1

Tråd: Lodtrækninger?

Hej, nu skal jeg nok snart få sendt de lodtrækningsdeltagere der ikke deltog på vintermødet deres puslespil med Barks-motiv. Hvad synes I generelt om sådan en lille konkurrence - er det noget vi skulle gøre mere i? Jeg tænkte selv på at tyvstjæle den foto-konkurrence der var i AA sidste år. Kunne man sætte en pris på at medlemmer tog et billede sammen med deres samling - eller lavede en eller anden sjov opstilling med en donaldistisk idé æ- og sendte billedet til os, enten digitalt eller som alm. billede? Så kunne vinderne trykkes i Rappet, og modtage en lille præmie? Mht. billeder af samlinger, ved jeg ikke om vi behøver frygte bestillingstyverier - vi offentliggør ikke jeres adresser online (i den gamle medlemsliste var det kun navne) så jeg tror ikke det er noget problem.

Sv: Lodtrækninger?

Hej AC.

Jeg synes det er en god ide med sådan en konkurrence. Er meget glad for det puslespil jeg fik til mødet. Hvis vores forening kunne lave sådan et puslespil med et Barks motiv, ville jeg blive meget glad. Men har foreningen lov til at lave vores egne præmier, med Disney motiver?

Mathias.

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

Sådanne små konkurencer syntes jeg godt om. Præmien behøver ikke være noget specielt, bare en lille ting.

Officiel blodhund for Grønspætterne!
Modtager af hæderstitlerne:
S.S.S. Stjerne Super Sniffer og
S.I.S. Sporhund I Særklasse

Mathias, nej, det har vi ikke - og det har tyskerne da heller ikke, de gør det da bare, og håber at de store ikke opdager det. Forestiller mig præmien som en af mine bogdubletter, som jeg stiller til rådighed - men lad høre om en fotokonkurrence var noget I ville deltage i?

Fotokonkurrence -- lyder sjovt. Men hvad skulle kriteriet for et godt billede være? Dvs. hvad skulle man som deltager prøve at få frem i billedet, hvis man gerne vil vinde?

There is the theory of the mobius, a twist in the fabric of space where time becomes a loop.

jeg havde tænkt på sådan noget med et sjovt billede af sig selv som donaldist - foran samlingen, begravet i blade (evt. dubletter, hvis man er øm over de plastik-pose-indpakkede med karton-bagpap-blade. Udkædt som von And, Anders, Fedtmule - eller sammen med A. And eller M. Mouse i disneyland eller lignende - kriterierne lige nu er ikke så smalle - hvis det kunne sætte folk i gang med kameraet og lave noget sjovt til bladet/hjemmesiden, så kunne det være en gevinst i sig selv.

Kriteriet er altså, at det skal være sjovt? Fint smile
Hvis man for at vinde bare skulle tage et billede, ville det jo være nemt at vinde. Til gengæld ville der være mange vindere wink
Det, jeg mente, var: Hvad gør et billede godt? Hvad giver et billede god chance for at vinde? Eller skulle det evt. bare være en simpel lodtrækning? Det første kræver jo nok et dommerpanel, men med sidstnævnte kunne vi risikere et noget så kedeligt vinderbillede smile

There is the theory of the mobius, a twist in the fabric of space where time becomes a loop.

Du siger noget - i dette tilfælde må vi have et uvildigt dommerpanel. - bestående af... ja, hvem?
Der kunne jo være en god historie bag billedet - har det en idé, en tanke bag?

En foto konkurrence lyder som en god ide! - Man kunne også sende en quiz pr. mail (med spørgsmål i forskellige sværhedsgrader) til medlemmerne. Quizén kunne også være for ikke-medlemmer, der så kan tilmelde sig med deres mail adr. Der kan f. eks. være en ren Barks quiz og en ditto Rosa - mulighederne er legio!

ps. - ang. evt. copyright problemer, så læste jeg et sted på nettet at det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse! smile

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

Helt ærligt. Jeg tror altså ikke mange ville deltage hvis i lavede en foto-konkurrence..
Men intet er sikkert :-)

11

Det er altid, gentager altid, folks eget valg om de vil deltage i en konkurrence med præmier - argumenter som jeg vinder aldrig noget tæller ikke særlig meget i en forening med lidt over 90 medlemmer... - der var over 30 deltagere i lodtrækningen om de tre hovedpræmier og puslespillene - så jeg tror du ta'r fejl.

Det er også noget andet. Med puslespillene skal man bare sende dig en mail - nemt!
Med en foto-konkurrence skal man for det første have taget et godt billede.
Dernæst skal man have det fremkaldt.
Så skal man proppe det i en kuvert og køre på posthuset...

En del falder fra i denne proces...

- Lasse

13

Der er ikke noget til hinder for at tage et digitalfoto - ved da fra møderne at mange medlemmer efterhånden har et digitalkamera - og så kan man bare sende en mail med fotoet.
Men lad mig lige pointere at der ikke er nogen konkurrence igang endnu -. vi tænker bare højt!

Jeg har da ikke noget digital-camera.
Kan sikkert låne min brors camera-mobil (som for i øvrigt tager elendige billeder)

TAK for puslespillet AC.
Hvem vandt hovedpræmien?

Hm... Om det blir noen fotokonkuranse går jeg ut i fra at dette bare er for medlemmer, eller? Om ikke så vil jeg gjerne delta smile

Genaral med blant annet hederstitlene   (1)T.H.O.M.A.S.   og    (2)T.R.O.P.P.S.J.E.F.
(1)Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

(2)Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk

Så vidt jeg har forstået skulle konkurrencen kun være for medlemmer...

18

Ja, eftersom den nok vil blive annonceret i Rappet - såfremt vi laver en ny lodtrækning som vi her har snakket om - Men Ted, du er jo velkommen til at melde sig ind.
Lasse: Birgitte, Hans, Charlie og Maria vandt hovedpræmierne.

En fotokonkurence ville da være hyper sjov. Det behøver jo ikke at være en stor præmie... hvis der overhodet skal være nogen præmie, ud over æren.

If empire state building was a school, wich kind of school would it be?
A HIGHSCHOOL!