Sv: gave fra AA&Co

Og er den så gal igen?
Skumslyngen i nr. 34.
Findes den "kun" i gul med to røde skumkugler?
Eller er der farvevarianter på den også?

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Bornholmer-anden skrev:

Og er den så gal igen?
Skumslyngen i nr. 34.
Findes den "kun" i gul med to røde skumkugler?
Eller er der farvevarianter på den også?

Jeg har kun set den ene... (pyha)

Ugens gave (værdisat til 25 kr)....

Har I andre også følgende antal perler...:
42 hvide
49 sorte
48 røde
57 gule
23 lyseblå
31 mørkeblå
55 hudfarvede
28 brune (eksempelvis til træer... dog kan træerne ikke få blade på, da der er...)
0 grønne
0 orange (hvilket afstedkommer at der ikke kan laves korrekte ande-næb)

Er der andre kendte farvekombinationer? cool

54

Du er blevet snydt -der står bagpå at der er 400 perler!!!

wink

Jeg har kun fået grønne i min - men kun 399 stk. :-)

Så kan du jo lave et billede med titlen :         "Ko på græs"   ...............................................meget højt græs( + en pixel fejl)

Jeg skal lige være sikker, er I seriøse.
Jeg tror bare vi registrerer den i basen som "Hama-æske med ca. 400 kulørte perler"

Da jeg har stoppet min samling, har jeg slet ikke set hvad den omtalte pose indeholder. men jeg tvivler stærkt på at Jan skulle have talt perlerne.(mens det er forholdvis let at se,hvis man kun har fået grønne)

Seriøst : Jeg har IKKE fået 399 grønne perler..! Det er tyk ironi da jeg synes at det er latterligt at Serieforlaget må ty til at differentiere indlæggene så "samlere" åbenbart er nødt til at købe ALLE de forskellige udgaver..!
I gamle dage kunne der være et enkelt særtryk eller variant hist og her - men det grænser efterhånden til smart markedsføring fra forlaget og så længe kunderne køber alle de forskellige udgaver kan det jo være at oplagstallet stiger.
Men det er så ikke p.g.a. en øget interesse for bladet og serierne - men snarere fordi en samlermani skal tilfredsstilles..!
Fred være med det..! Men man må da kunne se hvad det er der foregår fra forlagets side..?!? Men smart - det er det skam. :-)

Hehe... big_smile

61 Senest redigeret af AC (2013-10-13 13:35:38)

At tælle perler i en gave virker lige så sært og sjovt på mig som at tælle ruder i serierne, eller som svenskerne gjorde engang at tælle hvor mange forsider i hver af de forskellige forsidefarver der var - og med hvilken farve Kalle Abka så var skrevet. Det er katalogiserende donaldisme vi har at gøre med her, ikke biografisk/historisk donaldisme eller teoretisk donaldisme. smile

Nå ja, så må jeg jo også hellere krybe til korset og bekende at jeg ikke har talt perlerne.
Det ville jo kræve at jeg tog gaven ud af dens originale emballage - uha uha wink.
Men jeg har dog skelet lidt ned i æsken, da jeg strøede om mig med - ikke opdigtede - men gættede antal.

Der er selvfølgelig tale om en portion selvironi i det hele, idet jeg for nylig kørte land og rige rundt for at studere forskelligheder på legetøjsracerbiler, og endte med at købe 4 x AA&Co. Det følte jeg faktisk var en smule for 'far out'!
Og jeg bliver da helt skræmt over at Bornholmeranden spurgte ind til seriøsiteten big_smile big_smile

Mht. cosm's indlæg omkring Egmont eller Serieforlagets markedsføring, så er jeg ikke helt enig.
For langt de fleste gange kan vi 'kompletister' ånde lettet op og sige: Pyyh, der var kun én farve!
Det er lige før jeg vil gå til at sige at de måske ligefrem tænker i modsatte bane og rent faktisk forsøger at holde sig til ensartede gaver. For så mange 'tosser' tror jeg nu aligevel heller ikke vi er, så vi vil gøre en forskel, når vi ser os nødsaget til at købe et blad eller to ekstra smile

Men jeg finder det muntert at I hoppede med på spøgen.
Det er vel det det hele handler om... at have det sjovt wink

AC skrev:

At tælle perler i en gave virker lige så sært og sjovt på mig som at tælle ruder i serierne, eller som svenskerne gjorde engang at tælle hvor mange forsider i hver af de forskellige forisdefarer der var - og med hvilken farve Kalle Abka så var skrevet. Det er katalogiserende donaldisme vi har at gøre med her, ikke biografisk/historisk donaldisme eller teoretisk donaldisme. smile

Nu bliver jeg først forvirret. Men mit svenske er måske heller ikke det bedste. Hvad er en "forisdefarer"?
Og så er jeg trods alt godt klar over, at du mener Kalle Anka ;-)

Og jeg mente jo heller ikke, at Jan kunne finde på at åbne gaven fra bladet, men han er jo til gengæld kendt for ikke at være bleg for at købe flere at dem, hvis behovet skulle opstå ;-)

64

Jeg mente naturligvis forsidefarver - kan du ikke læse indenad? Nu har jeg rettet det, og er ved mit eget tastatur - plejer ikke at læse korrektur før jeg sender poster til forummet her wink