Sv: Rappet 21

Det har han lovet mig at han vil for selvom jeg ikke er helt ueffen på en computer så er der dog stadig plads til at lære nyt!  ;-)

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Nå gutters og gutinders, så er det nu, at I skal sende mig en mail, hvis I har skiftet adresse det sidste halve år, eller sende mig medlemskroner, hvis I endnu ikke har nået det, for er endelig ved at nå i bund med mit efterslæb og Rappet 21 kom med posten til mig i går! Så i løbet af næste uge går jeg i gang med at pakke kuverter og når jeg er færdig med det venter posthuset!

Så hvis I vil have et medlemsblad og ikke vil betale ekstra for porto, i tilfælde af at det ryger retur til mig, så er det nu smile

Ps. Dem af medlemmerne fra sidste år, som ikke har betalt, de får lige en ekstra påmindelses/udmeldelsesmail fra mig, når jeg er helt i bund, så hvis man så ellers har den samme mail, så vil man blive advaret den vej smile

Er det rigtigt forstået at det i realiteten er vinter-hæftet vi stadig venter på at modtage? Jeg synes udgivelserne er blevet skubbet lige lovligt meget på det seneste. Jeg forstår udmærket det kæmpe arbejde der ligger bag, og de til tider manglende artikler der kræves for at lave et godt hæfte. Men udgivelserne er en af de vigtigste grunde til at jeg er medlem, og uden dem ville kontingentet sikkert også være markant lavere. Det jeg prøver at sige, er at jo længere tid der er imellem disse udgivelser, des mindre får medlemmerne for pengene. Inden længe ender vinter og sommerhæftet med at være byttet rundt, og dermed må der være blevet sprunget en udgivelse over.

Ce soir.. en garde!

Hvis vi stadig får to udgivelser om året, så er det vel ikke noget større problem.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Nu vil jeg godt lige understrege, at vi ikke lover at komme med mere en een udgivelse om året! Men vi har rent faktisk klaret to de sidste mange mange år! Og vi når det nok igen, men dels, så skal folk jo altså forsyne os med artikler, ellers har vi ikke så meget at lave et blad på!
Og dels, ja så er det jo noget vi laver i fritiden og hvor meget af den vi har, det kan godt svinge noget!

Så forventningen er da stadig, at vi bliver ved med to blade om året og ja, det er kontingentet også sat efter. Men sker det ikke, så overholder vi stadig hvad vi lover ift. medlemsskabet...

A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

Nu vil jeg godt lige understrege, at vi ikke lover at komme med mere en een udgivelse om året! Men vi har rent faktisk klaret to de sidste mange mange år! Og vi når det nok igen, men dels, så skal folk jo altså forsyne os med artikler, ellers har vi ikke så meget at lave et blad på!

Dere har da rikelig med stoff (jfr. artiklene til Benadikt og Niels) som er utgitt i de norske "De komplette årganger" uten å være utgitt på dansk. Det gjelder bare å få tilrettelagt stoffet for utgivelse i Rappet.

sigvald skrev:

Det gjelder bare å få tilrettelagt stoffet for utgivelse i Rappet.

Det kræver også tid. Rapper kræver en masse tid, og jeg har også indset, at jeg ikke har den tid mere. Det er også udelukkende derfor, at jeg ikke genopstiller til februar, hvor redaktørposten er på valg.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

33 Senest redigeret af sigvald (2013-04-13 12:34:28)

Solens Søn skrev:
sigvald skrev:

Det gjelder bare å få tilrettelagt stoffet for utgivelse i Rappet.

Det kræver også tid. Rapper kræver en masse tid, og jeg har også indset, at jeg ikke har den tid mere. Det er også udelukkende derfor, at jeg ikke genopstiller til februar, hvor redaktørposten er på valg.

Men inntil da har du en jobb å gjøre. Dersom du ikke har tid må la andre (Tomas eller Ole?) hjelpe deg.

Sigvald, stik nu piben ind. Solens Søn laver et udemærket stykke arbejde, og indtil videre er der mig bekendt ikke nogen der er blevet snydt.
Keep up the good work, son of the sun ;-)
Jeg tror ikke, at det betyder alverden, om Rappet udkommer i forbindelse med vinter- eller sommermøderne, eller om de kommer en måned eller to senere.
Portoen til dem, som var på møderne, vælter nok ikke det samlede budget.

35

Personligt synes jeg at kvaliteten af Rappet er rigtig god og jeg synes ikke at der skal slækkes på det bare for at få to blade ud om året. Her mener jeg både kvaliteten af artikler men også tryk-kvaliteten.
Jeg synes også at det er rart at et ikke er overfyldt med reklamer. Jeg ved at der er foreninger der rent faktisk tjener på at udgive blade, udelukkende på reklameindtægter, desværre ødelægger det læseglæden.

sigvald skrev:

Dere har da rikelig med stoff (jfr. artiklene til Benadikt og Niels) som er utgitt i de norske "De komplette årganger" uten å være utgitt på dansk. Det gjelder bare å få tilrettelagt stoffet for utgivelse i Rappet.

Hvorfor er det ikke dig der står for det? Du har jo tidligere lavet glimrende indslag til Rappet.

sigvald skrev:

Men inntil da har du en jobb å gjøre.

Du kan være ganske rolig. Jeg har skam ikke tænkt mig at forlade posten før min periode er udløbet. Jeg siger blot, at jeg ikke genopstiller næste gang.

Tak for ordene, Bornholmer-anden og KS!

Så er Rappet afsendt!
Alle bladene blev smidt i postkassen i går aftes og da det sendes som b post, kan I nok forvente, at I har det i hænde om nogle dage! God læselyst smile

Rappet er landet i min bornholmske postkasse.
Og så må jeg erkende, at jeg ikke er bekendt med engelsk tidsregning.
Som man måske allerede har læst, så nedværdigede jeg mig jo til at tilskrive Guinness i november 2012.
Henholdsvis 19., 21. og 22. november modtog jeg et autosvar, med bl.a. følgende ordlyd:
"Due to the vast quantity of claims we receive, it is necessary to assess them on a 'first come, first served' basis. Regrettably this means that it can take up to 8 weeks for your claim to be reviewed. We appreciate that you are eager to receive feedback on your claim and can assure you that we will be back in touch as soon as possible."
I dag er der altså stadig ikke gået 8 uger, selv om vi nu skriver 25. april.
Jeg skal på ferie til London og Wales i juni/juli, og påregner, hvis ikke jeg har hørt fra dem før, at aflægge deres kontor i London et lille besøg, og her foreslå dem at ændre deres standardtekst fra uger til måneder, da det måske passer bedre.
Jeg skal nok holde jer opdateret, og samlingen kan selvfølgelig stadig beses på privaten uden for Østermarie, hvis nogen skulle lade vejen falde forbi i løbet af sommeren.
Og der er sikkert også kaffe på kanden ;-)

PS.
Glæder mig selvfølgelig til at læse Rappet. ;-)

Rappet landede også hos mig i dag. Ja, indholdet var mig en kende bekendt, men så kunne jeg jo nyde bladets fysiske form. Af en eller anden grund er papiret lidt grovere end normalt selvom jeg bestilte samme papirtype som jeg plejer (skulle jeg mene). Men den synes jeg nu ikke gør noget.

Rappet er også dukket op hos mig. Desværre kan jeg se at det det har været underfrankeret! Håber ikke i har sat et 6 kroners frimærke på alle bladene for så bliver det dyrt for foreningen i gebyrer og strafporto...

JAlbertsen skrev:

Rappet er også dukket op hos mig. Desværre kan jeg se at det det har været underfrankeret! Håber ikke i har sat et 6 kroners frimærke på alle bladene for så bliver det dyrt for foreningen i gebyrer og strafporto...

Dersom dette skyldes at trykkeren har benyttet et tyngre papir (se Niels Jakobs innlegg) enn forutsatt, vil foreningen unngå tap ved å gå til regress mot trykkeren.

Så fik jeg også Rappet! Det ser ud til at være et spændene blad, og den beskrivelse I gav min tegning var noget af det sjoveste jeg har læst!

Rap fra Alex-And, en af verdens største Rosa-fans!

Bladet er også kommet til mig wink Det jeg har læst indtil videre er det et godt blad;D

Gyldne hilsner fra Gold Duck!

sigvald skrev:
JAlbertsen skrev:

Dersom dette skyldes at trykkeren har benyttet et tyngre papir (se Niels Jakobs innlegg) enn forutsatt, vil foreningen unngå tap ved å gå til regress mot trykkeren.

Er jeg så en anelse irriteret ovet at de påstår for har faktisk været på posthuset med dem!

I dag kom Rappet til Norge smile

A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

Er jeg så en anelse irriteret ovet at de påstår for har faktisk været på posthuset med dem!

Jf. min køkkenvægt vejer brevet 75g og så vidt jeg kan se på post.dk dækker den påsatte porto kun op til 50g.

47 Senest redigeret af Solens Søn (2013-04-26 20:28:53)

Min kuvert havde også et stempel med "Porto berigtiget". Jeg håber da ikke, at strafportoen vælter økonomien. Og nej Sigvald, det er ikke trykkerens skyld. wtf?

Laila, fik du posthuset til at veje dem for dig?

Hvis de er indleveret på posthuset og det er dem der har opkrævet forkert takst, eller opkrævet rigtig takst men frankeret forkert, så er det posthusets fejl. Går udfra at du har fået en bon på dit køb?

bingo skrev:

I dag kom Rappet til Norge smile

Fantastisk! Mit er ikke kommet til København endnu, men fredag var jo osse helligdag hvor der vist ikke bliver delt breve ud.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Mit er også kommet frem, selvom der også hos mig er berigtiget porto over for afsender.

Jeg syntes det er et fint blad, især når det bliver lavet på frivillige kræfter, men jeg syntes dog at der godt kunne gøres lidt mere ud af korrekturen - syntes der er lidt pinligt at Werner Wejp-Olsen er stavet som Werner Wjep-Olsen på forsiden af bladet.