Tråd: Poser til jumbobøger

Faraos Cigarer selger noe de kaller for Jumbo Sleeves i nettbutikken sin. Tenkte jeg skulle teste disse, men nå har de vært utsolgt i lang tid (over et halvt år). Er det noen som vet hvilket merke dette er, så jeg kan se etter andre forhandlere?

Lurer også på om noen har testet disse posene og kan si om de passer helt perfekt for jumbobøker, eller er de litt for store/trange?

Sv: Poser til jumbobøger

Jeg har ikke selv købt nogen jumbo-poser men har set dem anvendt, når Faraos har haft ældre/sjældne jumbobøger stående på hylderne. De virker lidt trange. Hvis det er til gamle eksemplarer, som er slidte i kanten, ville jeg måske bruge den større udgave (tema-jumbo).
Prøv at skrive til Faraos for at høre, hvornår de får flere. Jeg har på fornemmelsen, at de laver dem selv. Jeg har ikke hørt om andre, som har dem. Deres øvrige poser er amerikanske, og jeg tror ikke, at amerikanerne laver særlige poser i jumboformat.

*) Nævneværdigt Interesseret Elsker af Litteratur i Serieformat

Jeg bruger 2 liters fryseposer, de passer ret godt.
Sidevejs ned i bunden af posen og så klipper jeg det overskydende af posen af.
Så er de ok beskyttet mener jeg.
Dog er jeg ikke klar over syreindholdet...!?!?
Og det skal også nævnes at bunden af posen hvor den er svejset 'skæmmer' ryggen hvis man har dem stående på en hylde. Posen kan muligvis drejes/skubbes/vrides lidt så det minimeres.
Hvis interesse, kan jeg prøve at lægge et billede op.

Hej
De er nok udsolgt fordi jeg købte 1000 for et lille år siden, skulle bruge dem til mine Commando blade, men poserne var lidt for store, da jeg er tømrer, har jeg bygget specielle kasser til min blade, og så var der ikke plads til både blad og pose, så jeg har lidt i overskud :-)

På posen står det SMGN558734, 50/pk, 5-5/8 x 7-3/4 w/flap, så må du selv tyde det :-)

Men de passer fint til jumbobøger.

Og ja jeg vil godt sælge dem, så vidt jeg husker gav jeg en blodig formue for dem, vist nok 60 kr pr pk og jeg har 6 pk tilbage

Ellers kan man bruge 2 liter, men de kan ikke ligge på tværs i posen, det er 4 liter poserne, de kan ligge på tværs, selv bruger jeg meget fryse poser til opbevaring af tegneserier jeg skal sælge videre, så kan jeg sætte et pris mærke på posen, så jeg ikke ødelægger selve tegneserien, her bruger jeg primært 4 liter købt i Netto, 100 stk koster 10 kr, man kan også købe 4 liter i Harald Nyborg, her kan man købe 2 x 100 stk for 10 kr, men de er lidt breder og knap så høj og i et tyndere materiale end Netto, i Kvickly kan man få 30 stk for 10 kr.
Jeg har ikke set 2 liter i Netto, så dem køber jeg i Kvickly og her koster 30 stk også 10 kr, det er måske muligt at finde dem andre steder, men jeg har kun de 2 super markeder i nærheden af mit hjem.