1

Tråd: Maharajens Næse (Søger bestemt historie)

Hej folkens

En af mine gode venners venner har spurgt efter en historie - beskrives som nedenfor:

Erik husker serien således:
Anders har et job som en slags guide for betydningsfulde besøgende til Andeby.
En dag skal en hovedrig Sheik / Sultan / Maharaja på besøg, og Anders formanes, at han endelig ikke må nævne ordet 'næse', fordi Sultanen har en kæmpestore næse, som han ikke vil mindes om.
– og selvfølgelig kan Anders ikke tænke på andet, og kommer naturligvis til at nævne næsen hele tiden...

Erik huskede ikke hvordan historien endte.

(Jeg tror ikke det er en Barks historie).

Ringer den beskrivelse nogen klokker i din hukommelse?

----

Jeg synes selv jeg kan huske den, og har prøvet at COA'e efter maharajah og næse men uden resultat. Kunne godt forestille mig at det er en d-koder fra 80'erne eller 90'erne - af Vicar eller Branca måske - eller en af de andre der var meget aktive dengang - husker det heller ikke som en Barks-historie og det er definitivt ikke Don Rosa.

Sv: Maharajens Næse (Søger bestemt historie)

Skægt, jeg synes jeg husker historien, men ikke som en Disney-serie, nærmere en fransk/belgisk. Kan huske replikken: "Deres næse... øh...Deres nåde", men ikke hvem der siger den.

Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
                                                   Pogo
www.willy-centret.dk

Asger And skrev:

Skægt, jeg synes jeg husker historien, men ikke som en Disney-serie, nærmere en fransk/belgisk. Kan huske replikken: "Deres næse... øh...Deres nåde", men ikke hvem der siger den.

Jeg husker også den sætning fra en tegneserie; men jeg kan heller ikke huske, hvilken tegneserie det var.

benadikt skrev:
Asger And skrev:

Jeg husker også den sætning fra en tegneserie; men jeg kan heller ikke huske, hvilken tegneserie det var.

Det er fra Asterix og Kleopatra. Miraculix finder Kleopatras næse meget bedårende, så han kan ikke få tankerne fra den og kalder hende "Deres Næse".

Jeg er nu ret sikker på at der er tale om en Andeby-historie. Jeg husker også denne serie, og ser tydeligt for mig billedet af rigmanden med den store næse, mens han køres igennem byen i en stor bil. Som jeg husker ham, er rigmanden udseendemæssigt ikke ulig advokat Skarp Skarpson fra Den gyldne hjelm. Men jeg tror ikke det er helt forkert, når AC gætter på, at det er noget Vicar eller Branca,

There is the theory of the mobius, a twist in the fabric of space where time becomes a loop.