1

Tråd: Skal man være medlem for at kalde sig donaldist?

Hej folkens

Jeg fandt lige denne podcast på det dersens internet:
https://vikartimen.wordpress.com/2012/0 … nd-norden/

I teksten på siden står der sådan her:
"David er en såkaldt “Donaldist” – som er noget man bliver når man er medlem af dansk Donaldistforening." - har skribenten ret i det? Hvad synes I? Jeg vil da mene, på trods af at jeg både har været medstifter, næstformand, kasserer og formand og nu er redaktør i foreningen, at man godt kan være donaldist uden at være medlem at være medlem i vores forening - men hvad mener I andre? Har jeg misforstået noget i den forening jeg selv har været med til at grundlægge - er donaldist en så at sige beskyttet titel, man kun kan bruge som medlem?

AC

Sv: Skal man være medlem for at kalde sig donaldist?

Man kan da godt være donaldist uden at være medlem af foreningen.
Man kan sågar være det ubevidst ;-)
Men måske man burde overveje at blive medlem, hvis man bliver bevidst om det.
Jeg var da donaldist i mange år før jeg fandt ud af, at foreningen eksisterede.

Storsamler af alt fra Andeby på Bornholm

Hvis man først bliver donaldist, når man er med i DDFR, kan der ikke have været nogen donaldister, før foreningen blev dannet. Og hvis foreningen en dag lukker, bliver vi alle degraderet til almindelige mennesker. Det må da være den logiske konsekvens?
I øvrigt synes jeg at kunne huske, at der har været en artikel om emnet (hvad er donaldisme/donaldister?) i Rappet - jeg tror, det var i nr. 19.

*) Nævneværdigt Interesseret Elsker af Litteratur i Serieformat

Betyder detta att medlemmar i den norska föreningen Donaldistene inte får kalla sig för "donaldister" med mindre än att de är medlemmar i DDF(R)? Är DDF(R)-medlemsskapet endast bundet till den norskspråkiga titlen "donaldist", eller måste man även vara medlem i DDF(R) för att få kalla sig för "ankist"?

Jeg tror vi er kommet frem til at donaldist ikke er en beskyttet titel smile

Og ja, læs artikel af Niels i infohæftet og nummer 19 https://coa.inducks.org/issue.php?c=dk/DDFR+19#p022 - (hvilket minder mig om at infohæftet ikke er blevet indekseret)

Norske, tyske og svenske donaldister er sandelig også donaldister, ja.