1

Tråd: Gulda-figur designet af Don Rosa

http://www.comic-spielzeug.de/rosa_nell … -3993.html

Jeg kender allerede nogle stykker der skal have den - inkl. vor norske ven - er der basis for/grund til en fællesbestilling? Så kan vi jo snakkes ved om det efter weekenden (Jeg tager til Sjælland og Bogforum om lidt)

Sv: Gulda-figur designet af Don Rosa

Er jeg en af dem du allerede kender? Ellers vil jeg gerne med på listen :-D

AC skrev:

http://www.comic-spielzeug.de/rosa_nell … -3993.html

Jeg kender allerede nogle stykker der skal have den - inkl. vor norske ven - er der basis for/grund til en fællesbestilling? Så kan vi jo snakkes ved om det efter weekenden (Jeg tager til Sjælland og Bogforum om lidt)

Jeg vil osse gerne med på listen! smile

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Diskussionen om Stefans webshop er off-topic og er blevet flyttet til:
http://ddfr.dk/forum/viewtopic.php?id=6591

Listen er
En nordmand (som skal have stjernesættet med guld, hvid og almindelig gulda)
En fødselar/julegave-modtager
En norsk kvinde, som både Hæææææning og jeg har mødt.
Undertegnede

Og så altså
Hans
JAlbertsen
Hvem mere vil med

Jeg vil også gerne med i fælles købet

The Master of the Mississippi

AC skrev:

Hvem mere vil med

Ikke glem å spørre Laila, Niels og Niels Jakob og Kjartan.

Min økonomi er langt fra tilstrækkelig. Det ville selvfølgelig være fedt at have, men 1.700 kroner er ikke noget, jeg lige er villig til at lange ud med.

Alt hvad der står over denne linje er en aprilsnar!

sigvald skrev:
AC skrev:

Hvem mere vil med

Ikke glem å spørre Laila, Niels og Niels Jakob og Kjartan.

Jeg gemmer mig bag aliaset "jule og fødselsdagsgave" smile Har nemlig heller ingen penge, men en meget sød mor smile

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

Jeg gemmer mig bag aliaset "jule og fødselsdagsgave" smile Har nemlig heller ingen penge, men en meget sød mor smile

Har du også fødselsdag rett før/etter jul?

sigvald skrev:
A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

Har du også fødselsdag rett før/etter jul?

Næh, det har hun ikke. Men at Laila og hendes mor kan finde ud af at hun får sin fødselsdagsgave nogle måneder på forskud er vel ikke så relevant for denne tråd.

12

Jeg har sendt Stefan en foreløbig oversigt over os 7 interesserede - er der flere interesserede må I gerne melde jer snarest :-) Foreløbig betaler Stefan portoen - men måske jeg kan lokke lidt mere rabat ud af ham, som vi så deles om.

Tusind tak, AC! smile

Super.

15 Senest redigeret af AC (2013-11-20 19:40:29)

Listen opdateret
En fødselar/julegave-modtager
Hans
JAlbertsen
Pothole
Dennis (Joakim og Gulda)
Undertegnede

16

Så er handlen lukket - Stefan har sendt mig en regning og givet os rabat på Gulda som koster 200 euro i stedet for 225

Der bliver lige et par stykker som jeg lægger ud for i første omgang - så I andre har fået mail og må gerne overføre smile

Jeg poster så videre eller gør som vi evt. aftaler indbyrdes.

Det var da en rigtig fin rabat!
Tak til dig for at hjælpe min mor :-)

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Det lyder rigtigt godt! Tusind tak, AC.

19

Så har posten været her med den 3. af 3 pakker med disse figurer. Nogle har allerede fået - dvs. at følgende mangler at få deres figurer - vi kan lige mailes ved

AC skrev:

Listen opdateret
Hans
Pothole
Dennis (Joakim og Gulda)

20

Så er der udskibet en af figurerne - Post Danmark har ikke længere noget der hedder forsigtig-pakker - det synes jeg er en hån mod hine tiders service-mindede etat - den tid er forbi åbenbart i hvert fald i postbutikkerne. Hvis jer der skal have sendt en pakke har forslag til et andet fragtfirma I stoler mere på (har jo hørt historier fra postansatte om hvordan I plejer at kaste med pakkerne!!!)  - ellers er der naturligvis også mulighed for afhenting her - jeg har kaffe på kanden, hvis I ringer i forvejen.

Jeg synes at det lyder meget mærkeligt at postvæsenet ikke længere sender forsigtig-pakker. Jeg mistænker den pågældende medarbejder for at være uvidende. Hvis det er rigtigt, så vil det betyde at man ikke længere kan sende glas-varer med postvæsenet som forsigtig-pakker og det synes jeg lyder underligt. Nå, men det kan jo være at vi får det opklaret på et tidspunkt. Jeg vil prøve at spørge om det på mit posthus næste gang jeg alligevel er der.

AC skrev:

(har jo hørt historier fra postansatte om hvordan I plejer at kaste med pakkerne!!!)

Også Posten i Norge er kjent for tidvis å være uforsiktige med posten. Dette henger kanskje sammen med at postansatte flest nok ikke akkurat har høyere universitetsutdannelse?

23 Senest redigeret af Treentre (2013-12-19 13:02:04)

AC skrev:

Hvis jer der skal have sendt en pakke har forslag til et andet fragtfirma I stoler mere på

FedEx, FedEx, UPS, UPS, UPS ...

Og figurene har vel allerede blitt sendt med DHL til Danmark ettersom det er DHL som leverer tyske postpakker for Deutsche Post.

Det jeg vil fram til at du kan ikke stole på noen. Ting må pakkes godt! wink

Universitetsutdannelse er ikke synonymt med verken pålitelighet eller forsiktighet ...

Lige netop disse figurer, der I forvejen er emballeret med mange centimeters flamingo, vil jeg nok ikke være så bange for at sende med posten.

Også Posten i Norge er kjent for tidvis å være uforsiktige med posten. Dette henger kanskje sammen med at postansatte flest nok ikke akkurat har høyere universitetsutdannelse?

Det kræver næppe en universitetsuddannelse for at behandle post-pakker ansvarligt.

Universitetsutdannelse er ikke synonymt med verken pålitelighet eller forsiktighet ...

Det har du ret i! Lige nu har vi to sager med forskere på universitetet som er anklaget for, og fundet skyldige i, videnskabelig uredelighed, som man kalder det.. Det er vistnok det vi andre kalder for svindel og humbug. wink

Det kræver næppe en universitetsuddannelse for at behandle post-pakker ansvarligt