Tråd: Pat & Shelly Blocks Frostlings

Pat och Shelly Block har startat upp en Kickstarter-kampanj för sin egen "nya" serie Frostlings. Ser trevligt ut, om man gillar deras stil och humoristiska äventyr. Värt en titt.
https://www.kickstarter.com/projects/19 … frostlings

Jag gillade själv denna beskrivning:
The art style for Frostlings pays tribute to the American newspaper comics of the 1920s and '30s. I still love reading Popeye, Little Orphan Annie and Roy Crane's Captain Easy, and the loose "bigfoot" style of that era appeals to me greatly. Narratively, I suspect the tale will sound a little like an epic Tolkien saga as told by Carl Barks.

Sv: Pat & Shelly Blocks Frostlings

Germund, du kom mig i forkøbet med at reklamere for dette fantastiske projekt. Jeg kan på det varmeste anbefale alle at støtte op om projektet, og de tilbudte 'premiums' er bestemt værd at slå til på.
'Create your own frostling' er min personlige favorit, som jeg selv har slået til på, da begge mine døtre jo naturligvis skal optræde i bogen he he:-).
Og en signeret og nummereret hardback-bog (limiteret til 100 eksemplarer) med medfølgende originaltegning for ca. 500 kr. er i mine øjne at sidestille med røveri ved højlys dag - og der er langt færre end de aktuelt viste 92 eksemplarer tilbage, så det er bare med at slå til og støtte mens tid er!
Og kunne det ikke være rart at have sit eget eksemplar af bogen i hånden til Copenhagen Comics næste år, hvor Patrick og Shelly deltager igen, så man kan få lavet ekstra tegninger, signaturer mv. i værket? Det synes jeg i hvert fald :-)

Hvordan fungere det? Støtter man projektet og det opnår deres mål på 20000, så er man sikret at få det der er foreskrevet under det level man har støttet på?

Betaler man via paypal, visa eller?

De $5 for at bo uden for usa kan da heller ikke dække fragt?

Så Niels skriver så virker det som røveri ved højlys dag, og normalt når noget er for godt til at være sandt så er der jo for det meste en hage ved sagen. Hvad er hagen her?

Man opretter en konto via Kickstarter og 'pledger' pengebeløb via Amazon.com (man blive dirigeret hertil via KS, hvor man skal angive kortoplysninger og beløb, man vil støtte med). Beløbet bliver kun trukket, hvis målet på de $20K bliver nået. Mht. forsendelse ved jeg ikke om 5$ er nok, men jeg kan da spørge Patrick, om han ved det. 
Der er ingen tvivl om, at Patrick og Shelly har fået arrangeret nogle fede premiums (og disse er altså reelle nok - ingen svindel her). Jeg kender Patrick og Shelly særdeles godt, så jeg kan godt garantere, at der ikke er nogen, der bliver snydt på nogen måde.
Den eneste 'hage' er, at man jo kommer til at vente et stykke tid på sin bog, da den først forventes færdiggjort i maj 2015.

Odgaard skrev:

De $5 for at bo uden for usa kan da heller ikke dække fragt?

De $0 man betalar för frakt inom USA täcker inte heller portot. Läser man texten står det rakt ut att pengarna bland mycket annat ska täcka portokostnader för att skicka ut alla böcker etc. Kickstarter är ett seriöst verktyg, Pat & Shelly Block har jag inga skäl att tvivla på.

6 Senest redigeret af Odgaard (2014-07-03 21:27:25)

Fandt dette under FAQ:

USA shipping is included in the price of the pledges?
Yes. And we've kept international shipping really, really low too!

Så jeg har smidt $100 efter det også kan jeg altid klappe Niels på skulderen eller give ham en lammer alt efter udbytte wink

Her er svar fra Patrick vedr. forsendelse:

"When I set the pricing of everything, I covertly added a few extra bucks for shipping costs, so that the overseas mailing could be kept low. I personally hate it when places obviously overcharge on shipping, and always am willing to spend more myself when I see shipping was low, was why I kept it that way".

Så noget siger mig, at forsendelsen på de 5$ nok ikke er helt skæv - trods alt. Ser frem til det skulderklap, Mr. Odgaard ;-)

Amazon.com har en fast porto for bøger på omkring 8 dollars for første eksemplar og 4 dollars for hvert efterfølgende eksemplar i en ordre. Så 5 dollars er i den billige ende men ikke helt urealistisk billig.
Jeg har bestilt luksusudgaven til 90+5 dollars. Der går vist mange af dem til de nordiske lande.

Så hoppede jeg også med på 'Create your own frostling' kategorien. Projektet ser super interessant ud!

10 Senest redigeret af Odgaard (2014-07-23 18:00:42)

Kender ikke til hvordan sådan en indsamling normalt forløber sig, men er da ikke imponeret over den tilslutning der er til projektet.

Der er åbenbart også kun 28 der har opfattet muligheden for at lave røveri ved højlys dag, og få fingrene i en limited, nummeret og signeret bog.

Også synes jeg måske endda at pledge #4 lyder bedre, da man der får en bog nummeret og limited til det antal der støtter lige nøjagtig denne pledge.

Jeg har selv lige hævet mit støttebeløb med $85 for en pledge til #3 og 2 stk #4 + den der art poster man får med for at støtte med mere

Jeg er hoppet på create your own frostling... men så har jeg heller ikke flere penge ;-)

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

LOL, det bliver da vist en ren dansk forestilling med 'Create your own frostling'-pakken. Og kom nu Laila, du har da altid lidt ekstra på kistebunden. Ellers må du pantsætte dit oliemaleri til mig. Er det egentlig ikke snart færdigt? Har to på listen efter dit og bliver da mere og mere utålmodig LOL.

Nope, der skal jo være penge til at få maleriet hjem og indrammet! :-) Patrick har lovet, at jeg har det senest til september :-)

Jeg var én af dem, der hoppede på Frostlings-kampagnen. Er der nogen af jer, der også bestilte, der har modtaget de ting, Pat skrev, at han ville sende ud i september? (t-shirts, metal pins / bogmærker osv.)

peterfj skrev:

Er der nogen af jer, der også bestilte, der har modtaget de ting, Pat skrev, at han ville sende ud i september? (t-shirts, metal pins / bogmærker osv.)

jag fick mitt paket idag.

germund skrev:

jag fick mitt paket idag.

Haha, også jeg :-)

Snyd!

Også mig! Fin pakke :-)

Øv, jeg har ikke fået noget endnu. Jeg skrev for en uges tid siden og spurgte til denne "Create your own Frostling" som jeg har købt. Men har endnu ikke fået svar.

Kan lige orientere om, at Patrick stadig er i gang med at pakke og sende 200+ pakker med Frostlings-relaterede produkter. Er sikker på, at han nok skal svare dig, Dennis. Har selv købt 2 stk. af samme 'Create your own Frostling'-tilbud, og jeg har heller ikke hørt nærmere til det endnu. Det skal nu nok komme :-)

Tak for info Niels. Så er jeg helt rolig. smile

Jeg er lidt bekymret over radiotavsheden fra Patrick... Ingen opdateringer om projektet siden september, og den lovede Frostlog ligger helt død. Er der nogen af jer, der tidligere har været i kontakt med ham, der kan lokkes til at høre, om projektet kører planmæssigt eller om han og Shelly bare er stukket af med vores penge?

Jeg har lige set den figur jeg betalte for at få designet til projektet.
så tænker det kører planmæssigt men skriver da lige til ham at han skal få kigget på den der frostlog så folk kan følge med!

Patrick er en meget travl mand for tiden, men der skulle meget gerne snart komme nogle fede opdateringer til Frostlog.

Så er Frostlog opdateret smile