Sv: Pat & Shelly Blocks Frostlings

Nå, så er det snart maj, og Patricks radiotavshed fortsætter. Uanset om projektet kører på skinner eller ej, er det lidt foruroligende, at man intet hører på hverken Kickstarter eller den lovede Frostlog. Opdateringen fra februar gav jo intet svar på, hvor langt projektet rent faktisk var, og nu hvor den planlagte deadline nærmer sig, tvivler jeg efterhånden på, at der er styr på projektet, og om vi nogensinde ser det færdige produkt, vi har betalt for.

Er der nogen herinde, som har flere oplysninger om projektets status, end hvad man (ikke) kan læse på Frostloggen?

Jeg ved at der fortsat arbejdes på projektet så er ikke i tvivl om at vi nok skal få hvad vi betalte for :-)

Og ellers så kommer han jo snart til DK så kan man selv spørge ham :-)

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

Og ellers så kommer han jo snart til DK så kan man selv spørge ham :-)

Jeg havde da håbet at han kunne signere bøgerne til den tid!

Er der nogen af jer med forbindelser til Pat og Shelly, der ved, hvordan det står til med projektet?

Det er muligt, at de er søde og rare mennesker, men deres manglende opdateringer på Frostlog eller via Kickstarter (eller svar på mails) kunne jo foranledige folk til at tro, at de er et par platugler...!

Jeg har næsten lige været sammen med dem og de var 2/3 færdige med serien. (Har set siderne, så det er ikke bare noget de har påstået smile ).

De er begge to vældig søde - men tror ikke jeg fornærmer dem ved at sige, at de også er en anelse distræte (kunstneriske?).

Så de er stadig i gang, jeg er sikker på, at de nok skal blive færdige, men de er ikke super hurtige...

Kan hilse og sige, at jeg jo har fået et maleri fra Patricks hånd... det tog en del år, men nu har jeg det smile

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Nu følger jeg ikke selv med på Frostlog, men det er ikke 5 dage siden, at Patrick viste mig nogle nyligt færdiggjorte originalsider til historien som var/er tiltænkt til upload på Frostlog, Facebook mv.
Så er er altså stadig gang i projektet, og grunden til, at det ikke er færdigt endnu, har intet at gøre med distræthed mv. Sagen er den, at den gode Hr. Block går særdeles grundigt til værks med hver enkelt originalside. Det er hans intention, at hver enkelt side i historien skal kunne fungere som et selvstændigt stykke akvarelkunst...og sådan noget tager tid grundet de mange detaljer. Blocks er ikke platugler, men de har meget at se til og gang i mange projekter (ikke mindst takket være undertegnede). Hvis I fremadrettet gerne vil have opdateringer om projektet, men ikke kan få det via Frostlog, mails til kunstnerne eller andet, så er I velkomne til at skrive til mig (info@disneyanaplus.com). Så skal jeg nok få  hevet nogle opdateringer ud af dem.

Tak for jeres svar. Det var heller ikke for at beskylde Pat og Shelly for ikke at levere varen (at være platugler) - men jeg savner bare, at de er lidt mere kommunikerende omkring status på projektet, ikke mindst når det ikke holder tidsplanen.

Folkene bag de Kickstarter-projekter, jeg tidligere har backet, har flittigt holdt deres backere opdaterede om selv de mindste fremskridt (eller forhindringer) i projektet. Udover at være sjovt at følge projektets udvikling på sidelinjen er det også med til at forvisse én om, at pengene ikke blot er forsvundet i et sort hul.

Men dejligt at høre, at det trods alt går fremad med projektet, og at der ikke gås på kompromis med kvaliteten.

Nogen der har hørt om en status her? Jeg venter fortsat spændt, men har ikke hørt noget siden slutningen af september sidste år.

Der kommer en status fra Patrick og Shelly inden så længe - for det har jeg bedt dem om. At gå helt fra september til februar uden nogen opdatering, er simpelthen for lang tid. Jeg ved dog, at Patrick knokler hårdt på at få de sidste sider færdiggjort, men når han insisterer på at tegne op mod 3000 Frostlings på én side, så går der jo lidt Don Rosa i den så at sige. Det tegner lovende for detaljerigheden, men det koster også på tidskontoen. Der har desuden været nogle helbredsmæssige problemer i Patricks familie som også har kostet ham noget tid (da han skulle agere transport til og fra læge/hospital). Anyway, alt dette skal I jo høre fra hestens egen mund og ikke 'blot' fra hans gallerist, så jeg rykker ham lige igen, så han kan lave en update på Frostlog. Købte desuden ret stort ind af de bedste Frostlings-sider hos ham så sent som i går, således at der kan holdes en stor Frostlings-release hos galleriet i Randers, når bogen er klar, samt når han gæster galleriet igen i 2017, hvor vi laver både en Disney-event og en Frostling-event.

Tak for updaten Niels. Glæder mig til det færdige resultat. smile

Ja, tak for updaten. De par gange jeg har prøvet at kontakte ham via mailformularen på siden, har jeg ikke fået svar, så den totale radiotavshed er egentlig et større problem end forsinkelsen af projektet.

Jeg håber, det lykkes ham at gennemføre, og at økonomien holder. Næste gang han kaster sig ud i noget lignende, bør han i hvert fald alliere sig med én, der kan varetage den løbende kommunikation om projektet for sig.

Projektet skal nok blive færdiggjort, og økonomien holder:-). Du har dog helt ret i, at kommunikationen skal optimeres på evt. fremtidige projekter - især når deadline overskrides så meget som i dette tilfælde.

Niels, fik du nogensinde kontakt til Pat? Stadig ingen update, og hvis manden vil have os til fortsat at tro på, at projektet nogensinde bliver realiseret, ville det klæde ham at orientere os om, hvad der foregår.

Har først set dit indlæg nu. Har skam chattet med Patrick næsten dagligt de seneste uger, og han har i dag lavet en opdatering på Frostlog, hvor han også forklarer lidt om årsagerne til forsinkelserne. I mine øjne er han lovlig undskyldt - er ikke småting der er sket i familien i den seneste tid. Og så ikke mere snak om, hvorvidt Frostlings bliver til noget eller ej - fpr nu er den tæt på! Patrick er den bedste og mest reelle kunstner og tegneserietegner, jeg kender, hvilket også er grunden til, at jeg personligt har lagt mere end 100.000 kr. i Frostlings til dato. Og til alle jer der har bestilt en bog, vil jeg anbefale jer at læse hans opdatering...der er en lille bonus i vente pga. den ekstra ventetid :-)

Er der noget nyt om projektet? Jeg er fortsat optimist, men man bliver da lidt bekymret. smile

Så vidt jeg er underrettet, er alle sider nu færdigtegnet. Patrick er nu i gang med diverse småting ift. layout etc. inden bogen sendes i trykken. Jeg forstår godt, at ventetiden for nogle begynder at være lige lovlig lang, men Patrick er (desværre??) en perfektionist, så han insisterer på at gøre det ALTING så godt som overhovedet muligt. Bogen skal nok blive klar, og eftersom han kommer på lidt af en Danmarskturné til næste år (pt. København - Randers - Århus), vil det være afsindigt dårligt for forretningen ikke at have den klar til den tid.

Patrick er på San Diego Comic Con i øjeblikket, men han rykker trykkeriet for en mere specifik produktionstid, når han kommer hjem, så vi kan få meldt en mere specifik release-dato ud.

Tusind tak for opdateringen Niels. Kort efter jeg skrev her, kom der faktisk også en opdatering fra Patrick via Kickstarter. Ikke en dato, men mere en status på projektet. Det var rigtig fint at vide hvor vi står.

Niels, kender du seneste status på projektet?

Skal vist snart forbi Randers og dele lammer ud til Niels ;-)

Fra Patrick: "Planning on sending out a Frostling update with lots of pictures very soon. I want it out soon too!". Som jeg forstår det, er alle siderne færdigtegnet, så nu er det "bare" et spørgsmål om det rent trykketekniske.

Noget nyt?

Et nytt år?

Update fra Patrick i løbet af de nærmeste par dage. Han har gjort billeder mv. klar, så hold øje med Frostlog.

http://www.frostlings.net/blog/