Tråd: Rappet 21

Deadline for aflevering af materiale til Rappet 21 er fastsat til

tirsdag d. 1. januar 2013

Vær med til at præge dit medlemsblad! Skriv til

redaktion [snabel-a] ddfr [punktum] dk

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Sv: Rappet 21

Modsat den gode vane med de mange artikler til Rappet, er der i denne omgang ikke kommet så meget ind af redaktionens brevsprække.

Så jeg appellerer endnu en gang til jer, kære læsere, om at sende noget ind til bladet! Det kan næsten være hvad som helst, så længe det har donaldistisk relevans. Lad det være en tegning, et læserbrev, en artikel, en anmeldelse, en oplevelse, du vil dele... kun fantasien sætter grænser.

Solens Søn skrev:

Modsat den gode vane med de mange artikler til Rappet, er der i denne omgang ikke kommet så meget ind af redaktionens brevsprække.

Så jeg appellerer endnu en gang til jer, kære læsere, om at sende noget ind til bladet! Det kan næsten være hvad som helst, så længe det har donaldistisk relevans. Lad det være en tegning, et læserbrev, en artikel, en anmeldelse, en oplevelse, du vil dele... kun fantasien sætter grænser.

Hvis det er vanskelig med stoff kan du vel bare trykke Benadikts og/eller Niels' forord til den norsle "DD&Co de komplette årganger" serien. Disse artiklene er foreløpig ikke utgitt i sin danske originalform.

Hvis man stadig kan sende ind, vil jeg gerne bidrage med en tegning wink

Gyldne hilsner fra Gold Duck!

Jeg har netop sendt en lille artikel med brus i ;-)

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

sigvald skrev:
Solens Søn skrev:

Hvis det er vanskelig med stoff kan du vel bare trykke Benadikts og/eller Niels' forord til den norsle "DD&Co de komplette årganger" serien. Disse artiklene er foreløpig ikke utgitt i sin danske originalform.

Det tror jeg desværre ikke at man kan da Egmont har copyright på de artikler (med mindre forfatterne har fået lov til at beholde deres copyright, hvilket jeg tvivler på). Det var ellers en god ide!

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

No kan det hende at det varierer frå tilfelle til tilfelle, men eg har skrive tre slike forord, og eg har aldri blitt bedt om å overføre copyright til Egmont for dei. Så eg går ut frå at alle forordforfattarar framleis sit på rettane til å gjera det dei vil med sine eigne tekstar. Korvidt det er noko kvar enkelt forfattar ønskjer er sjølvsagt eit anna spørsmål.

Det lyder godt! I så fald var det måske en ide for Rappet at tage kontakt til de forfattere af forord som har været trykt i Norge men ikke i Danmark.

Glimrende. Så betyder det, at vi har en række norske forord i baghånden, hvis det skulle blive nødvendigt - såfremt det er ok med de enkelte forfattere, naturligvis. Men efter jeg annoncerede stofmangel er der kommet en masse gode ting ind, så nu burde jeg have nok til at fylde bladet.

Men efter jeg annoncerede stofmangel er der kommet en masse gode ting ind, så nu burde jeg have nok til at fylde bladet.

Det var godt! Det ville nemlig have været synd at skulle fylde en del af bladet op med anden og tredje klasses materiale. Så hellere udgive et tyndere blad, eller vente til der er første klasses materiale nok. Hellere ét godt nummer om året, end to mindre gode.

(Jeg kommer til at tænke på det sidste nummer som de norske donaldister udgav i 2010 i forbindelse med Raptus festivallen. Det var ret ringe idet at bladet stort set kun bestod af forskellige menneskers Anders And tegninger. Mange af dem var vist oven i købet "genbrug" fra tidligere numre)

Blev Rappet delt ud på vintermødet, så vi andre snart kan forvente det i postkassen?

nope det er vist ikke færdigt endnu.....

OK, tak Peter.

Det er med glæde, at jeg kan annoncere, at Rappet 21 netop er sendt i trykken! Hurra! Så kan der ikke gå mange uger, før bladet havner i jeres postkasser!

Fedt! Godt klaret Solens Sønnike. wink

Go' dreng, Solens Søn. Glæder mig til at se bladet i min postkasse!

Rap fra Alex-And, en af verdens største Rosa-fans!

Kan jeg have mulighed for at få rappet efter jeg blev medlem her for to uger siden?.

Kæmpe stor Carl Barks og Don Rosa fan!!!!!

alex112 skrev:

Kan jeg have mulighed for at få rappet efter jeg blev medlem her for to uger siden?.

Når man melder sig ind, får man altid det nyeste nummer af Rappet. Jeg vil tro, at du både får nr. 20 og 21, eftersom nr. 20 var det nyeste nummer, da du meldte dig ind. Men det kommer an på hvilken periode, du har betalt for. Spørg kassereren smile Men du får med sikkerhed nr. 21!

Tusind tak for svaret.

Kæmpe stor Carl Barks og Don Rosa fan!!!!!

Jeg er afgående kassserer og har et større efterslæb, inden jeg kan lade faklen gå videre til vores nye kasserer - så jeg er ikke nået til dig endnu alex112!
Men hvis det er ok med dig, må foreningen så spare lidt penge ved at sende 20 og 21 samlet? Det er ikke sikkert, at du ville få nummer 20 så meget før, for er som sagt noget bagud...

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

Jeg er afgående kassserer og har et større efterslæb, inden jeg kan lade faklen gå videre til vores nye kasserer - så jeg er ikke nået til dig endnu alex112!
Men hvis det er ok med dig, må foreningen så spare lidt penge ved at sende 20 og 21 samlet? Det er ikke sikkert, at du ville få nummer 20 så meget før, for er som sagt noget bagud...

Hvad er vi nu gået glip af. Hvem er kommet ind i stedet?
Bare fordi man ikke kommer til generalforsamling og vintermøde, så bliver man holdt udenfor og hen i uvished ;-)

Apropos vintermødet, hvornår bliver der egentlig lagt billeder ud? :-)

Venlig Hilsen fra Emil Hansen

23

Og måske et referat så vi kan følge med og ikke få den slags chok....

Hæ hæ kan da lige give den korte version:
Da Ole ville gå af, så manglede vi en person i bestyrelsen - jeg valgte at benytte lejligheden til at prøve noget nyt, så jeg meldte mig til næstformandsposten, som jeg fik.
Peter Christensen meldte sig heldigvis som kasserer og ellers består bestyrelsen af AC, NJ og Jesper som det så ud før.

Det er derfor nu mit job at opdatere hjemmesiden, men det skal så trods alt lige siges, at jeg ikke har fået noget at opdatere den med - hvilket så for mig er held i uheld, for som sagt er jeg lidt bagud som kasserer, så vil gerne lige have det færdigt først, så Peter rent faktisk kan overtage opgaven smile

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Jamen, det lyder da som kompetente personer på vigtige poster.
Dog ærgerligt, at Ole trak sig fra hjemmesiden, men han kan sikkert støtte lidt fra tid til anden, han er jo en flink mand ;-)