Tråd: Font til Anders And & Co

Hvilken font er overskriften på Anders And & co skrevet med, og hvor kan den hentes på nettet?

Sv: Font til Anders And & Co

Det kommer an(d) på, hvilken overskrift, du mener. Hvis du mener logoet, altså det på forsiden af bladet, hvor der står Anders And og Co., så er det ikke en font, men et billede. Jeg ved ikke, hvad de bruger på historiernes overskrifter, dem, hvor der f.eks. står "Anders And", "Rip, Rap og Rup" osv., men det kunne være Disney Print. Ellers bruger de nok de sædvanlige computer-fonts.

Rap fra Alex-And, en af verdens største Rosa-fans!

Der er måske noget her: http://all-free-download.com/font/micke … pluto.html

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Jeg mente logoet på forsiden hvor der står "Anders And & Co." ville gerne have haft det på min postkasse, men har valgt en anden, da jeg ikke kunne finde den.

Hvis man ser på eksempelvis nr. 1-1949, så er bogstaverne forskellige.
Jeg formoder de er håndtegnede, så der er ikke tale om en decideret font.
Dog ser de mere ensartede ud på nutidens hæfter, så muligheden er der vel,
for at en font med hele alfabetets bogstaver er blevet skabt.
Jeg har ledt lidt rundt på nettet, dog uden held.
Men du har selv fundet en anden løsning smile

alicce skrev:

... bogstaverne ... formoder de er håndtegnede ... Jeg har ledt lidt rundt på nettet, dog uden held...

Ja, de er sandsynligvis håndtegnede. Man kan scanne håndtegnede/håndskrevne bogstaver og lave en font. For et par år siden fik jeg lavet en font med min egen skrift, men jeg kan ikke finde adressen på firmaet, som lavede dette.
Forsiden på bladet har kun  de store bogstaver A-N-D-E-R-S--C og det lille bogstav o, men hvis man kan finde "de andre" bogstaver i gamle blade (på bagsiden eller inde i), kan man scanne alfabetet ind og lave en Anders And-font. Det kunne faktisk være sjovt.

benadikt skrev:

For et par år siden fik jeg lavet en font med min egen skrift, men jeg kan ikke finde adressen på firmaet, som lavede dette.

yourfont.com kan sådan noget. Dem har jeg brugt et par gange.

Jeg er ved at lave en TrueType font der er designet efter titel-logoet på "Anders And & Co". Består af tre versioner: lodret, roteret lidt til venstre og roteret lidt til højre. Lægger link til filerne når de er færdige.

Post's attachments

Anders_And_og_Co_logo_1958.jpg 26.46 kb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.