Tråd: Billeder

Hej

Jeg tænkte på hvordan i har fået fat i de flotte billeder til DDF(R)appet`s forsider af bl.a. Don Rosa?

Med venlig hilsen
Rap

2 Senest redigeret af AC (2005-03-26 19:14:25)

Sv: Billeder

Nu har der ikke været en forside af Rosa,
men for og bag til 2'eren blev lavet af vores eget medlem Jesper - efter første sommermøde.
Forsiden til 3'eren fik vi af Olaf Solstrand fra AOL
4'erens forside blev lavet udfra en Milton-tegning jeg fik til julemødet 2003's plakat - id'een var min og Thomas førte den ud.
5'erens for og bagside er lavet af Rob Klein, en flink ande-tegner som i sommers var på besøg her og hos flere andre - forsiden blev lavet hos Niles.

Og så glemte jeg endda Rosa-tegningen - den blev lavet på opfordring fra Jacob til foreningen af Rosa - hvornår var det egentlig du fik den, Jacob? Jeg så den så tidligt som sommermødet 2003.

Hej

Har I så gode forbindelser at I kan skaffe Don Rosa tegninger? I så fald vil jeg gerne have en.

Med venlig hilsen
Rap

Rap:
Don Rosa kaster ikke om sig med tegninger. I starten gav han tegninger væk til alle der spurgte ham, men p.g.a. den store efterspørgsel kan Don Rosa ikke følge med længere.
Han giver derfor ikke tegninger væk længere - kun til specielle formål, som fx en donaldistforening :-)

Officiel blodhund for Grønspætterne!
Modtager af hæderstitlerne:
S.S.S. Stjerne Super Sniffer og
S.I.S. Sporhund I Særklasse

Eller laver dem til festivaller. Undtagen i Århus, hvor han var blevet bedt om at lade være med det.

Citeret fra Hans:
M.E.D.L.E.M.:
       Meget Engageret Donaldist Ligegodt Et Mønster-medlem

De tegninger han laver i Europa er kun af hoveder - Hexias eller Guldas tager lang tid.
Andrej kan tale med om hvor hurtig han kan være til at lave en Joakim e.l. - de flotte farvetegninger du f. eks. kan se på fandrawings.dukcburg.dk er nogle han i dag kun laver på amerikanske messer, hvor der ikke kommer ret mange andefans - og så har han tid til det. Da vi var i Bergen havde han nogle A3-kopier med af sådanne tegninger - til salg, de var ret flotte.
Men nej, personlige tegninger - sådan i den helt store flotte stil, er ikke noget han laver i europa længere. Synes foreningstegningen er en forståelig undtagelse, men den er vel også lavet i hans eget studie og så sendt til DK.