Sv: Sommermøde 2013

Dersom Adrien og Freddy kan nøjes med kopier, får Stefan og Hans papireksemplarer. Dermed er der stadig ét ledigt, men hvis ingen lægger hånd på det går det til Freddy.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

52

Jeg synes ikke der er tale om dårlig omtale. Vi er jo nørder - det sagde jeg selv journalisten - sammen med eksperter, forskere osv. - ordet seriøs donaldist skurer stadig i mine ører - Og så er fokuset på ugebladets  faldende oplagstal jo højrelevant for foreningen idet det påvirker mængden af potentielle fremtidigige donaldister.

Jeg synes det er en glimrende og relevant artikel, der på ingen måde får os til at ligne barnlige nørder. Faktisk er den mere spændende end blot en kedelig 'mødereportage' eller 'hvad er en donaldist', som vi før har fået. Bemærk, at ordet 'donaldist' ikke forklares et eneste sted; enten fordi ordet er indlysende eller folk bekendt.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Jeg synes det er en glimrende og relevant artikel, der på ingen måde får os til at ligne barnlige nørder. Faktisk er den mere spændende end blot en kedelig 'mødereportage' eller 'hvad er en donaldist', som vi før har fået. Bemærk, at ordet 'donaldist' ikke forklares et eneste sted; enten fordi ordet er indlysende eller folk bekendt.

Ja, det var en ganske udmærket artikel og jeg kan sagtens følge dig i at den er mere spændende end de sædvanlige mere eller mindre ensformige "mødereportager" som artikler om os oftest ender med at blive.

Som sædvanlig kører Sigvald det op i en spids p.g.a. en humoristisk overskrift og nogle stavefejl som jo i sidste ende er vores egen skyld da vi ikke bad om artiklen til gennemlæsning før den blev trykt. Det var der heller ingen grund til med mindre man har fået stavefejl på hjernen og insisterer på at "ordnung muss sein".
At foreslå at vi skal anmelde 'dette "Dagbladet"  til den danske presses faglige utvalg'  p.g.a. overskriften om "Årsmøde i Andeby" og brugen af ordet "nørder" er jo helt ude i hampen! Overskriften er jo ment som en morsomhed og ikke som et forsøg på at nedgøre foreningen og da vi kalder os selv for nørder både i avis artikler og på TV er der intet galt i at Køge Avis osse bruger udtrykket til at karakterisere os.

Dersom Adrien og Freddy kan nøjes med kopier, får Stefan og Hans papireksemplarer.

Tusind tak! smile

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

55

Overskriften på forsiden kan skyldes noget jeg fortalte journalisten -
nemlig den sædvanlige historie om grenene af donaldismen og yderlighederne -
f. eks de samlere der skal have alt så pænt som muligt og ikke åbner bladene af frygt for at de skal blive slidte - og således heller ikke læser bladene.
- dernæst er der de mest normale af jer, de der forsker i og interesserer sig for tegnere og forfattere, figurer og forlag osv. og har et meget indgående viden om dette på et fornuftigt grundlag af gennemlæsning forskning osv.
- Og så er der SAD og de tyske donaldister hvor Andeby betragtes som en parallelt eksisterende virkelighed - i hvert vistnok af vores tyske kolleger,. omend det jo kan være tysk ironi og sarkasme (Rob nævnte søndag morgen noget om at en af deres versioner er at det er samme univers, blot efter et kæmpe atomkraft-uheld). Flere af os har personligheder på www.donaldisme.dk

Det er sikkert derudfra journalisten har skrevet som, han gør - og Haarby og Aalborg er før blevet kaldt Andeby i avis eller på tv når vi har været der. Og må jeg minde min norske ven at han selv har været med på den anden side af motorvejsbroen i Aalborg og se en gammel byggelegeplads for spejdere (scouts, ikke spiders!) der hed Andeby - hvis det ikke er nørdet og skørt ved jeg ikke helt hvad det er big_smile

De flestes hobbyer bærer nok præg af nørd.
Da jeg gik på arbejde var der mange nørder. En kørte dragster, en samlede på kludetæpper, en på fossiler og en på frimærker. Når jeg var på ferie i udlandet skulle jeg have mønter med hjem til en.

Jeg er i akvarist også. Når vi taler fisk, ja så er jeg nørd.
Jeg tror de fleste af os er nørder på den ene og den anden måde.
Så det vel bare dejligt uanset hvad det bliver kaldt.

Og må jeg minde min norske ven at han selv har været med på den anden side af motorvejsbroen i Aalborg og se en gammel byggelegeplads for spejdere (scouts, ikke spiders!) der hed Andeby - hvis det ikke er nørdet og skørt ved jeg ikke helt hvad det er big_smile

AC, kan du ikke klage til navne - og skilteministeriets faglige udvalg over at byggelegepladsen hedder Andeby, da det er en nedgøring af både byggelegepladsen og Andeby? wink big_smile

De flestes hobbyer bærer nok præg af nørd.
Da jeg gik på arbejde var der mange nørder. En kørte dragster, en samlede på kludetæpper, en på fossiler og en på frimærker. Når jeg var på ferie i udlandet skulle jeg have mønter med hjem til en.

Jeg er i akvarist også. Når vi taler fisk, ja så er jeg nørd.
Jeg tror de fleste af os er nørder på den ene og den anden måde.
Så det vel bare dejligt uanset hvad det bliver kaldt.

Hvornår mon man kan karakteriseres som værende en nørd? Der er jo masser af mennesker som har hobbyer og går en del op i dem, og da det er ganske normalt kan man vel ikke kalde dem for nørder. At have en hobby er vel ikke det samme som at være en nørd. Men hvis nu hobbyen, eller hobbyerne, er altopslugende, så man ender som en ekspert på området, så er man måske en nørd?
Altså, hvad er forskellen på at have en hobby og at være en nørd? Grænsen er nok flydende.
Så er der osse de nørder som ikke er samlere. Det kan f.eks. være en computer nørd eller én som ved alt om et afgrænset emne.
Det er i hvertfald rart at de fleste nu opfatter ordet nørd som et positivt ord. Det bliver jo desværre osse brugt negativt om folk som ikke er nørder i ordets egentlige betydning men som "man" mener har et "kikset" udseende eller opførsel.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"