Tråd: Reklamer i gl. Anders And-blade

Er der nogen det kan være behjælpelig med reklamer i gamle Anders and blade?

Søger et eller flere blade fra først i 70'erne hvor der er en reklame med en dame der står i kort nederdel eller kjole med lange støvler på. Ved ikke hvad der reklameres for men billedet står lys levende for mig.
Som sagt fra først i 70'erne. Er der nogen der ligger inde med gamle blade der måske vil kigge igennemm og oploade et billede så jeg kan se om det er det jeg leder efter samt oplyse årgang og nr.

Ved godt det ikke er meget at gå efter, men håber der er nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak.

Sv: Reklamer i gl. Anders And-blade

Tog lige årg. 1971, der var den ikke i. Kan du evt. huske, om den var på bagsiden? Ofte blev reklamer bragt flere gange og flyttet rundt mellem bagside og indersiderne af omslaget.

Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
                                                   Pogo
www.willy-centret.dk

Min fornemmelse siger mig at det er på indersiden af enten for eller bagsiden men er ikke 100% sikker på det.

Jeg har tjekket inder- og ydersider på årgang 1972, for noget sagde mig at ham den skøre skæggede mand der er på to bagsider i årgangen også fandtes med et kvindeligt modstykke... men her må jeg have husket forkert.
1973 er også tjekket... men kun bagsiden.

Hvis billedet står lyslevende for dig... kan nogle farver måske hjælpe os på vej!?

Det er nu mest kvinden jeg husker og kan se for mig men mener at baggrunden på billedet er lys gul og så står hun vist med noget i hånden. Kvinden er en bekendt mor. Han har selv mistet bladet for nogle år siden ved en brand og så kom vi en dag til at snakke om netop dette og fik den tanke at jeg vil overraske ham med at finde et nyt blad til ham. Så jeg kan ikke engang spørge ham så vil hele overraskelsen falde til jorden.

6 Senest redigeret af Asger And (2016-04-23 21:35:13)

Årg. 1970 er gennemgået, her er et billede fra nr. 14:
https://www.dropbox.com/s/0aewgak1zsk4l … 2.jpg?dl=0
Det er også i nr. 8.

Pogo
www.willy-centret.dk

Nul opvask for mor ...
Det hadde ikke vært skrevet i en reklame i dag big_smile

Det er desværre ikke lige den reklame jeg leder efter. Den jeg leder efter kan man se damens kjole og hendes lange støvler. Men udemærket bud. Tak.

Anders And & Co. 1973 + 1974 kigget igennem inder- plus bagside.
Ekstrahæfter 1970-1974 er også kigget igennem.

Kan det være længere tilbage eller midt/sidst 70'erne?

Har kigget 1969 og 1975 igennem uden held

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Han mente selv at han var 10-12 år den gang reklamen var i bladet men han kan jo huske forkert så han enten har været yngre eller ældre. Han er fra 1960. Fandtes der andre blade med Anders and den gang så det måske slet ikke er det "alm" blad men måske et tillæg eller særudgivelser som reklamen kan være bragt i?

Er meget glad for at I gider hjælpe med at finde den reklame. Hvis det lykkes bliver han bare mega overrasket og super glad - og den oplevelse vil jeg bare så gerne give ham.

1968 er gennemgået uden held.

Det er forresten en sjov måde at kigge sin samling igennem på, jeg bed mærke i Husky Batmobilen med batbåd, som jeg havde dengang, og senere i årgangen var der reklame for Huskys 'Crimebusters Gift-set' med førnævnte batbil og -båd, James Bonds Aston Martin samt U.N.C.L.E.-bilen. Uhh, nostalgi!

Pogo
www.willy-centret.dk

karin-j skrev:

Han mente selv at han var 10-12 år den gang reklamen var i bladet men han kan jo huske forkert så han enten har været yngre eller ældre. Han er fra 1960.

Hvis vi leder efter et blad 1970-1972, hvor din bekendte var 10-12 år, så vil det sige at kvinden, som er hans mor, i reklamen er 30 år eller mere!?

karin-j skrev:

Fandtes der andre blade med Anders and den gang så det måske slet ikke er det "alm" blad men måske et tillæg eller særudgivelser som reklamen kan være bragt i?

Der fandtes Månedshæftet (1967-1970) herefter Ekstra-hæftet (1970-1977), men 1970-1974 er kigget igennem uden held.

Hvis der huskes forkert mht. støvlerne, så er der en Penol reklame hvor en piger har lange strømper på, men hverken nederdel eller kjole. Hun står ved en knallert. Alderen taler såmænd også imod, da det er en teenager.
Den eneste reklame i ovenfor nævnte blade, hvor der er en der har lange støvler på er på bagsiden af nr. 26 i 1972, men det er en pige på 8-10 år. Hun har desuden også boksehandsker på. Støvlerne er boksestøvler.

Hvis du en dag finder det pågældende blad/reklame, så er vi da et par stykker her der gerne vil høre det smile

Alderen på min bekendtes mor passer meget godt med først i 30érne - måske der er held i månedsbladet for 1969?
Jeg kan jo desværre ikke spørge ham om uddybende spørgsmål, da hele overraskelsen så vil falde til jorden.

karin-j skrev:

...måske der er held i månedsbladet for 1969?

Er også kigget igennem.
Reklamer på bagsiden (og kun på bagsiden) af Månedshæftet starter midt i 1969.

Øv. Jeg tror måske han husker forkert at det så slet ikke er i et Anders and blad han har set reklamen. Jeg har kun selv set reklamen en gang for en del år siden og der var bladet allerede slået op på siden men størrelse på bladet var nu samme størrelse som et Anders and blad.
Men krydser stadig finger for at een af jer er heldige at støde på reklamen - han vil blive SÅ glad for at få det igen. Go weekend derude.

Karin - Prøv om du henkastet kan liste ud af ham, hvad for et blad, reklamen var i. Jeg har stort set alt fra perioden, også  udover AA&Co.

Pogo
www.willy-centret.dk

Asger - det vil jeg prøve, må se om jeg ikke tilfældigt kan komme ind på emnet. Skal være sammen med ham her i weekenden. Og tak fordi du vil kigge efter i dine blade hvis jeg kan komme med mere info.

Kære alle der har været aktive på denne tråd.

Det var slet ikke et Anders And-blad som jeg troede det var, som reklamen var i.
Det var en tegneserie der hed noget med Snaphanerne eller sådan noget. Og årgangen skulle være 1973.

1000 Tak fordi I gad kigge jeres blade igennem - selv om det ikke gav pote, men hvis der er nogen der kender mere til Snaphanerne og ved hvor jeg evt. kan finde disse blade, så må I dag gerne give lyd.

God sommer til alle.

Det blev jeg ikke meget klogere af - der findes ikke noget blad, der hed 'Snaphanerne', men årgangen begrænser selvfølgelig søgningen en del, så jeg prøver at kigge i humor- og børneserie fra det år.

Pogo
www.willy-centret.dk

Var der ikke et morgenmadsprodukt, som hed Snaphanerne, eller sådan noget lignende?

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Asger og Bornholmer-anden: Det kan godt være at der er noget om det med morgenmadsproduktet, for det nævnte han. Han mente dog at bladet hed snaphanen og at det var kellogs der blev reklameret for, men reklamen har da selvfølgelig været for snaphanerne (morgenmad) hvis der var noget der hed det den gang.

OK, nu nærmer vi os noget, der gir mening. I Anders And & Co. årg. 1973 er der flere gange reklamer for SNAP kornflakes fra Kelloggs med nogle 'Snaphaner' på eventyr, dog ikke en med et foto af en kvinde. Jeg vil kigge i 1972 og -74 så.

Pogo
www.willy-centret.dk

1974 er gennemgået igen uden resultat. Skægt at se, hvordan reklamerne skifter i løbet af året. De sidste 4 måneder af året er det næsten kun legetøj, så i nr. 52 er der igen sodavands- og lakrids-reklamer

Pogo
www.willy-centret.dk