Tråd: Verdensrekord(er)

Den 25. april 2013 postede jeg følgende i Rappet-tråden:

Rappet er landet i min bornholmske postkasse.
Og så må jeg erkende, at jeg ikke er bekendt med engelsk tidsregning.
Som man måske allerede har læst, så nedværdigede jeg mig jo til at tilskrive Guinness i november 2012.
Henholdsvis 19., 21. og 22. november modtog jeg et autosvar, med bl.a. følgende ordlyd:
"Due to the vast quantity of claims we receive, it is necessary to assess them on a 'first come, first served' basis. Regrettably this means that it can take up to 8 weeks for your claim to be reviewed. We appreciate that you are eager to receive feedback on your claim and can assure you that we will be back in touch as soon as possible."
I dag er der altså stadig ikke gået 8 uger, selv om vi nu skriver 25. april.
Jeg skal på ferie til London og Wales i juni/juli, og påregner, hvis ikke jeg har hørt fra dem før, at aflægge deres kontor i London et lille besøg, og her foreslå dem at ændre deres standardtekst fra uger til måneder, da det måske passer bedre.
Jeg skal nok holde jer opdateret, og samlingen kan selvfølgelig stadig beses på privaten uden for Østermarie, hvis nogen skulle lade vejen falde forbi i løbet af sommeren.
Og der er sikkert også kaffe på kanden ;-)

PS.
Glæder mig selvfølgelig til at læse Rappet. ;-)

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Sv: Verdensrekord(er)

Som det måske er nogen bekendt allerede, da jeg har slået det op på Guinness side på Facebook, så har jeg fået den første verdensrekord i hus.
Jeg er nu den stolte ejer af verdens største samling af Anders And-merchendice. ;-)

Der mangler stadig svar på de to øvrige, Mickey Mouse-merchendice og merchendice fra Andeby og omegn over en kam. Men mon ikke de kommer i den nærmeste fremtid?
De er jo ikke så hurtige de englændere ;-)

Gratulerer!

Tillykke!

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Sådan. Tillykke

The Master of the Mississippi

Stort Tillykke! Det var dog fantastisk. Det må da nævnes i Rappet.  smile

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Hans skrev:

Gratulerer også fra meg!

Tillykke wink

Hans skrev:

Som det står i det første indlæg i denne tråd, så er hele forløbet op til godkendelsen beskrevet i Rappet, og mon ikke jeg kan lokket til at lave en føljeton i næste nummer, bl.a. med billeder af beviserne.

Bornholmer-anden skrev:

Der mangler stadig svar på de to øvrige, Mickey Mouse-merchendice og merchendice fra Andeby og omegn over en kam. Men mon ikke de kommer i den nærmeste fremtid?

Ser det er en kvinne i USA som har registrert 4127 Mickey Mouse items i 2012 (+ ca. 2000 som ikke var registrert).
Har du flere enn dette?

Håper du har stort hus smile

Det var da sjovt!
4.127 er netop det tal, som jeg har tænkt mig at slå.
Min rekord for Mickey Mouse-ting er på 6.220, så selv om hun har ca. 2.000 ting mere, så får hun vel stadig baghjul ;-)

Og ja, mit hus er rimeligt stort. Min samling fylder pt. 90 m2 og jeg er ved at rydde yderligere 20-30 m2, så lidt fylder det da ;-)

flot! tillykke

storsamler af jumbobøger m.m.

13 Senest redigeret af Hans (2013-08-30 00:58:45)

Treentre skrev:
Bornholmer-anden skrev:

Ser det er en kvinne i USA som har registrert 4127 Mickey Mouse items i 2012 (+ ca. 2000 som ikke var registrert).
Har du flere enn dette?

Håper du har stort hus smile

Og selvfølgelig bor kvinden i Celebration, Florida  big_smile    - byen som Disney selskabet byggede i sin tid og som de senere solgte.
Der var en dokumentar om byen I TV for nogle år siden hvor mange af beboerne beklagede sig over at Disney bestemte for meget helt ned i detaljerne så som farven på éns husdør m.m.

http://en.wikipedia.org/wiki/Celebration,_Florida

Bornholmer-anden = Som det står i det første indlæg i denne tråd, så er hele forløbet op til godkendelsen beskrevet i Rappet, og mon ikke jeg kan lokket til at lave en føljeton i næste nummer, bl.a. med billeder af beviserne.

Det var netop en føljeton som jeg tænkte på så vi kunne få billeder af beviserne at se m.m. smile

Bornholmer-anden skrev:
Hans skrev:

Som det står i det første indlæg i denne tråd, så er hele forløbet op til godkendelsen beskrevet i Rappet, og mon ikke jeg kan lokket til at lave en føljeton i næste nummer, bl.a. med billeder af beviserne.

Lokke lokke -- hvis du får skrevet noget i en fart kan du godt nå at få det med til nr. 22. Så håber jeg på at få smækket det sidste samme og få sendt det i trykken snarligst.

Da det "kun" er den første, der er i hus, vil jeg tillade mig at vente til jeg har hørt det sidste fra Guinness.
Håber der er forståelse for dette? ;-)

Tillykke! big_smile

Gyldne hilsner fra Gold Duck!

Bornholmer-anden skrev:

Da det "kun" er den første, der er i hus, vil jeg tillade mig at vente til jeg har hørt det sidste fra Guinness.
Håber der er forståelse for dette? ;-)

Jep  -- men jeg bliver nok nødt til at nævne det i lederen.

Det må jeg jo så leve med ;-)

Så kom verdensrekord nr. 2 i hus.
Jeg har fået registreret min Mickey Mouse-samling som den største i Guinness-regi.
6.220 ting og sager med Mickey er vel også en slat ;-)

Det magiske tal for at erhverve Guinness verdensrekord for 'largest collection of Disney memorabilia' er 35.000.
Da jeg "kun" havde 14.198 ting, da jeg gjorde boet op sidste sommer, så må jeg altså nøjes med de 2, som jeg allerede har i hus.
Flest Anders And og flest Mickey Mouse.
Hurra for mig ;-)

Mange gange forsinket tilykke til dig, Bornholmerand!

Rap fra Alex-And, en af verdens største Rosa-fans!

Bornholmer-anden skrev:

Så kom verdensrekord nr. 2 i hus.
Jeg har fået registreret min Mickey Mouse-samling som den største i Guinness-regi.
6.220 ting og sager med Mickey er vel også en slat ;-)

Tillykke med rekorderne, håber artiklen til Rappet stadig kan nå at komme med.

Stort Tillykke med rekord nummer to! Det er jo ikke hver dag man bliver dobbelt verdensmester, eller i hvertfald dobbelt rekord indehaver. smile

http://i230.photobucket.com/albums/ee265/bukfan/Steffen_zpsf861dee9.jpg

Hvis artiklen kan vente til week-enden, så kommer den måske med.
Jeg tager direkte fra arbejde til Færøerne i dag og er først tilbage på min egen klippeø lørdag aften.

Bornholmer-anden skrev:

Hvis artiklen kan vente til week-enden, så kommer den måske med.
Jeg tager direkte fra arbejde til Færøerne i dag og er først tilbage på min egen klippeø lørdag aften.

Jeg kan sagtens vente til weekenden.