Sv: Nyt særnummer om genbrug og ressourcer

sigvald skrev:
AC skrev:

Der er tale om et genoptryk, undtaget forsiden som er ny.

Jeg har sjekket. De første historiene er identiske med 2010-heftet, andre historier er det ikke. Og uansett - gjenopptrykk eller ikke - dette er en ny variant med en Don Rosa historie i - som komplettist av danske Don Rosa utgivelser er dette noe du bare MÅ ha for å være i stand til å stå for utgivelsen av senere utgaver at det danske Don Rosa insekset.

Hold nu mund, det er simpelthen så trættende, at høre dine underlige udtalelser på vegne af AC.

AC kan sagtens svare for sig selv, så lad venligst være med at putte dine forvrængede verdensbilleder og konspirationsteorier ind her på DDF(R).

27

Odgaard har ret i det med at jeg tale for mig selv.

Som jeg også sagde i telefonen forleden til Sigvald, så er Laila jo med til at udgive Rosa-indekset.
Jeg regner da for øvrigt også med at få fat i udgivelsen, men efter alt det her ved jeg da ikke om jeg gider besvære mig med at skaffe dig et eksemplar wink -
Laila har før haft udgivelser jeg ikke havde - og det har du også selv.

Dette er feil, Hans. Problemet er nok heller at disse heftene utgis på Sjælland og dere er, med all respekt å melde, en smule mindre entusiastiske der borte enn lenger vest i landet

Ok, Sigvald, så retter jeg mit indlæg til at lyde sådan her i stedet for:

"Der er åbenbart ingen på Sjælland som synes at hæftet er interessant nok til at man vil bruge en halv eller hel dag på rundvisning på en forbrændingsanstalt for at få fat i et eksemplar." wink

...som komplettist av danske Don Rosa utgivelser er dette noe du bare MÅ ha for å være i stand til å stå for utgivelsen av senere utgaver at det danske Don Rosa insekset.

Nej, du behøver ikke at eje selve bladet af hensyn til en evt. senere udgave af Don Rosa indekset. Du behøver kun at vide hvilken Rosa historie det drejer sig om, og det ved du allerede, og ellers ved Laila det. wink

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

29 Senest redigeret af sigvald (2012-11-27 13:43:58)

Bornholmer-anden skrev:

Så er det nyeste AA&Co. særnummer om genbrug og ressourcer på gaden.

Udover quiz'er m.m. fra affald.dk er der følgende ande-historier med bladet:

Onkel Joakim, Sparsommelig Miljøforkæmper, 1 side, H 99181, første gang i AA&Co. 50/2006
Anders And, Godt kram, 10 sider Don Rosa, AR 105, første gang i AAE 10/1990
Rip, Rap og Rup, Gode, gamle venner, 7 sider, D 2004-200, første gang i AA&Co. 38/2005
Du Gådeste, Kanalsvinene, 1 side, D/D 2007-008
Anders And, Genbrug, 10 sider, H 99157, første gang i AA&Co. 38/2001
Andersine And, Lidt for hjælpsomme, 1 side, H 2310, første gang i AA&Co. 9/2006
Rip, Rap og Rup, Hvad garagen gemte, 6 sider, D 2006-251, første gang i AA&Co. 37/2007
Mickey Mouse, Affald i overflod, 1 side, KF 07-29-62 M, første gang i AA&Co. 16&2006
Kylle, Pylle og Rylle, Genbrug, 1 side, H 25168, første gang i AA&Co. 25/2007

Og så selvfølgelig lige forsiden. Jeg skal nok tage et bedre scan, men scanneren er pakket væk pt.

Nå som COA er tilbake i drift kan man sammenlikne med innholdet i 2010-utgaven:

H 99181  Onkel Joakim : Sparsommelig miljøforkæmper (1 side)
AR 105  Anders And : Godt kram  (10 sider)
D  5442  Georg Gearløs : Det store løb (8 sider)
H 99157  Anders And : Genbrug (10 sider)
H 23010  Andersine And : Lidt for hjælpsomme  (1 side)
D 2006-251  Rip Rap og Rup : Hvad garagen gemte (6 sider)
ZM 62-07-29  Mickey Mouse : Affald i overflod (1 side)
H 25168  Kylle Pylle og Rylle : Genbrug (1 side)

Det skulle av dette tydelig fremgå at bladet ikke er et rent gjenopptrykk, kun med ny forside.

Det affaldsrelaterede indhold, som i denne forbindelse jo nok er mindst lige så vigtigt, om ikke mere, er også ændret en hel del.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Jeg har fået mit eksemplar fra en god ven der arbejder derude.. Og det er faktisk meget spændene at være på besøg derude.. Meget interesant hvis man er lidt tekniknørd.

The Collector

32

Jeg er i kontakt med vestforbrændingen - og de vil gerne vide hvor mange af jer der er interesseret i at købe et eksemplar - så kan jeg derefter modtage dem, og fordele dem på vintermødet eller hvornår vi nu ses. Jeg skal nok lægge ud.

Hvor mange?

Mig selv,
Sigvald

Hej

jeg vil også gerne have et eksemplar, men betaler porto hvis det kan lade sig gøre at få det sendt.

jeg er også på

"Jeg har lært at værdsætte det, der har personlig værdi for mig og ikke for andre!"

Det er nok besværligt, men jeg vil da gerne have et

Jeg er på smile

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

AC skrev:

Jeg er i kontakt med vestforbrændingen - og de vil gerne vide hvor mange af jer der er interesseret i at købe et eksemplar - så kan jeg derefter modtage dem, og fordele dem på vintermødet eller hvornår vi nu ses. Jeg skal nok lægge ud.

Hvor mange?

Mig selv,
Sigvald

Når du skriver "købe", hvad er så prisen?
Ikke fordi jeg skal have, men det kunne da være sjovt at vide.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Jeg vil gerne have et eksemplar. Skal nok sendes med post.

AC skrev:

Hvor mange?

Mig selv,
Sigvald

Jeg er med på et eksemplar (gerne to hvis det kan lade sig gøre smile )

40 Senest redigeret af bingo (2013-01-09 22:18:49)

AC, jeg vil også ha ett eksemplar, men det må sendes med post...gjerne sammen med de Anders And Ekstra du har til meg...

AC, jeg vil osse gerne købe et eksemplar!

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

42

"Købe" var hvis vi ville have flere end dem jeg netop har fået tilsendt - der er nok til jer der har luftet interessen her i tråden - og så håber jeg enkelte nordmænd bliver glade, og ikke råber op om nepotisme og magtmisbrug. Så vidt jeg husker er det kun nepotisme og magtmisbrug, hvis han selv og dem han kender IKKE får, så det går jo nok wink

Jeg vil også godt købe ét.
(PS. Hvor/hvornår skal vi egentlig have vintermøde i år?)

*) Nævneværdigt Interesseret Elsker af Litteratur i Serieformat

d.en 8-9-10 febuar hos mig (jeg tror der er sendt email ud)  .

Men jeg åbner lige en tråd....

45 Senest redigeret af AC (2013-01-11 15:54:27)

Der er sendt mail om vintermødet - hvis du ikke har fået den, Niels, så må du endelig opdatere din mail-adresse hos kassereren.

Følgende lægger jeg eksemplarer fra til:
Peytz
Peter
AC
Sigvald
Hans
Andeby-fan
KS
gammelpot
Hilmer
Solens søn
alicce
bingo
nielshh

Andeby-fan og Hilmer - jeg skal lige have en mail fra jer - for jeg kender ikke jer personligt - jer andre: Jeg ved hvem I er wink

Hvis der er et ekstra, vil jeg da meget gerne aftage det.

AC, jeg har prøvet at sende mail til dig via forum. Ved ikke om den er kommet frem..

48

Peytz
Peter
Hans
Andeby-fan
KS
Hilmer
Solens søn
alicce
bingo
nielshh
defirimus

Der ligger hæfter klar til jer hos mig - nogle af jer har sendt mails som jeg stadig skal have svaret på - de andre der var på listen længere oppe i tråden har fået jeres eksemplar. Der var i alt 25 i den forsendelse jeg fik, så hvis der er andre der vil bede om et eksemplar - mod betaling af portoen, så kan vi sikkert komme frem til en løsning smile

Portoen er 21 for b-brev, 25 for a-brev - indpakningen har jeg nok af - og frimærker også, så bare mail til mig ang. kontoplysninger, så tager vi den derfra (jer der har mailet behøver ikke maile igen - og jer jeg ser engang imellem, mind mig evt om at tage hæfter med næste gang vi ses.

Hej AC

Har sendt en mail.

50

Hvor uheldig kan man være? I dag på den lokale genbrugsplads spurgte jeg endnu en  gang om den totalt seje AA -Don Rosa plakat jeg har spurgt til det sidste år. Alle de andre gange har de sagt at den skulle op igen, idag fik jeg ham overbevidst om at jeg skulle have den hvis den stod et sted! Den var så væk!!! Men med et løfte om at den  er min hvis den dukker op -hold da op -nu skal jeg på genbrugspladsen hver uge!!!
Fordi den var væk! så fik jeg lidt kompensation i et ubrugt AA-vestforbrændingsblad!