Tråd: 1916, quarter, CB.

Heisann! Om det er av interesse så kan jeg muligens ha fått skaffet "verdens skjeldneste mynt" fra CB's "OS i det sunkne atlantis" til en rimelig pris. Legg merke til ordet muligens, med andre ord er det ikke sikkert jeg kan få tak i denne mynten, men sansynligvis. Her har dere scan's av mynten:

http://duckman.pettho.com/quarter.html

Send svar her i forumet, eller kontakt meg på thomasdagsvik@hotmail.com

Mvh. Thomas E. D. smile

Genaral med blant annet hederstitlene   (1)T.H.O.M.A.S.   og    (2)T.R.O.P.P.S.J.E.F.
(1)Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

(2)Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk

Sv: 1916, quarter, CB.

Det var faktisk denne dollar AC købte sidste sommer i Århus. Ret sjovt med sådan en mønt. Men er den ikke ret dyr?

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

Hehe, nei, jeg kjøpte den en for 40 Norske kr., og to for 80, men jeg er nå ikke hundre % sikker på om det er akkurat denne, men jeg er 99% sikker, men mine to er ikke like fine som eksemplaret i scan'sene

Genaral med blant annet hederstitlene   (1)T.H.O.M.A.S.   og    (2)T.R.O.P.P.S.J.E.F.

(2)Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk

4 Senest redigeret af Ted (2005-03-18 20:40:08)

Hm, har nå studert begge myntene, og sammenliknet, og jeg finner ingen forskjeller, så det er nok denne jeg har fått tak i. Men om du finner denne mynten et sted, og bokstavene "CC" står skrevet under halen på ørnen, så kjøp den, for da blir du nemlig mangen millionær, for den er det bare tre av i hele verden wink Den ene av mine to mynter har en "D"(tror jeg) skrevet under halen, og den andre har ingenting....

Og DDF(R) har den ene! Oj - vi må være verdens rigeste forening så!! Jubihurra!!! :-))

Har DDF(R) den ene mønt med to C´er på. Sejt.
Hvor mange forskellige mønterer der lavet?
Altså der er en slags med 2 c´er på, en med et D og en uden noget og...?
Hvorfor har man gjordt sådan?

Officiel blodhund for Grønspætterne!
Modtager af hæderstitlerne:
S.S.S. Stjerne Super Sniffer og
S.I.S. Sporhund I Særklasse

Wow! Tuller du?! Har dere den ene av de tre myntene med "CC" merkingen under halen?! oi, oi, oi! hehe, da er dere jo nærmest rike! Men ikke ta gleden på forskudd, for jeg er ikke helt sikker på om det var "CC" det skulle stå, men jeg skal høre med myntforeningen jeg kjøpte myntene hos innen de nærmeste ukene! Hehe, det ville nå i hvertfall være utrolig artig om det var tilfelle at det var "CC" det skulle stå big_smile Hvor mye kjøpte du mynten for?

Jeg tror nok de har enda flere med andre merker på enn det, men hittil er det det eneste jeg har hørt om...