Tråd: Tegninger av Mikkel Hagen

Hei, jeg er ny her på forumet men noen kjenner meg kanskje fra Kvakk.no. Jeg er kanskje mest kjent for mine tegninger og har hittil hatt to historier på trykk i det norske Donald Duck & Co i anledning den årlige konkurransen hvor leserne kan sende inn historier.

Her er en jubileumstegning jeg tegnet i anledning Anders And 80 års jubileum. Den inneholder gjenstander fra 6 forskjellige Carl Barks historier.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10356305_405502972924712_3234561503530493470_n.jpg

Scrooge McDuck: "De har brukt mine penger til å kjøpe ting til å robbe meg med!"

Sv: Tegninger av Mikkel Hagen

Denne korte historien "Kakehatten" stod på trykk i det norske Donald Duck & Co nr. 42 2013.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t1.0-9/58388_345191942289149_1384874771_n.jpg

Scrooge McDuck: "De har brukt mine penger til å kjøpe ting til å robbe meg med!"

Ser ut som det kun går å poste et bilde av gangen, vel her er en tegning av favorittfiguren min Onkel Joakim, inspirert av Carl Barks.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/t1.0-9/1536671_348476508627359_1775946844_n.jpg

Dette er bra Mikkel smile

The Golden Helmet, Lost in the Andes, Sheriff of Bullet Valley, The Gilded Man, The Mummy's Ring  - og jeg tenkte et øyeblikk på The Seven Cities of Cibola - men jeg fikk det ikke til å stemme. The grønne hodet stod jo ikke på en stokk i den historien.
In Ancient Persia viste det seg å være smile

Enorm gode tegninger Mikkel, som altid wink

Gyldne hilsner fra Gold Duck!

Ja, flotte tegninger. Fortsæt endelig, og skab dig gerne en karriere indenfor faget.

Virkeligt flotte tegninger, du har lavet, Mikkel! Den til Anders' firsårs jubilæum er specielt flot. Fortsæt endelig på det.

Rap fra Alex-And, en af verdens største Rosa-fans!

Kæææmpe fan af dig, kunne du ikke finde på eventuelt at lave en fler'-siders tegneserie, og så sende den ind til Egmont, det kunne da være oooover fedt. Prøv at vis at du også findes, det kan jo være at du kan få et job.

Tegner du andet end Disney, har du f.eks. selv en tegneserie?

Alt jeg har skrevet over denne linje er ikke logisk, heller ikke dette!...

Grønspætte fyren skrev:

Kæææmpe fan af dig, kunne du ikke finde på eventuelt at lave en fler'-siders tegneserie, og så sende den ind til Egmont, det kunne da være oooover fedt. Prøv at vis at du også findes, det kan jo være at du kan få et job.

Jeg har så langt laget 3 Disney serier, to av dem har vært på trykk i det Norske DD & Co. Men hittil har ingen av historiene vært lenger en 5 sider. Jobber for øyeblikket med en ny ensider med Joakim som jeg skal sende inn, men jeg har også lyst til og lage en lengre historie og sende inn til Egmont. Og eventuell jobb det hadde virkelig vært noe big_smile

Jeg har også en egen serie med en figur som heter Monty, som egentlig ligner ganske mye på meg selv.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/1082086_352924481515895_180239553_o.jpg

En smakebit på den nye ensideren min smile

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10482598_422335261241483_3122219982026046083_n.png

11 Senest redigeret af Grønspætte fyren (2014-08-11 15:31:22)

Mikkel Hagen skrev:
Grønspætte fyren skrev:

Jeg har så langt laget 3 Disney serier, to av dem har vært på trykk i det Norske DD & Co. Men hittil har ingen av historiene vært lenger en 5 sider. Jobber for øyeblikket med en ny ensider med Joakim som jeg skal sende inn, men jeg har også lyst til og lage en lengre historie og sende inn til Egmont. Og eventuell jobb det hadde virkelig vært noe big_smile

Jeg har også en egen serie med en figur som heter Monty, som egentlig ligner ganske mye på meg selv.

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/1082086_352924481515895_180239553_o.jpg

Fedt!

Mikkel Hagen skrev:

Mikkel Hagen2014-07-13 12:58:33
En smakebit på den nye ensideren min smile

Det kunne være fedt hvis de blev trykt i det Dansk AA-Blad wink .... Tegner også selv en del (både Disney og Superhelte figure), har tænkt mig at deltage i den danske Tegneserie-konkurrence! Har dog lidt svært ved ande kroppen

Ved en tilfældighed kom jeg ind på din side på Donald.no, det er helt vilde tegninger, og store præsentationer. Jeg ser også at du godt kan lide Ringenes herre.
Det kan godt være mange har de dersens Barks og Rosa tegninger i inspirations-hovedet, men jeg har nu ham Mikkels... smile

Grønspætte fyren skrev:

Ved en tilfældighed kom jeg ind på din side på Donald.no, det er helt vilde tegninger, og store præsentationer. Jeg ser også at du godt kan lide Ringenes herre.
Det kan godt være mange har de dersens Barks og Rosa tegninger i inspirations-hovedet, men jeg har nu ham Mikkels... smile

Koselig og høre smile det er mulig å se langt flere tegninger inne på Facebook siden min "Mikkel Hagens tegninger" og den oppdateres oftere også wink

Mikkel Hagen skrev:
Grønspætte fyren skrev:

Koselig og høre smile det er mulig å se langt flere tegninger inne på Facebook siden min "Mikkel Hagens tegninger" og den oppdateres oftere også wink

Fint! Så vil jeg give den et kig. wink

Ny tegning basert på Carl Barks mesterverk "Tralla La". En fargelagt versjon kommer så fort som mulig wink

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/1921176_463402133801462_8686283004660979866_o.png

Den er fed!!!
Hvad for nogle tuscher bruger du?

Jeg bruker  uni Pin fine line til og streke opp linjene, mens jeg bruker promaker til å fargelegge med smile

Her er den fargelagte versjonen av tegningen.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/10628818_464908206984188_7562424544261275328_o.jpg

Fedt fedt fedt fedt.

det er godt at Der hele tiden kan komme nyt liv i strgen. Du har brugt farveblyant til din kasse?

Ja jeg brukte farveblyant til kassen og øynene til Scrooge smile

Tillykke, jeg så at din historie havde vundet, tegneserie-konkurrencen!
Virkelig godt arbejde!!!!