Tråd: Blueberry bogserien.

Var det ikke noget med at der skulle udkomme en bogserie med Blueberry her i Danmark ligesom i Norge ( http://www.serie.no/default.asp?ID=3324 )? Og er der nogen der kan anbefale serien, da jeg desvære aldrig har kommet i gang med den?

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

Sv: Blueberry bogserien.

Jo, serien kan varmt anbefales. Og selv om jeg har alle albumene, så vil jeg købe de indbundne bøger, hvis de kommer i Danmark. Jeg tror det var Carsten Søndergaard, der svarede på Seriejournalens forum, at de VIL udkomme på dansk.

benadikt skrev:

Og selv om jeg har alle albumene, så vil jeg købe de indbundne bøger, hvis de kommer i Danmark.

Samma här (fast i Sverige)! Lysande västern-serie!

Blueberry kommer på gaden i næste måned, men Carsten Søndergaard har INTET med det at gøre - det er nemlig en Egmontudgivelse wink

Svaret fra Carsten drejede sig netop om, at Carlsen havde prøvet at få rettighederne til Blueberry, men at Egmont havde fået dem. Derfor regnede han med, at de ville udkomme snart.

Er den en venlig sjæl der vil udarbelde eller finde en lidste over Pack-paper udgivelserne fra Blueberry.

Behøves ikke famdt selv ud af det :-)

Nu leger jeg Berti igen..
Du skal ikke tage det personligt rune men du har da vist stave fejl i famdt...

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Nej, Berti ville ikke skrive stave fejl, hanne ville skrive stavefejl.

Shit...Det er svært at lyde som berti.....

‘‘Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!‘‘
copyright© Monty Python

Berti ville også rette dig for dit manglende mellemrum efter punktummerne, som følger "Shit". Desuden bør Berti staves med stort. wink

There are 10 kinds of people: those who know about binary numbers and those who don't...

big_smile

Desuden bør Berti skrives med stort.

13 Senest redigeret af M.c.d.u.c.k (2006-11-22 12:43:40)

benadikt skrev:

Nej, Berti ville ikke skrive stave fejl, hanne ville skrive stavefejl.

Berti ville heller ikke skrive "hanne". wink

My precious gold.

Rune Ørnsen skrev:

Nej, staves!

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

A. And skrev:
Rune Ørnsen skrev:

Nej, staves!

Du staver da ikke et bogstav med stort. Det skriver man med stort.

Ja, men man staver et ord.

Don Rosa sell-out. Sorry :-(

Come on... Emnet var Blueberry bogserien, ikke hvordan alt muligt andet skal staves.

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

Og det er en fed serie ovenikøbet! Jeg køber bøgerne og er meget tilfreds... dog synes jeg de er lidt til den dyre siden.

Mathias Bøgh skrev:

Come on... Emnet var Blueberry bogserien, ikke hvordan alt muligt andet skal staves.

Ja, alt med måde. Men jeg har f.eks. ikke begreb om, hvad dette indlæg går ud på:

Er den en venlig sjæl der vil udarbelde eller finde en lidste over Pack-paper udgivelserne fra Blueberry.

Og så til et indlæg som i hvert fald drejer sig om serien:

JAlbertsen skrev:

Og det er en fed serie ovenikøbet! Jeg køber bøgerne og er meget tilfreds... dog synes jeg de er lidt til den dyre siden.

Det er selvfølgelig en del penge at skulle af med 349 kroner. Men i forhold til kvaliteten synes jeg ikke, at de er for dyre. Jeg håber bare ikke, at prisen vil afskrække for mange til at købe dem, så serien ikke bliver færdiggjort.

Der er én mangel ved serien, og det er, at historierne, som J.M. Charlier skrev og Colin Wilson tegnede, ikke er planlagt at være med. Charlier var mindst lige så meget skaber af serien som Jean Giraud. Men forhåbentlig vil Egmont få øjnene op før serien er færdig og vil inkludere alt Charliers arbejde med Blueberry i serien.

Jeg har næsten lige købt disse bøger :

Løjnant : 1.2.4.5.6.8.10.12.16.17.18

Unge år : 2.3.4.5.6.8

(Bib udgaver for en 30.-)

Ja, de er ret gode :-)

Rune Ørnsen skrev:

... Unge år : 2.3.4.5.6.8
(Bib udgaver for en 30.-)...

De fås NYE til 19,75:
http://www.fantask.dk/default.asp?id=1& … emid=20161

Unge år 1 er udsolgt fra forlaget og en hel del dyrere.

Ok, men har ikke tænkt mig at betale store summe for at få hele handlingen/serien.

Vil det sige, at de kostede 30 TILSAMMEN? Hvis det er tilfældet, så er det selvfølgelig billigt!

Ja :-) men det var bib. udgaver.

benadikt skrev:

Det er selvfølgelig en del penge at skulle af med 349 kroner. Men i forhold til kvaliteten synes jeg ikke, at de er for dyre. Jeg håber bare ikke, at prisen vil afskrække for mange til at købe dem, så serien ikke bliver færdiggjort.

Prisen har ikke ligefrem afskrækket mig men selvom udgivelsen er lægger, synes jeg nu at prisen på Lucky Luke og Asterix (ca. 100 kr. mindre) er mere rigmelig.

I øvrigt tvivler jeg meget på at Egmont kunne finde på at lade serien stoppe en luksusudgave midtvejs. Det ville simplethen gøre alt for mange kunder vrede. Så tror jeg hellere de vil udgive de sidste bøger for husfredsens skyld.

benadikt skrev:

Der er én mangel ved serien, og det er, at historierne, som J.M. Charlier skrev og Colin Wilson tegnede, ikke er planlagt at være med. Charlier var mindst lige så meget skaber af serien som Jean Giraud. Men forhåbentlig vil Egmont få øjnene op før serien er færdig og vil inkludere alt Charliers arbejde med Blueberry i serien.

Hmm jeg har købt de billige album i serien "Blueberrys Unge År", og jeg kan egentligt godt forstå at Egmont har valgt ikke at tage dem med. Historierne er ikke gode nok i mine øjne... Det er i øvrigt kun de første 3 der er af Charlier, og hvis de skulle nøjes med at tage dem med ville det ikke være en afsluttet historie - det er jo heller ikke smart.