferie uden net - tak for at jeg er taget med i budrækken - vil gerne vide noget mere. Og ærligt talt vil jeg også gerne kende Dons rolle i salget.

Don kjenner ikke til salget. Jeg spurte han på mandag og dette er hva han sa når jeg viste til første innlegg i denne tråden:

"No, but I see no evidence that this is a fact. Where did they get this information? Where do I see verification?"

Jeg sendte en mail til Basement Comics for et par dager siden angående originalsidene.
Jeg fikk aldri noe svar.
Chicago Con avsluttes i dag. Salget også da, antar jeg. Hvis det i det hele tatt er noe salg.

61 Senest redigeret af Treentre (2012-08-12 18:32:26)

cosm skrev:

Treentre skrev:

De originale sidene til "Last Sled to Dawson" ble solgt for $22,705 i fjor.
Det er 28 sider, ca. $800 dollar pr. side.
Men en komplett "Last Sled to Dawson"-historie er jo mye mere interessant enn historien det er snakk om her.

En orignal Disney-historie ble altså solgt for ca. 130.000,-...
28 sider.
Du må gjerne forklare hvorfor en 9-siders fanzine vil koste mere...

Disse kostet ikke all verden.

Treentre skrev:
cosm skrev:

Treentre skrev:

Men en komplett "Last Sled to Dawson"-historie er jo mye mere interessant enn historien det er snakk om her.

28 sider.

Ganske enkelt fordi den er anderledes og viser det første som Rosa har tegnet - inden han endda vidste han senere skulle komme til at tegne for Disney..
Iøvrigt spurgte jeg Al Stoltz via mail idag - og han bekræftede at de p.t. er blevet tilbudt over 30.000 Usd for siderne. Men måske er han fuld af løgn. Det ved jeg jo ikke. Men prøv evt. selv at kontakte ham og se hvilket svar i får på DDFR..!

cosm skrev:

Men prøv evt. selv at kontakte ham og se hvilket svar i får på DDFR..!

Som jeg skrev tidligere så er det ikke noe svar å få fra Basement Comics...

cosm skrev:
Treentre skrev:
cosm skrev:

Treentre skrev:

28 sider.

Ganske enkelt fordi den er anderledes og viser det første som Rosa har tegnet - inden han endda vidste han senere skulle komme til at tegne for Disney..
Iøvrigt spurgte jeg Al Stoltz via mail idag - og han bekræftede at de p.t. er blevet tilbudt over 30.000 Usd for siderne. Men måske er han fuld af løgn. Det ved jeg jo ikke. Men prøv evt. selv at kontakte ham og se hvilket svar i får på DDFR..!

18.000 kr. pr. side... og Don kender ikke noget til salget. Det lugter langt væk.

Ce soir.. en garde!

65

Don har siden været i kontakt med sælger - men jeg kan forstå at han gerne ville have været mere med ind over handlen og kommet med anbefalinger af salgsmetoden, men nu accepterer han og har nabefalet sælgeren at kontakte europæiske samlere.

66 Senest redigeret af Treentre (2012-08-12 23:48:54)

AC skrev:

..., men nu accepterer han og har nabefalet sælgeren at kontakte europæiske samlere.

Hvis selgeren har fått tilbud om $30,000 så er det bare å selge.
Tviler sterkt på om man får en dansk eller norsk donaldist til å betale slike summer.
Selv ikke rosaister med oljekroner fra Stavanger betaler vel så mye wink

AC skrev:

Don har siden været i kontakt med sælger - men jeg kan forstå at han gerne ville have været mere med ind over handlen og kommet med anbefalinger af salgsmetoden, men nu accepterer han og har nabefalet sælgeren at kontakte europæiske samlere.

Så må vi håbe at vi hører fra sælgeren.

Hvis selgeren har fått tilbud om $30,000 så er det bare å selge.

Helt klart! Jeg tvivler dog på at nogen har budt så meget, selvom sælgeren siger det. Det kan sagtens være et forsøg på at få buddene skruet i vejret. Det har man da set før. Det giver i hvertfald ingen mening at de ni sider skulle være dyrere end en 28-siders historie, heller ikke selvom man kan sige en masse "hype" om at det var Dons første ande-historie bla-bla-bla. Når alt kommer til alt, så er det "blot" en ande-parodi fra et gammelt fanzine, som hvad tegningerne angår slet ikke kan måle sig med Dons senere Disney historier.
Man kan selvfølgelig sige at historien er et "unika", men der er "Phalanx" striberne også, og de var jo ikke specielt dyre, selvom de kunne være blevet "hypet" som et "one of a kind" eksempel på en ikke-ande-historie af Don Rosa og derfor meget mere sjælden end hans ande-tegninger. Så med brug af den slags "hype", så burde "Phalanx" striberne være forholdsmæssigt dyrere end nogle af Dons ande-sider, inklusiv de ni sider vi taler om.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Jah, kan jo i hvert fald sige, at som ægte rosa tosse, så ville jeg aldrig give så mange penge for den serie, selv hvis jeg bare havde dem, for det er den slet ikke værd, en ægte andehistorie er da langt mere værdifuld!

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

69

Don nævnte for mig at sælger netop tågede om det beløb - 30,000 $, men synes det virker vanvittigt - på den anden side er det en unik serie, så hvem kan sige hvad den virkelig er værd?

For øvrigt har serien jo været væk siden 1971 - læs historien i DRSV - og den kan jo egentlig ikke kaldes en fanzine-historie, eftersom den aldrig har været udgivet som sådan - det var godt nok planen, men ingen turde. Den blev udgivet første gang tidligere i år.

For øvrigt ser side 1 ud til at have været våd, eller i hvert fald er blækket på dialogen løbet nogle steder - trækker det egentlig ned?

70 Senest redigeret af bingo (2012-08-13 15:39:29)

Jeg beklager, men ca. $3300 pr. side blir for mye for meg...

71

Også for mig - ærligt talt. Jeg har en ande-side i forvejen af Rosa. Beløb af den størrelse vil jeg egentlig hellere sætte af til hus og bil og de ting.

Men er du, Pothole i kontakt med sælger..?

AC skrev:

Don nævnte for mig at sælger netop tågede om det beløb - 30,000 $, men synes det virker vanvittigt - på den anden side er det en unik serie, så hvem kan sige hvad den virkelig er værd?

Det er mye som er unikt, men det trenger ikke å bety noe.
Den er verdt det markedet er villig til å gi.
Vil markedet gi $30,000 så er den verdt dette der og da. Det er helt opp til kjøperen.
En auksjon gir jo gjerne svaret.
Hvis det er selger som vil ha $30,000, og den ikke blir solgt - så er den egentlig ikke verdt $30,000.

Vannskader trekker aldri opp, men det trenger ikke å bety noe for kjøper.
Men man vil selvfølgelig hevde dette som en feil/mangel ved kjøp.

AC skrev:

Også for mig - ærligt talt. Jeg har en ande-side i forvejen af Rosa. Beløb af den størrelse vil jeg egentlig hellere sætte af til hus og bil og de ting.

Men er du, Pothole i kontakt med sælger..?

Jeg har sendt flere mails men har ikke hørt noget endnu.

Det er godt nok underligt! Gad vide om det er fordi vi ikke kom med et konkret bud fra starten af, men alligevel burde sælgeren da svare os for at høre hvor meget vi har tænkt os at byde. Nå, men vi må bare håbe at han lader høre fra sig.

For øvrigt har serien jo været væk siden 1971 - læs historien i DRSV - og den kan jo egentlig ikke kaldes en fanzine-historie, eftersom den aldrig har været udgivet som sådan - det var godt nok planen, men ingen turde. Den blev udgivet første gang tidligere i år.

For øvrigt ser side 1 ud til at have været våd, eller i hvert fald er blækket på dialogen løbet nogle steder - trækker det egentlig ned?

Det vanvittige beløb lader til at være et beløb sælgeren går og drømmer om at få, mere end det lyder som et konkret bud.
Desværre er det ikke engang sikkert at vi nogensinde får at vide hvad siderne bliver solgt for. Det kommer vel an på om både køber og sælger har lyst til at offentliggøre salgsprisen.

Ja, selvfølgelig trækker det ned hvis en af siderne er beskadiget, men da siderne  bliver solgt samlet er det nok begrænset hvor meget rabat køberen kan få. Havde det kun været den omtalte side som var til salg, så havde vandskaden trukket betydeligt mere ned, tror jeg.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

"Pothole" McDuck skrev:

Hvis en selger ikke svarer på mail, så bør man også tenkte seg godt om før man sender penger til slike (hvis de omsider tar seg bryet med å svare).

I slike tilfeller må jeg gi Sigvald rett når han snakker om i risikofylte handler smile