1

Tråd: Det netop udsendte nyhedsbrev

Vildbjerg 14. februar 2005 (Nogle fejrer vist Valentinsdag i dag, men set fra et andsk synspunkt er det ikke en mærkedag)

Kære medlemmer

Hermed en nyhedsmail for at oplyse om, hvad vi i bestyrelsen for DDF(R) har gang i.

Vintermøde
Vi har haft et godt vintermøde, hvor en deadline der hedder 15. april blev fastsat for rappet 6. – Samtidig blev bestyrelsen genvalgt, med den ændring at posten som sekretær blev lagt på Næstformanden, hvorimod en post som redaktør betitles og gives til Thomas, der jo ifølge mange af jer gjorde et rigtig godt job med nr. 5.

Vinderne blev:
Lodtrækningen jeg annoncerede i nyhedsbrevet med det nummer har mange af jer deltaget i – og Birgitte, Hans, Charlie og Maria er vinderne af hovedgevinsterne. Til alle andre deltagere er der et puslespil med Barks-oliemalerie-motiv. Dette puslespil som jeg modtog i 50 eksemplarer fra vores tyske søsterforening er der stadig et restlager af. Så interesserede kan melde tilbage her.

Netaktivitet
Der er op til flere fora på nettet hvor nogle af jer fra foreningen deltager aktivt – f. eks. På seriejournalen, disneybasen og andebyonline – men hidtil har vi ikke haft en velkørende forum for selve foreningen – det er oprettet nu på ddfr.dk/forum og alle der har lyst er velkomne til at registrere sig som brugere så vi kan få nogle gode snakke over nettet. Over chat-servicen IRC er vi også nogle der for os nogle gode lange snakke – Læs mere på: http://irc.inducks.org/

Sommermøde
Planerne for sommermødet er foreløbig at det kunne være i Københavnsområdet – og i slutningen af juli, som vel er en tid der efterhånden lægger fast, så I der vil deltage sætter kryds i kalenderen. Vi snakkede til vintermødet om at de der har været med på at møde opdager kvaliteten i dette, og derfor holder ved foreningen – så det kan absolut anbefales at deltage på et møde. Jeg tænker på om vi efterhånden kan indlogere de hen ved 20 deltagere der nok vil blive til et sommermøde som dette privat – kunne man overveje et billigt hotel eller måske en spejderhytte (lejrbålshygge på grønspættemanér… tanken frister mig) – har nogle stedkendte mulighed for at undersøge dette?

Bøger
Husk at vores formAnd Søren i øjeblikket er forfatter til forordne i årgangsbøgerne for 1959. Samme Søren havde et par artikler med i AA&Co.’s medlemsblad Andeby-posten 1-2005. Selv glæder jeg mig til Hall of Fame 4 udkommer – her er forordene oversat til dansk af jeres undertegnede.

Med venlig hilsen den kombinerede kasserer og NæstformAnd, kasserer - ddfr.dk

(Rappets redaktør - rappet - ddfr.dk - formAnden - formand - ddfr.dk )

Skulle du som medlem af DDF(R) ikke være interesseret i fremover at modtage nyhedsmails (det er jo ikke fordi vi oversvømmer jer med dem - det er længe siden sidst...) - så skriv tilbage til mig, AC, så tager jeg dig af listen.

Sv: Det netop udsendte nyhedsbrev

Hej AC.

Du havde glemt kontingent forhøjelsen. Skal jeg sige det?

Mathias.

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

Tak Mathias, ja, den glemte jeg at få med - well, det er alligevel ikke lige nu alle skal fornye deres kontingent - det ligger rimelig jævnt fordelt.
Kontingetforhøjelse fra 100 til 125 - jeg synes ikke det er meget, og det blev da også vedtaget uden protester.

AC, måske burde du udsende endnu en nyhedsmail om kontingentforhøjelsen og med et (fungerende) link til diskussionsforummet.

Don, Don, Don.

Jeg føler mig kun berettiget til at sende nyhedsmails til alle medlemmer i kraft af at det ikke sker så tit - hvis det  sker hveranden dag, kunne folk nok blive lidt irriterede... - hvad er det med det link, siger i? hvis man skriver ddfr.dk/forum i en browser kommer siden her frem...

25,- fra eller til :-)
Hvad skyldes kontigentforhøjelsen egentlig?

Officiel blodhund for Grønspætterne!
Modtager af hæderstitlerne:
S.S.S. Stjerne Super Sniffer og
S.I.S. Sporhund I Særklasse

At vi gerne vil fortsætte med at eksistere og udgive blade. Hvis du lagde mærke til det flotte Don Rosa indeks - det koster at lave sådan et - og give det som en del af årets udgivelser gratis til medlemmerne. Der begynder at komme lidt ligevægt i udgivelsen nu, fordi vi sælger den via qxl og til landets folke- og forskningsbiblioteker. De større tegneseriebutikker har også gjort deres til at sælge indekset. - Så fra min, kassererens side, må jeg nok sige at det indeks, og vores blade er den største budgetsluger.

Hvad med et Carl Barks indeks?
Glæder mig allerede..
Det er nok en ret uoverkommelig opgave :-)

Vi vil ikke taget brødet ud af munden på Århus Tegneserieloge - og da særligt ikke ud af munden på de tre DDF(R)-medlemmer som laver det komplette danske Carl Barks Indeks. Men nyeste udgave udkom i 2000 så det er da snart tid igen. Jeg kunne selv se en idé i et samarbejde, men har ikke fået foreslået forfatterne det - måske det var en idé?

Vidste da slet ikke at der fandtes sådan et - men det ved jeg nu :-)

- Lasse

11

På en anden tråd anbefaler vi at man kontakter medlem Søren Vraa ang. indekset - hans mail-.adresse ligger vist i den anden tråd.
Du skulle anskaffe et, hvis ikke de er udsolgt - mit første er så slidt at det er faldet fra hinanden, fordi det er så brugt. Har to to nyere udgaver som jeg ikke rigtig har brugt - opdaterer med hånden i mit første-eksemplar.

Tror hellere at jeg vil bruge pengene på nye tegneserier.
Kommer aldrig til at bruge et sådant index...

jeg kunne godt kunne godt tænke mig det første aa&co

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python