1 Senest redigeret af Bornholmer-anden (2012-11-24 15:39:37)

Tråd: Nyt særnummer om genbrug og ressourcer

Så er det nyeste AA&Co. særnummer om genbrug og ressourcer på gaden.

Udover quiz'er m.m. fra affald.dk er der følgende ande-historier med bladet:

Onkel Joakim, Sparsommelig Miljøforkæmper, 1 side, H 99181, første gang i AA&Co. 50/2006
Anders And, Godt kram, 10 sider Don Rosa, AR 105, første gang i AAE 10/1990
Rip, Rap og Rup, Gode, gamle venner, 7 sider, D 2004-200, første gang i AA&Co. 38/2005
Du Gådeste, Kanalsvinene, 1 side, D/D 2007-008
Anders And, Genbrug, 10 sider, H 99157, første gang i AA&Co. 38/2001
Andersine And, Lidt for hjælpsomme, 1 side, H 2310, første gang i AA&Co. 9/2006
Rip, Rap og Rup, Hvad garagen gemte, 6 sider, D 2006-251, første gang i AA&Co. 37/2007
Mickey Mouse, Affald i overflod, 1 side, KF 07-29-62 M, første gang i AA&Co. 16&2006
Kylle, Pylle og Rylle, Genbrug, 1 side, H 25168, første gang i AA&Co. 25/2007

Og så selvfølgelig lige forsiden. Jeg skal nok tage et bedre scan, men scanneren er pakket væk pt.

Post's attachments

skraldeblad 2012.jpg 162.84 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Sv: Nyt særnummer om genbrug og ressourcer

Kan du ikke skaffe en ekstra til ut ? smile

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Ja, jeg skal se, hvad der kan være i gemmerne til dem, som kommer forbi?

Og så selvfølgelig et eksemplar til dem, unge dame ;-)

jeg kunne også godt tænke mig et eksemplar hvis det er muligt

"Jeg har lært at værdsætte det, der har personlig værdi for mig og ikke for andre!"

ditto

Bornholmer-anden skrev:

Ja, jeg skal se, hvad der kan være i gemmerne til dem, som kommer forbi?

Og så selvfølgelig et eksemplar til dem, unge dame ;-)

Det er Don Rosa i, så AC skal også ha. Jeg er også interessert. Noen som vet hvorfor "Godt kram" som er med 2010-utgaven også er med denne gang? Det virker som dårlig variasjon.

Jeg er osse interesseret i at få et eksemplar, hvis det er muligt.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Jeg er også interreseret i et blad hvis muligt.

Det kunne jeg også godt tænke mig smile

Jeg kunne også tænke mig at købe et

Det største problem er bare, at jeg bor på Bornholm, og at vores lokale affaldsselskab ikke er med i samarbejdet, så jeg har ikke så mange.
Jeg fik et par stykker af en kollega, men har ellers ikke ubegrænset adgang.
Jeg har lagt det ene til side til Andersine og det andet er indgået i min egen samling.
Alle i andre må desværre gå den tunge gang til jeres lokale affaldsselskab og høre, om de er med.
Jeg ved, at Vestforbrændingen og REFA på Falster er med, men hvem der ellers er med i samarbejdet denne gang ved jeg ikke.
God jagt ;-)

12 Senest redigeret af sigvald (2012-11-25 18:58:19)

Bornholmer-anden skrev:

Det største problem er bare, at jeg bor på Bornholm, og at vores lokale affaldsselskab ikke er med i samarbejdet, så jeg har ikke så mange. Jeg fik et par stykker af en kollega, men har ellers ikke ubegrænset adgang.
Jeg har lagt det ene til side til Andersine og det andet er indgået i min egen samling.

Hva tror du AC synes om at du lar Laila gå foran ham kun fordi hun var kjappere til å erklære sin interesse? Jeg håper at Laila og AC nå finner ut av dette uten bad feelings.

Er det noe som har potensiale til å så splid i foreningens ellers så solide samhold så er det nettopp disse særutgivelsene, særlig når det er Don Rosa i dem. Vi så tilløp til det i 2010, nå ser vi det igjen. Jeg håper at Kjartan, Niels, Hans, Mads eller andre medlemer på Sjælland kan skaffe AC et eksemplar dersom Laila insisterer på førsteretten til din eneste dublett.

13 Senest redigeret af Treentre (2012-11-25 20:21:26)

sigvald skrev:

Hva tror du AC synes om at du lar Laila gå foran ham kun fordi hun var kjappere til å erklære sin interesse? Jeg håper at Laila og AC nå finner ut av dette uten bad feelings.

sigvald skrev:

...dersom Laila insisterer på førsteretten til din eneste dublett.

Seriøst? Er det noe å finne ut av i det hele tatt ..?

14

Her er det vist mest Sigvald der tillægger mig alle mulige holdninger og meninger og gerne vil undgå at skabe splid.

Bornholm er ikke det eneste sted det affaldsnummer udkommer - og Vestforbrændingen har alle gange de har udgivet hæftet generøst tilbudt os at komme på besøg - sågar at lave en hel Andeby-dag ud af det - men sidst de gav tilbuddet tog ingen imod det - Sidst var de så flinke at forære bestyrelsen hver et eksemplar - men det blev jo så udlagt som nepotisme og udnyttelse af magten. (og sikkert også en masse andre ord på norsk som jeg har glemt smile -

Er der nogen i de forskellige forbrændingsfirmaers områder, hvor de har eksemplarer af hæftet, der vil være med til at lave en dag - så kan I jo måske få to eksemplarer hver til os andre? Det er klart at de gerne vil gøre hæftet til noget særligt, og derfor gerne vil fortælle om deres firmaer før de forærer noget væk - og ellers er det nok mest skoleklasser der kommer på besøg.

15

Taget fra Vestforbærndingens web - og de er ikke de eneste der uddeler det hæfte

"De fleste besøgende er skoleklasser fra grundskolen, men vi tager også imod elever fra ungdomsuddannelserne, seminariestuderende, foreninger, virksomheder, ejendomsfunktionærer og andre grupper, der ønsker at besøge os."

(foreninger blev nævnt - det med andre ord vores egen skyld, hvis vi ikke får det hæfte - så er vi bare ikke interesserede nok - quid pro quo! http://www.vestfor.dk/

AC skrev:

Fforeninger blev nævnt - det med andre ord vores egen skyld, hvis vi ikke får det hæfte - så er vi bare ikke interesserede nok - quid pro quo! http://www.vestfor.dk/

Denne konklusjonen er kun gyldig dersom heftet er tilgjengelig fra et forbrenningsanlegg nord eller sentralt i Jylland - det er jo der foreningens tyngdepunkt synes å ligge.

...Vestforbrændingen har alle gange de har udgivet hæftet generøst tilbudt os at komme på besøg - sågar at lave en hel Andeby-dag ud af det - men sidst de gav tilbuddet tog ingen imod det...

Der er åbenbart ingen som synes at hæftet er interessant nok til at man vil bruge en halv eller hel dag på rundvisning på en forbrændingsanstalt for at få fat i et eksemplar.
Jeg mener at kunne huske at da de udgav hæftet anden gang, så var det stort set bare et genoptryk af den første udgivelse fra året før. Jeg ved dog ikke om der osse er tale op et genoptryk denne gang, men uanset hvilke historier der er tale om, så har de jo været udgivet før i AA. Derfor kunne det alligevel være sjovt at have et eksemplar i samlingen.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

18 Senest redigeret af sigvald (2012-11-26 09:05:46)

AC skrev:

Bornholm er ikke det eneste sted det affaldsnummer udkommer - og Vestforbrændingen har alle gange de har udgivet hæftet generøst tilbudt os at komme på besøg - sågar at lave en hel Andeby-dag ud af det - men sidst de gav tilbuddet tog ingen imod det - Sidst var de så flinke at forære bestyrelsen hver et eksemplar - men det blev jo så udlagt som nepotisme og udnyttelse af magten. (og sikkert også en masse andre ord på norsk som jeg har glemt smile

Dette er en tendensiøs fremstilling av saken. Det var direkte utidig av Vestforbrændingen å dedikere de aktuelle eksemplarene konkret til bestyrelsen. Heftene skulle vært donert til selve foreningen - ikke til konkrete personer (som Vestforbrændingen uansett ikke hadde noe som helst personlig forhold til). Så kunne foreningen eventuelt lagt den ut til salgs på møtets auksjon og slik fått inn litt ekstra penger til foreningens kasse.

Hans skrev:

Der er åbenbart ingen som synes at hæftet er interessant nok til at man vil bruge en halv eller hel dag på rundvisning på en forbrændingsanstalt for at få fat i et eksemplar.

Dette er feil, Hans. Problemet er nok heller at disse heftene utgis på Sjælland og dere er, med all respekt å melde, en smule mindre entusiastiske der borte enn lenger vest i landet. Hvor mange regionmøter har dere hatt? Hadde heftet blitt utgitt av en "forbrændingsanstalt" i Vildbjerg, Nørre Nissum, Aalborg, Sønderhå eller Århus er jeg rimelig sikker på at dette ikke hadde vært noe problem.

Jeg beklager meget, at jeg fik hængt Vestforbrændingen m.fl. ud på denne måde.
Jeg tænkte blot, at de relevante data skulle være tilgængelige på f.eks. inducks, hvorfor jeg listede indholdet af bladet op.
Det var på ingen måde tænkt som starten til en foreningsopstand, hverken indenfor eller udenfor bestyrelsen.
At Sigvald kan få en lille fjer til at blive til fem høns er mig komplet uforståeligt.
Bladet udkommer ikke hos vores lokale affaldsselskab, og der er netop derfor, at jeg ikke kan få fat i flere eksemplarer end de par stykker jeg har. Dem har jege ene og alene fået p.g.a. en flink kollega hos et af de andre affaldsselskaber.
Jeg ved, at Vestforbrændingen og REFA på Falster har bladene, hvem der eventuelt skulle have dem i det jyske ved jeg ikke.
Man kan dog prøve at kontakte Vestforbrændingen, da de er tovholder på produktionen. De ved sikkert hvilke andre selskaber der er med på ordningen.

Bornholmer-anden skrev:

At Sigvald kan få en lille fjer til at blive til fem høns er mig komplet uforståeligt.

Er det egentlig det? wink

Jeg siger tak til Steffen (og egentlig ikke fordi det rager Sigvald eller andre, incl. mig selv, hvordan Steffen disponere over sine ting, så kunne det måske hænge sammen med, at jeg har en del ting liggende til ham af indlæg fra AA - man hjælper jo gerne hinanden!).

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

22

Jeg synes at kunne huske at de sidste gang ikke ville dele bladet ud hvis man ikke var på rundvisning, der var vist en enkelt dag hvor man kunne møde op og få et eksemplar.  Jeg prøver at køre forbi vestforbrændingen en af dagene og spørge om jeg kan få nogle eksemplarer.

23

Der er tale om et genoptryk, undtaget forsiden som er ny.
Det er helt fint med mig at Bornholmer-Andens dublet går til ANDERSINE.

Der må være en bagatel-grænse et sted - og hvis man er interesseret, må man jo selv gøre en indsats,
også uden at forlange alle landets forbrændingsantalter flyttet (det hedder sådan, så det er hverken såkaldt eller i "")

Jeg kan helt ærligt ikke tage dette så tungt - det har nok også at gøre med min situation lige nu
(dødsfaldet i familien for to måneder siden, sætter nogle ting i perspektiv)

Jeg må venligt henstille til min norske ven ikke at indstille et mistillidsvotum til hverken mig, kassereren, vores bornholmske ven eller
Samtlige forbrændingsanstalter (de kan ikke gøre for, hvor de ligger - ligesom føtex heller ikke kunne for et par år siden).

24

KS, som sagt har de før tilbudt at lave en særlig donaldist-rundvisning - og jeg tror blot det er nogle timer - men vores møder på Sjælland er indtil nu ikke faldet sammen med at få arrangeret sådan en dag.

25 Senest redigeret af sigvald (2012-11-26 18:13:25)

AC skrev:

Der er tale om et genoptryk, undtaget forsiden som er ny.

Jeg har sjekket. De første historiene er identiske med 2010-heftet, andre historier er det ikke. Og uansett - gjenopptrykk eller ikke - dette er en ny variant med en Don Rosa historie i - som komplettist av danske Don Rosa utgivelser er dette noe du bare MÅ ha for å være i stand til å stå for utgivelsen av senere utgaver at det danske Don Rosa insekset.