51 Senest redigeret af sigvald (2013-04-27 12:25:08)

Sv: Rappet 21

deferimus skrev:

Mit er også kommet frem, selvom der også hos mig er berigtiget porto over for afsender.

Jeg syntes det er et fint blad, især når det bliver lavet på frivillige kræfter, men jeg syntes dog at der godt kunne gøres lidt mere ud af korrekturen - syntes der er lidt pinligt at Werner Wejp-Olsen er stavet som Werner Wjep-Olsen på forsiden af bladet.

Jeg synes ikke at du skal forvente at redaksjonen skal klare å holde 100% styr på stavingen av fremmedartede navn som "Wejp". Er det nederlandsk mon tro? Det har da også skjedd at mitt norske etternavn har blitt stavet feil i en dansk utgivelse. Dette er slikt som skjer.

Fremmedartet for deg. Ikke dermed sagt at Wejp-Olsen er fremmedartet for dansker.

Men navn som er fremmedartet er det jo all grunn til å sjekke opp. Men ja, det er slikt som skjer.

Hmm ja, jeg har selvfølgelig bon - det er jo rigtigt nok med vægten, det tænkte jeg bare ikke over da jeg var dernede! Jeg må ringe og brokke mig til postDK, hvis jeg får alle de der opkrævninger!

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Har lige tjekket bon'erne - for der var to, da det så ikke var det eneste at "Sus" kludrede med den dag... på de andre, der står den rigtige vægt (altså alle dem der skal til udlandet), men på bonen med dem til danmark, der har hun bare skrevet stk. pris på... *suk*

55 Senest redigeret af sigvald (2013-04-27 13:00:15)

Hans skrev:

Men fredag var jo osse helligdag hvor der vist ikke bliver delt breve ud.

Dette er ikke opplagt for ikke-dansker. For andre nordmenn og svensker her kan jeg orientere om at det er tale om Store Bededag - en tradisjon fra 1600-tallet. Denne faller på 4 fredag etter påske.
http://da.wikipedia.org/wiki/Store_bededag
Etter mitt skjønn burde denne helligdagen i stedet legges fast til 17. mai så ville deres fridager harmonert bedre med de norske.

Den skal vel snart "afskaffes" i Danmark likevel.
Og så kan vi avskaffe 1. mai i Norge. De fleste har vel ikke fri i Danmark denne dagen.

Så kom Rappet osse til København! Udmærkede artikler og en fed forsidetegning. Det er dejligt at se at vi kan blive ved med at holde den høje standard!

Der stod osse "Porto berigtiget" på min kuvert. Sjovt udtryk, men jeg kan forstå at det betyder "underfrankeret".  Portoen plejer vist at være på 8 kr. eller mere, men denne gang er der så kun kommet 6 kr. på brevet. Nå, men hvis det er posthusets fejl så kommer det ikke til at koste foreningen noget, og hvis det er vores fejl så går det nok alligevel.

Etter mitt skjønn burde denne helligdagen i stedet legges fast til 17. mai så ville deres fridager harmonert bedre med de norske.

Ja, alting skal jo "harmoniseres" nu til dags. Det er de helt vilde med i EU. Farvel til forskelligheden og goddag til ensartetheden.
Der er selvfølgelig visse ting som det er praktisk at "harmonisere", men desværre sker det tit i EU at man vælger den laveste fællesnævner således at lande med en gode regler på diverse områder bliver tvunget til at acceptere dårligere fælles regler.
I øvrigt mener jeg at Carl Barks´ fødselsdag bør gøres til international helligdag. smile

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

deferimus skrev:

[...] - syntes der er lidt pinligt at Werner Wejp-Olsen er stavet som Werner Wjep-Olsen på forsiden af bladet.

Jeg havde af en eller anden grund altid troet, at han hed Wjep. Og fejlen blev ikke rettet inde i mit hoved efter af have læst artiklen, så jeg skrev Wjep på forsiden, fordi jeg troede det staves sådan. Æv.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

Hmm ja, jeg har selvfølgelig bon - det er jo rigtigt nok med vægten, det tænkte jeg bare ikke over da jeg var dernede! Jeg må ringe og brokke mig til postDK, hvis jeg får alle de der opkrævninger!

Fik foreningen nogensinde en regning, og erkendte postbutiken at det var deres fejl?

Jamen jeg har ikke hørt fra dem anden end et enkelt brev, hvor de nævner en enkelt forsendelse og skriver, at de ikke vil tage sig betalt for det denne gang... Så begynder da at håbe på, at det bare var det!