Tråd: svindel og humbug-)

skrev til ham det var kopien, så svarede han at det ikke var hans ansvar at fortælle folk-)

http://www.dba.dk/boeger-og-blade-ander … 004717578/

Sv: svindel og humbug-)

siff 2 skrev:

skrev til ham det var kopien, så svarede han at det ikke var hans ansvar at fortælle folk-)

Hvordan kan du se at det avbildede bladet ikke er originalen?

Størrelsen på bladet samt farven. Det burde du også kunne se-)

sigvald skrev:
siff 2 skrev:

Hvordan kan du se at det avbildede bladet ikke er originalen?

Der er en guide her http://ddfr.dk/aa1949/ wink
Det er med garanti genoptrykket fra 1984

5 Senest redigeret af sigvald (2013-11-28 08:33:02)

alicce skrev:

Der er en guide her http://ddfr.dk/aa1949/ wink
Det er med garanti genoptrykket fra 1984

Er du sikker på det? Det avbildede bladet ser ikke ut til å ha den lille påskriften nede til venstre der det står at det er et gjenopptrykk. Kanskje det bare er et originalblad som er beskåret?

Den er sikker.

På genoptrykket fra 1984 står det kun på bagsiden.

I kunne nu godt bilde mig ind, at det var originalt, især når det er så slidt. Jeg synes ikke det har genskin som kopien fra 1984 skulle have, men hvis I kyndige forummedlemmer siger, at det er en kopi, så har I nok ret.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Thomas skrev:

Den er sikker.

På genoptrykket fra 1984 står det kun på bagsiden.

OK, så bør vel også AC og/eller foreningen anmelde selger for svindel - om ikke annet så for å markere at slik oppførsel er i strid med DDF(r)s idealer og policy.

Dette viser også hvorfor man bør være svært forsiktig med nettauksjoner og netthandel.

http://dbastatic.dk/pictures/pictures/f3/23/9aab-f25a-497b-8f61-cbe44bd2254c.jpg?preset=normalhttp://dbastatic.dk/pictures/pictures/af/7f/58b2-c691-4542-9f6e-de3d1f8e0380.jpg?preset=normal

Bemærk
1. at papiret generelt virker meget tyndt (som optrykket fra 1984 - modsat det fra 1999 som er trykt på kraftigere papir).

2. Man kan se side 2 igennem papiret... dette kunne dog forklares med 'afsmitning' (når de friske trykark har ligget ovenpå hinanden og fået et tryk, så smitter siderne af på hinanden... side 2 smitter af på side 1 - forsiden, og omvendt).

3. Genoptrykket fra 1984 er genoptrykt fotografisk og er ikke digitalt efterbehandlet, prøv at se - jeg formoder det er - side 3 der stikker ud, der kan det ses at papiret har to forskellige farver. Den inderste gul-brune farve viser papiret fra den oprindelige originale 1'er der er blevet brugt til at trykke efter. Den yderste gullige farve er 1984-papirets naturlige gulning.

4. I forhold til bladets generelle stand, så ser hjørnerne forbavsende skarpe ud i forhold til hvad man ellers ser på brugte blade fra 1949.

5. Det er sjældent at blade der har været indbundne er SÅ kraftigt beskårede. Der ville jo have været skåret ind i tegneserieruderne... eller i hvert fald tæt på.

6. På billedet til højre ses tydeligt to mørke pletter nederst til venstre i A'et i ANDERS og i toppen af D'et. Præcis som det gør på alle genoptrykkene fra 1984.

skulle den ged vist være barberet !?

Jeg vil bare sige at det nummer har jeg også fanget Lauritz.com i.

A Raahauge skrev:

Jeg vil bare sige at det nummer har jeg også fanget Lauritz.com i.

Så håber jeg da at det har været ubevist... og ikke som i dette tilfælde bevist neutral

PS Jeg måtte kopiere smiley'en fra smilies oversigten, fordi jeg ikke kunne finde den der lange lige lodrette streg på mit tastatur sad Er det ikke normalt lille 'L' eller store 'i' man bruger...?
Hm off-topic egentlig... sorry

På mit HP-keyboard sidder den lange, lige streg lige til venstre for "den store pil, der deleter til venstre" hvad den så hedder og aktiveres med Alt Gr-knappen.

Thomas skrev:

På mit HP-keyboard sidder den lange, lige streg lige til venstre for "den store pil, der deleter til venstre" hvad den så hedder og aktiveres med Alt Gr-knappen.

Det gør den også på mit - tak big_smile

14 Senest redigeret af Langbein (2013-11-28 22:15:06)

Den hedder 'backspace'. :-)

Man må håbe at køberen anmelder svindleren til Politiet. Han kan ikke påstå at han solgte bladet i god tro, i hvertfald ikke hvis hans svar til Sif bliver draget ind i sagen.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Hans skrev:

Man må håbe at køberen anmelder svindleren til Politiet. Han kan ikke påstå at han solgte bladet i god tro, i hvertfald ikke hvis hans svar til Sif bliver draget ind i sagen.

Sælgeren har seks dage forinden ovennævnte annonce indrykket samme blad til 'kom med et bud - pris 1 krone' her:
http://www.dba.dk/boeger-og-blade-ander … 004626006/
Her er sælger i spørgsmål og svar tråden blevet gjort opmærksom på teksten øverst på bagsiden af bladet.
Jeg har fire gange modtaget en mail om at der er kommet nye beskeder i tråden, men kun to er blevet tilføjet.
Så enten er der blevet slettet uønskede spørgsmål i tråden - ja eller også får jeg email-besked selvom et spørgsmål er stillet privat... men det er der vel ingen mening i !?!

Langbein skrev:

Den hedder 'backspace'. :-)

DOH !

alicce skrev:
Hans skrev:

Sælgeren har seks dage forinden ovennævnte annonce indrykket samme blad til 'kom med et bud - pris 1 krone' her:
http://www.dba.dk/boeger-og-blade-ander … 004626006/
Her er sælger i spørgsmål og svar tråden blevet gjort opmærksom på teksten øverst på bagsiden af bladet.
Jeg har fire gange modtaget en mail om at der er kommet nye beskeder i tråden, men kun to er blevet tilføjet.
Så enten er der blevet slettet uønskede spørgsmål i tråden - ja eller også får jeg email-besked selvom et spørgsmål er stillet privat... men det er der vel ingen mening i !?!

Fint! Så bliver det svært for sælgeren at påstå at han handlede i god tro da han satte bladet til salg for 2000 kr.
Man må håbe at der ikke er nogen som hopper på den og bagefter skal igennem politianmeldelse, ærgrelser, m.m.
Det er godt nok underligt at du får mails om nye beskeder som så ikke er der alligevel.

Hans skrev:

Fint! Så bliver det svært for sælgeren at påstå at han handlede i god tro da han satte bladet til salg for 2000 kr.
Man må håbe at der ikke er nogen som hopper på den og bagefter skal igennem politianmeldelse, ærgrelser, m.m.

Kan ikke du, AC eller Laila bare anmelde fyren med en gang for å unngå at noen blir lurt?

20

Jeg har aldrig anmeldt nogen for noget - og dette bliver ikke den første jeg anmelder - det må være den forurettede i en sådan sag her der anmelder, hvis alle mulige andre blander sig bliver det for rodet.

Jeg trykkede faktisk på 'anmeld' knappen, men skulle efterfølgende tage stilling til hvordan og hvorledes artiklen ikke overholdt DBA's regler, hvilket igen gjorde at jeg skulle til at læse diverse reglementer igennem.... så jeg sprang fra det igen.

sigvald skrev:
Hans skrev:

Kan ikke du, AC eller Laila bare anmelde fyren med en gang for å unngå at noen blir lurt?

- Men du kan da selv anmelde det, Sigvald. Det er ikke nogen hindring at du er nordmand, hvilket heller ikke vil fremgå af din klage eller email adresse. I øvrigt er der da nordmænd som samler på danske blade og omvendt.

Hans skrev:
sigvald skrev:
Hans skrev:

- Men du kan da selv anmelde det, Sigvald. Det er ikke nogen hindring at du er nordmand, hvilket heller ikke vil fremgå af din klage eller email adresse. I øvrigt er der da nordmænd som samler på danske blade og omvendt.

Et forslag til næste generalforsamling kunne jo være at der nedsættes et udvalg, vælges eller udpeges et medlem som i fremtiden påtager sig opgaver med at anmelde sådanne skumle forehavender.
I særlige grelle tilfælde kan der eventuelt lægges sag an, hvorved et eventuel udbytte kan gavne foreningens økonomi big_smile
Nogle forslag om hvem der kunne bestyre sådan en post? cool

Et forslag til næste generalforsamling kunne jo være at der nedsættes et udvalg, vælges eller udpeges et medlem som i fremtiden påtager sig opgaver med at anmelde sådanne skumle forehavender.
I særlige grelle tilfælde kan der eventuelt lægges sag an, hvorved et eventuel udbytte kan gavne foreningens økonomi big_smile
Nogle forslag om hvem der kunne bestyre sådan en post? cool

Jeg stemmer på Sigvald da han virker som den der er mest interesseret i at anmelde skumle forehavender. big_smile

Hans skrev:

Jeg stemmer på Sigvald da han virker som den der er mest interesseret i at anmelde skumle forehavender. big_smile

Jeg vil gerne støtte Hans' forslag ;-)

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm