1 Senest redigeret af Mr_Friis (2013-04-12 15:13:06)

Tråd: Copenhagen Comics - Frivillige

Hej alle i skønne Donaldister, er godt nok længe siden jeg her været herinde og holde øje med ligemænd smile

Jeg skriver til jer for at fortælle jer om Copenhagen Comics.
Copenhagen Comics er Danmarks største tegneseriefestival, som løber af staben d 1.-2. Juni nu i år i Øksnehallen.
Denne festival, der før hed Komiks.DK, er kendt for sit brede udvalg af repræsenterede tegneserie genre, dens brede målgruppe, fra de helt små til de helt store, og det sammenhold de frivillige og arrangørerne har for at skabe denne festival.

Det jeg vil tilbyde jer er at blive frivillige til Copenhagen Comics i år, og hjælpe til med at skabe denne fantastiske festival.
Vi kan tilbyde:
Nye Venner
Eksklusiv T-shirt
Forplejning begge dage
En ekstra weekendbillet (udover din egen selvfølgelig)
Rabatter hos de forskellige handelsboder (og måske fryns)

Det ønsker vi:
Glade entusiastiske frivillige
Opgaver svarende til ca 2-3 timer begge dage
Evt. Hjælp d. 30 maj med at stille op
Evt. Hjælp om søndagen til at pille ned

Lyder alt dette som noget for dig? Så skriv til mig på:
Jacob.Friis@Copenhagencomics.dk
Så har du en mulighed for at blive en del af fællesskabet.

Hvis du vil vide mere om festivalen go til:
www.CopenhagenComics.dk
Her kan du bl.a. Se at vi har fået store navne som; Jaime Hernandez (Speedy Ortiz Dør), Charlie Adlard (The Walking Dead), Jiro Tanagichi (Min Fjerne Barndomsby) Patrick og Shelly Block (Anders And)

Eller like os på Facebook:
https://www.facebook.com/CopenhagenComics

Med mange venlige hilsener
Jacob - Bestyrelsesmedlem i Copenhagen Comics

- Hvis denne besked anses som spam på dette Forum, beklager jeg, og vil bede en admin om at kontakte mig, så fjerne jeg indlægget.

"Jeg betragter enhver Joakim-historie, der ikke er skrevet af Barks, som apokryf" - Don Rosa

2 Senest redigeret af AC (2013-04-05 17:51:20)

Sv: Copenhagen Comics - Frivillige

Indlægget kan på ingen måde anses som spam, og foreningen deltager jo også selv på messen.

Tværtimod vil jeg da på det kraftigste opfordre til at støtte op om Comics Copenhagen og melde sig som frivillig - det er en god måde at komme ind og se maskinrummet i hvordan en tegneseriemesse fungerer.

Vi standholdere har nok nok at gøre med at passe stand, men håber som sagt mange har lyst til at være med - om ikke som frivillige så i hvert fald som besøgende på messen. Har selv været med siden 2004 da det hed Komiks.dk og alle gange siden da. Føler næsten at det ikke er en rigtig tegneseriemesse uden at DDF(R) er med smile

Jeg er allerede tilmeldt og elsker, at der er så mange fordele smile

Men er rigtig ked af, at Don Rosa ikke er blevet inviteret og der ligesom sidst ikke er de store Andeby tegnere på plakaten sad

Jeg har spurgt på Facebook og fik af vide, at Don rosa var valgt fra, da man satser på et andet publikum.

Giv mig 80'ernes tegneserier tilbage eller følg mig på twitter: https://twitter.com/nishansen

Don kommer jo kun, når han bliver inviteret - det kan være man er mere interesseret i graphic novel- og superhelte-segmentet? Men Shelley og Patrick Block kommer da. Sidst var både Kari Korhonen og Daan Jippes da på messen, og jeg synes da nok at de er nogen af de store, (om end den ene af de to ikke var så publikumsvenlig, men det har jeg nævnt andetsteds). Kunne da håbe på at Kari kom igen - eller Arild Midthun måske.

Problemet er jo nok at Egmont f. eks. kun udgiver AA, AAE og Jumbo mv. - så de har ikke det store salg de kan trække hjem ved at invitere en af de store - så kunne man sige at vi fra DDF(R) skulle gøre det - men det tror jeg både afgående og nuværende kassere ville være kede af - og jeg er da heller ikke sikker på om I medlemmer, synes det er tegnere til Comics Copenhagen vi skal bruge jeres kontingenter på?

I alle fald: Vi ses!

Jeg ved endnu ikke om Egmont hiver nogle af deres tegnere med, det var jo dem der havde Kari med sidst.

Jeg kan sige at Don havde været på tale, men han er faktisk optaget i den weekend, så måtte droppes.

Igen ville det være fedt med nogle flere store navne, men vi må erkende at de aller største (Her især Hall of Fame tegnerne) er en uddøende race. Bider mig selv i læben over at Vicar forlod os sidste år.

"Jeg betragter enhver Joakim-historie, der ikke er skrevet af Barks, som apokryf" - Don Rosa

Kommer Egmont? De var der godt nok sidste gang, men man ved jo aldrig.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Nu er det jo så denne weekend CC (Copenhagen Comics) sker - kommer du? Det gør vi - og det gør Egmont for øvrigt også, apropos Hans' indlæg ovenfor. Jeg glæder mig til en hyggelig weekend med mange tegneserier.

Pat Block, Adrian Sørensen, Freddy Milton, Peter Madsen, Rasmus Julius, Sussi Bech, ham japaneren der har lavet "Min fjerne barndomsby" og mange mange flere smile

Flemming Andersen var der også sidste gang.

Ce soir.. en garde!

AC skrev:

Nu er det jo så denne weekend CC (Copenhagen Comics) sker - kommer du? Det gør vi - og det gør Egmont for øvrigt også

Hvis Egmont kommer, så har de i hvert fald ikke lejet en stand, jf. listen:
http://copenhagencomics.dk/standoversigt/

*) Nævneværdigt Interesseret Elsker af Litteratur i Serieformat

AC skrev:

Pat Block, Adrian Sørensen, Freddy Milton, Peter Madsen, Rasmus Julius, Sussi Bech, ham japaneren der har lavet "Min fjerne barndomsby" og mange mange flere smile

Nå må du ikke glemme å invitere Lars Jensen!

nielshh skrev:
AC skrev:

Nu er det jo så denne weekend CC (Copenhagen Comics) sker - kommer du? Det gør vi - og det gør Egmont for øvrigt også

Hvis Egmont kommer, så har de i hvert fald ikke lejet en stand, jf. listen:
http://copenhagencomics.dk/standoversigt/

Det må være blevet lavet om til at de ikke kommer.

Før havde de stand hvor stand 24b 24c 24d er nu.

12

Ja, de var meldt til da jeg skrev, eller i hvert fald da jeg kiggede på listen og standoversigten - kan da ikke forstå de ikke kommer, de udgiver dog trods alt både AA, AA Ekstra, Basserne, Wulffmorgenthaler og Jumbobogen... Øv.

Sigvald, jeg sidder ikke i bestyrelsen for CC, så jeg har ikke hjemmel til at invitere Lars Jensen, som for øvrigt blev meldt ind til den første komiks.dk i 2004.

Jeg kan meddele at Egmont har meldt afbud for 2-3 uger siden, ledelsen mente ikke at dem der stod for standen kunne gøre det godt nok, det er ærgeligt, men bliver en fantastisk festival alligevel smile

Vi ses til festivalen
Hilsen Jacob

Mr_Friis skrev:

Jeg kan meddele at Egmont har meldt afbud for 2-3 uger siden, ledelsen mente ikke at dem der stod for standen kunne gøre det godt nok, det er ærgeligt, men bliver en fantastisk festival alligevel smile

Vi ses til festivalen
Hilsen Jacob

Dem der stod for standen? Mener du Egmonts medarbejdere? De må da have nogle medarbejdere som kan finde ud af at "gøre det godt nok." Men det har selvfølgelig kun akademisk interesse da de jo alligevel kke kommer.

AC skrev:

Sigvald, jeg sidder ikke i bestyrelsen for CC, så jeg har ikke hjemmel til at invitere Lars Jensen, som for øvrigt blev meldt ind til den første komiks.dk i 2004.

Når han nu ER på gæstelisten kan du vel lige så godt tage æren? :-D

http://copenhagencomics.dk/category/gaester/danske/

Det var godt nok en fed messe. Jeg vendte hjem med masser af tegneserier og originaltegninger og nogle ekstremt ømme skuldre og trætte ben, men sjovt, det var det altså smile

Jeg syntes det var den bedste danske tegneseriemesse jeg har været til. Jeg vendte også hjem med nogle gode Disney tegninger fra Pat Block, Freddy Milton og Mårdøn Smet :-)

Jeg syntes også det var en rigtig god messe og jeg er rigtig glad for min Pat block tegning af Anders and.

Kæmpe stor Carl Barks og Don Rosa fan!!!!!

19

Jeps rigtig god messe.

Laila: kan du lokkes til at ligge et scan op af dine sko? Jeg kunne godt tænke mig at se dem alle. Sjov idé med sko  smile

deferimus skrev:

Jeg syntes det var den bedste danske tegneseriemesse jeg har været til. Jeg vendte også hjem med nogle gode Disney tegninger fra Pat Block, Freddy Milton og Mårdøn Smet :-)

Tegner Mårdøn ænder? Nåh, men jeg er da i den grad også glad for min Freddy Milton og mine Pat Block tegninger, men jeg fik også en del andre originaltegninger fra mine yndlings non-Disney kunstnere, som jeg er mindst ligeså glade for.

Var det forresten nogen, der så Lars Jensen? Desværre fandt jeg ham aldrig, havde ellers taget end Jumbobog med til signering, men heldigvis er der nok andre muligheder for at møde manden. big_smile

Väinämöinen skrev:

Tegner Mårdøn ænder?

Ja han har tegnet 5 historier http://coa.inducks.org/comp2.php?induck … 3%B8n+Smet
Han var dog lidt rusten da han er stoppet. Han fortalte at den sidste historie han tegnede var en Bjørne-Banden historie. Den brugte han så lang tid på at tegne, fordi han syntes historien var ufattelig kedelig. Efter den historie, havde han ikke lyst til at fortsætte med at tegne Anders And for Egmont.

23

Tak til alle jer, jeg så derinde - det var rigtig hyggeligt.

Og så satser jeg på vi ses igen til Sommermødet i Køge.

På opfordring, her er mine fødder smile

Vedhæftet...

Post's attachments

310140.pdf 4.21 mb, 18 downloads since 2013-06-18 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.
Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Sjove fødder!  Jeg kan især godt lide Dan Knudsens andefodsstøvle. big_smile