Tråd: Hvad er kriterierne for en superhelt?

Hej allesammen. Jeg var igår til et yderst interessant foredrag om superhelte, og foredragsholderen havde sat nogle kriterier for hvornår en karakter kunne betegnes som en superhelt. Og så kom jeg til at tænke, hvad synes i? hvornår kan en karakter med god samvittighed kalde sig en superhelt ? smile

16 årig dreng med mange forskellige interesser :-)

Sv: Hvad er kriterierne for en superhelt?

Det er vel, at man har gjort noget meget godt for verden, så som at redde den, eller man har en eller anden superkraft?

Rap fra Alex-And, en af verdens største Rosa-fans!

Ham foredragsholderen havde opstillet en hel række kriterier for hvornår man var en superhelt. Jeg kan ikke huske dem alle, men kun 2 af dem:

- Man skal have en hemmelig identitet.
- Man skal have en eller anden form for superkræfter eller evner.

Han nævnte også nogle andre ting som superheltene ofte også var:

- Være i besiddelse af forholdsvis stor frihed, både tidsmæssigt og økonomisk.
- Have en række tilbagevendende fjender.

Foredraget hed i øvrigt " Den symbolske superhelt" til de af jer som muligvis kunne være interesserede smile

Men det der undrer mig mest ved dette, er det udsagn om at en superhelt altid har en hemmelig identitet? Hvorfor skal vedkommende dog have dette? Fordi lige præcis det udsagn forhindrer en karakter som Lucky Luke at være en superhelt, netop fordi han jo ikke har en hemmelig identitet smile På trods af at han frelser folk fra kriminalitet gang på gang, og er i besiddelse af ret eksplosive evner som revolvermand tongue Kender ihvertfald ikke andre der er hurtigere end sin egen skygge big_smile

Med de kriterier er f.eks. Batman ingen superhelt, da han jo ikke har superkræfter... Men han er måske bare en maskeret hævner?

Hmm, det kan du selvfølgelig have ret i. Måske mente ham foredragsholderen det mere som ting superhelte ofte havde. Men derfor synes jeg stadigvæk det kunne være sjovt at høre, hvad i mener en superhelt skal have/være i besiddelse af, får vedkommende kan kalde sig super.

For mit vedkommende vil jeg mene, at det vigtigste ved en superhelt er som også Alex and siger, at man har gjort noget godt for verdenen. Det andet følger vel bare ofte med? smile

Glem ikke Supermule! big_smile

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Hans skrev:

Glem ikke Supermule! big_smile

Nej bestemt ikke! han er også en af de helte der står højt på min yndlings-liste. Og der kan ihvertfald ikke herske nogen tvivl om, at han er i besiddelse af ret voldsomme superkræfter.. Ihvertfald hvis man sammenligner ham med den ellers klodsede Fedtmule vi ellers møder big_smile