Tråd: Forskellige udgaver af jumbobøger/temabøger/jubilæumsbøger

Jeg sidder midt i mit livs tegneserieprojekt - et komplet registrering/tagen billeder/se om jeg kan supplere med indlæg/bagklapper/sætte det hele på plads-projekt!
Så bliver livet vist ikke bedre smile

Men i min registreringsiver, så vil jeg høre, om nogen kan hjælpe mig med nogle oversigter, som jeg ikke lige har interesseret mig for tidligere (da jeg ikke samlede ret meget på de udgivelser tidligere):

Oplag af jumbobøger (og hvordan jeg kan kende dem fra hinanden)

Hvilke af tema/jubilæumsbøgerne der findes i flere varianter. Ved i hvert fald at der findes to Onkel Joakim - sådan bliver du rig, da jeg har en alm. og en med jyskebank logo på.

Nogen der kan hjælpe?

Aldeles Nævneværdig Dame med Elegant Rang af Super Intelligens og Nyttige Evner

*Fantastisk Og Rødhåret Mirakel og Absolut Nørdernes Dronning

Sv: Forskellige udgaver af jumbobøger/temabøger/jubilæumsbøger

Jumbobøgerne kan du nemmest finde via Alicces hjemmeside: http://www.wenneberg.dk/Comics/Jumbo/oversigt.htm
Temabøger kender jeg kun 2 med forskel: Sværd og Sandaler samt Hemmelig Agent, som begge kom i 2005 og begge både som hard- og paperback.
At Onkel Joakim, Sådan bliver du rig findes med logo er nyt for mig. Billede, tak.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Billed smile

De to med hardback kendte jeg.

Alices hjemmeside skal jeg vist lige hygge mig med at kigge nærmere på smile

Post's attachments

6 - Jyske bank version.jpg 2.11 mb, file has never been downloaded. 

You don't have the permssions to download the attachments of this post.

4 Senest redigeret af peter christensen (2015-07-15 19:40:19)

Tema "varianter"       1001 jobs i 3 forskellige udgaver - jeg har den med pris bagpå, samt fra 2 forskellige vikar-firmaer.

og så er der den grønne bog " Onkel Joakim – Sådan bliver du rig! – 60 år" dog ikke temabøger - men alligevel - forsiden "Joakim på en grøn penge seddel", men den findes med pris bag på, samt en der uddelt af Jyske bank.

Andre varianter :

Bladet "Tanke Streger" findes med 2 forskellige bagsider, om det er dem alle kan jeg ikke huske, men
en stor del af de forskellige nummer, findes med og uden pris.

Så er der et stort rødt hæfte "Carl Barks' bedste" mener jeg det er, der findes med pris, samt som gave fra en kreditforening(mindes jeg det som (jeg kan ikke komme ind i mit tegneserie-rum for tiden, da det "groet" til i kasser med tegneserier)).

Tak for det!

peter christensen skrev:

Tema "varianter"       1001 jobs i 3 forskellige udgaver - jeg har den med pris bagpå, samt fra 2 forskellige vikar-firmaer.

Spændende! Jeg kendte kun de to... som mangler at blive tilføjet min hjemmeside.

peter christensen skrev:

og så er der den grønne bog " Onkel Joakim – Sådan bliver du rig! – 60 år" dog ikke temabøger - men alligevel - forsiden "Joakim på en grøn penge seddel", men den findes med pris bag på, samt en der uddelt af Jyske bank.

peter christensen skrev:

Andre varianter :

Bladet "Tanke Streger" findes med 2 forskellige bagsider, om det er dem alle kan jeg ikke huske, men
en stor del af de forskellige nummer, findes med og uden pris.

Jeg har en stak af disse..., men ikke nok til at lave en ordentlig oversigt endnu.
Hæfterne uden pris på forsidenm er genoptryk.

peter christensen skrev:

Så er der et stort rødt hæfte "Carl Barks' bedste" mener jeg det er, der findes med pris, samt som gave fra en kreditforening(mindes jeg det som (jeg kan ikke komme ind i mit tegneserie-rum for tiden, da det "groet" til i kasser med tegneserier)).

Kender jeg ikke umiddelbart??

Fed side du har alicce!
Har nu lavet et omfattende regneark ud fra din oversigt så jeg kan holde styr på hvad jeg har og hvad jeg mangler :-) Er blever enig med mig selv om at det nemmeste er at gå ud fra prisen!

A.N.D.E.R.S.I.N.E. skrev:

Fed side du har alicce!
Har nu lavet et omfattende regneark ud fra din oversigt så jeg kan holde styr på hvad jeg har og hvad jeg mangler :-) Er blever enig med mig selv om at det nemmeste er at gå ud fra prisen!

Takker smile
Nej, jeg kan desværre ikke hitte ud af det der regnearks halløj.
Hjemmesiden blev i sin tid lavet, så jeg selv kunne se hvad jeg havde i min samling, uden at behøve lette bagen og se fysisk efter.
At den så sidenhen er blevet en form for opslagsværk for ligesindede, er bare glædeligt.
Den er forsøgt lavet så simpelt som muligt, så det skulle være forholdsvis let at manøvre rundt i de forskellige udgivelser.

Det nærmeste jeg kommer et 'regneark' jeg har lagt op er vist dette...:
http://www.wenneberg.dk/Comics/AA/undersider/liste.html
Men det 'udløb' i 2009
En god gammeldags afkrydsningsliste som jeg brugte da jeg som barn cyklede rundt til antikvariaterne i Århus.

Du misforstår, JEG har nu lavet et regneark smile For netop at have en afkrydsningsliste - dog mest beregnet til at kigge på på tlf. smile

Mon der forresten er nogen der kan hjælpe med titlen på Sølvserien nr. 15? (Som vist skulle være den sidste)

Jeg har desuden lige lagt mærke til klistermærke på min jumbobog nr. 217.

Nogen der ved, hvilket nummer af AA den kom med?

Post's attachments

2015-07-16 18.31.30.jpg 2.12 mb, file has never been downloaded. 

Jeg har registreret 74 og 76 med nr. 6/2003 og 226 med nr. 25/2003.
De tre er umiddelbart dem jeg har med det klistermærke dit billede viser.
Jeg tror, at de har brugt et vilkårligt antal numre fra lageret og puttet dem sammen med bladet.
At 217 er kommet samtidigt med 226 kan ikke udelukkes.

Det kunne jo virke sandsynligt, det er jo trods alt de to numre der er tættest!

Skulle der for øvrigt være nogen, som ligger inde med dubletter af de i denne tråd nævnte varianter?
Så kunne jeg godt være en aftager, hvis prisen ikke er helt ublu ;-)

Du misforstår, JEG har nu lavet et regneark smile For netop at have en afkrydsningsliste - dog mest beregnet til at kigge på på tlf. smile

Ja det kan jeg da godt se. Hvis jeg bare havde brugt tiden på at læse, i stedet for at skrive big_smile

Jeg er ved at opbygge en side med foto og oplysninger om disney ting udgivet i Danmark. Jeg har åbnet for indholdet omkring giveaway hæfterne så du kan se om der er noget info du kan bruge derfra. Der er bla. foto af Børs udgaven af bogen Carl Barks jul, som der ikke er så mange der kender.

Sider er: www.disneysamler.jimdo.com

Jeg kender også kun til to udgaver af 1001 job tema bogen. Så Peter du må meget gerne sende mig scan af bagsiden af de to varianter så jeg kan få lagt det på siden. Samt hvis du kan finde info/foto af den Carl Barks bedste bog du nævner.

Samler af info om Disney ting i Danmark

CMB, du må jo skrive, hvis du mangler noget materiale på samlerområdet. Jeg har lidt stående på hylderne og i gemmerne, hvis det kan være til hjælp.
Spændende side, for øvrigt, glæder mig til at se den udbygget.

Ja tak for det, rigtig fin side!

Jeg mangler forøvrigt stadig vestforbrændingens 2015 udgave og den der fra Region Hovedstaden, hvis nogen skulle ligge inde med dem smile

Lille ny sjov ting:

Vedhæftede billede er jumbobog nr 36, 2. oplag (der er to numre på ryggen), som har et klistermærke på, som ikke er en tilbudspris, eftersom den gør jumbobogen dyrere, end den oprindelig var smile

Post's attachments

2015-07-17 14.56.45-2.jpg 2.11 mb, file has never been downloaded. 

Lille ny sjov ting:

Vedhæftede billede er jumbobog nr 36, 2. oplag (der er to numre på ryggen), som har et klistermærke på, som ikke er en tilbudspris, eftersom den gør jumbobogen dyrere, end den oprindelig var smile

Ja det er der flere eksempler på.
Jeg tænker da Gutenberghus/Serieforlaget førhen lavede kampagner med tilbagekaldte/usolgte bøger... så var hovedformålet ikke at det skulle være decideret udsalg, men blot et tilbud om at man nu igen kunne købe de pågældende numre.
Priserne blev så sat efter tidens normal, hvilket ofte var dyrere end da oprindeligt blev udgivet.

Men vi ved jo alle desværre at interessen for de herlige Disney udgivelser løbende har været dalende.
Hvilket har afstedkommet at den gamle procedure med at hente bøger hjem på lager, nu resulterer i at de skal.... om ikke 'smides i nakken' på køberne, så i hvert fald have en markant prisnedsættelse.... som også er tydeligt gjort ved at der modsat dengang, nu står TILBUD på disse overtryk (labels er det jo i dag).

Bemærk at genoptrykkene af numrene 121-150 der kom i 2005 har en oprindelig pris på kun 19,50 kr., mens genoptrykkene fra nummer 1-14 som kom  samme år koster det dobbelte... det er da lidt spøjst.

I øvrigt er der ikke udkommet ét eneste genoptryk siden 2008, hvor stimen af nye oplag ellers har været  næsten uafbrudt siden 1974.

Vedr. "giveaway hæfterne" fra Shell (4stk) husk, at der var indlæg i disse blade.

Jeg mener, at kunne huske, at Statoil også har udsendt nogle gratis hæfter med AA historier i (3-4 stk).
det var noget med, at der var forskellige klistermærker hver uge, der skulle sættes ind i et pas lign. hæfte, måske 5 år tilbage i tiden.....

Til listen over "givaway`s" hører ligeledes folderen til det 1. AA blad i danmark (vist 2 forskellige - med og uden plads til bladet).

Samt de 3(4) forskellige 4 siders hæfter fra 50`erne el. 60èrne (kan stadig ikke komme ind i mit rum og se efter),
men her er der tale om bla. hæftet hvor AA står og maler et rødt stakit, plus andre lign.

Omvendt har der MED AA bladet været "giveaway" blade, her kan nævnes bla. "AA Junior" og "Faires"

"syntes godt om knap"

Wup wup nogen gange har man bare lov til at være heldig!

Var til et møde, opdagede bag mig at der stod en 1001 job og tjekkede den rent rutinemæssigt - og jep, det var en vikarbureau udgave!! Og så forærede de mig den, halleluja!

Nå men det er varianten med Temp-Team, Access personale, Active Selection og felx force - så hvad er det så for en nr to variant jeg mangler nu?

Ingen der kan hjælpe?