1 Senest redigeret af Antaeus (2014-11-09 23:49:51)

Tråd: Paul Murry's Samlede Værker

Det er på tide at få alle tiders bedste Mickey Mouse historier udgivet i et samleværk.

Jeg taler selvfølgelig om Paul Murry's Mickey Mouse historier, som vi vel alle husker med glæde i de lange fortsatte historier i Anders And & Co. Han regnes af mange for Mickey Mouse's Carl Barks.

Vælg "Ja" i poll hvis du er interesseret i et samleværk.

Jeg tænker igen at kontakte Egmont i Norge samt Fantagraphics og IDW i USA.

Post's attachments

The Pirates of Tabasco Bay.jpg
The Pirates of Tabasco Bay.jpg 85.54 kb, 2 downloads since 2014-11-09 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

Sv: Paul Murry's Samlede Værker

Nu skriver du Egmont Norge, men jeg vil nu kun have den, hvis den kommer på dansk ;-)

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

3 Senest redigeret af Antaeus (2014-11-11 07:56:14)

Bornholmer-anden skrev:

Nu skriver du Egmont Norge, men jeg vil nu kun have den, hvis den kommer på dansk ;-)

Super, at du også er interesseret i en dansk udgave, det er det der bliver gået efter via Egmont.
Personligt vil jeg også helst have den på dansk, herefter engelsk og endda på norsk eller svensk hvis dansk eller engelsk ikke kan lade sig gøre.

Jeg skriver til Norge, da det efter sigende er dem som sidder på beslutningen, også på en danske udgave.
Så du kan roligt vælge "Ja" i poll.

Har folk herinde købt de 2 danske Paul Murry Hall of Fame og evt. den 3. som er på norsk?

Nogle har kritiseret Hall of Fame udgaverne og har derfor ikke købt dem selv om de er Murry fans.
Andre synes de er fine.
Hvad synes du?

Hvis du har noget positiv/negativt til Hall of Fame udgivelserne (Murry) så skriv dem endelig så kan jeg give dem videre så vi har chancen for at få nøjagtig den udgave vi ønsker.

Personligt har jeg tænkt en udgave der minder om Fantagraphics Carl Barks samlebind, som udkommer netop nu. Meget gerne på dansk, men engelsk er også velkommen. Jeg vil i første omgang gå efter de lange Mickey Mouse historier og hvis det kan blive til mere så også gerne de bedste af de mellemlange.

Har du andre ønsker så skriv endelig.

Antaeus skrev:

Har folk herinde købt de 2 danske Paul Murry Hall of Fame og evt. den 3. som er på norsk?

Nogle har kritiseret Hall of Fame udgaverne og har derfor ikke købt dem selv om de er Murry fans.
Andre synes de er fine.
Hvad synes du? .

Jeg købte de danske Hall of Fame, rub og stub - inkl. Murry-bøgerne, og var godt tilfreds med formatet, trykkekvaliteten osv. Eneste kritikpunkt ved de enkelte bøger var måske, at udvalget af serierne virkede lidt tilfældigt.

Selve Hall og Fame-serien var lidt en pose blandede bolcher. Det var rart, at man dedikerede hele udgivelser til bestemte tegnere, men når man proppede Don Rosas samlede Disney-værker (plus-minus) ind i serien, en Dragonlords-fortælling og et utal af mystiske temabøger med Barks, virkede det lidt uklart, hvad der skulle forstås ved "Hall of Fame". Men det er en anden snak.

Murry i samme udstyr og kvalitet som Fantagraphics Barks-bøger ville være helt perfekt! Jeg er ret begejstret for farvelægningen og papirvalget i Fantagraphics-bøgerne, som har et skønt retro-feel over sig, der passer godt til tegneserierne. Farvelægningen og det glittede papir i fx CBSV og HoF-bøgerne var med brugen af gradueringer og lyse pastelfarver nydelig, men også næsten for "premium"-agtig; noget som jeg ikke nødvendigvis synes, tegneserier bør udgive sig for at være.

Ja, jeg har da også alle HoF'erne stående i reolen.
Når man er komplettisk, så er det vel et must.
Og derfor også kun på dansk, ellers bliver det komplette lidt for uoverskueligt ;-)

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Jeg har de to danske Murry udgaver og den tredje udgave, der er udgivet på norsk. Jeg synes ganske godt om Hall of Fame udseendet og også at man bruger i hvert fald halv-blankt papir, det virker lækkert, men det gør Fantagraphics Carl Barks' udgivelse også og farvelægningen passer endnu bedre, jeg kan godt lide retro-looket.

Det kunne være så fedt med en Murry udgivelse.
Om det bliver på dansk eller engelsk gør ikke så meget for mig, bare vi får den.

Jeg også kun interesseret, hvis den kommer på dansk.

Jeg regner med at skrive inden for kort tid, så hvis du er interesseret så stem "JA" i poll, så er der større chance for at vi kan få Paul Murry's samleværk

Post's attachments

The Vanishing Railroad.jpg
The Vanishing Railroad.jpg 82.22 kb, 1 downloads since 2014-11-12 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.