Tråd: Og GUD sagde lad der blive lys. (Var der liv før DDFR.)

Jeg sad og læste en artikel i "Serievennen" nr.1. fra 1978, hvori der omtales "Skandinavisk Donaldist Union" og "Carl Barks" bladet.

Blev der nogensinde noget tale om en skandinavisk Union ?

Er der nogen her, der har deltaget i noget af disse foreninger ?

Har der været andre Donaldistiske "klub blade" udgivet i DK, end "Carl Barks" og vores eget blad ?

Sv: Og GUD sagde lad der blive lys. (Var der liv før DDFR.)

Asger var med dengang, mener jeg - og Frank madsen og Freddy Milton - Carl Barks & Co. hed bladet der udkom i 25 numre indtil 2000 (Rappet er belvet omtalt som CB&Co.s arvtager hvilket jeg betragter som en ære).
Skandinavisk Donaldist Union mindes jeg at have læst nogle linjer om i DAFI-nyt - the pixilated artist - altså det blad fra Dansk Andelogisk Forsknings-Institut som Frank Madsen nærmest lavede på samlebånd en overgang i 1978-1979 (nogle af numrene havde kun en måned mellem sig). Men om det blev til mere kan jeg ikke se spor af. de nordiske donaldister mødtes da i alle fald - Freddy Milton, Göran Ribe, Pål Jensen og Jon Gisle og de der.

Carl Barks & Co. hed bladet der udkom i 25 numre indtil 2000

Der kom faktisk 26 numre. Det sidste nummer udkom i anledning af Carl Barks´ død.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Tak for rettelsen, Hans - men kender du til den skandinaviske union Peter nævner?

Nej, jeg har aldrig hørt om en skandinavisk union.

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Jeg bladrede lige mine nu næsten ulæselige eksemplarer af Dafinyt igennem uden at støde på SDU, godt nok blev der i nr. 14 nævnt et Internationalt Donaldistråd, men det var vist kun på forslagsstadiet.

Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
                                                   Pogo
www.willy-centret.dk