1

Tråd: Misinformation i Facts of Life-sangen?

Har andre hørt den der facts opf life-sang hvor en kvindestemme opremser alle mulige fakta, som man ikke anede man ikke have brug for at vide? F. eks. at Ikea-kataloget er verdens mest udgivne udgivelse?

Hun nævner at "Donald Duck was once banned in Finland because he doesn't wear pants" - er dette ikke en af disse vandrerhistorier - urban legends, vore dages eventyr?

Så vidt jeg har læst mig til, bunder det i en finsk politiker der i et anfald af galskab overvejede et lignende forslag - men gik fra det igen -

Finland er vel det land i verden hvor den største andel af befolkningen læser AA.

De lærer faktisk at læse før de kommer i skole deroppe - pga. det årsabonnement de får i dåbsgave. (Hvor meget jeg her i det sidste selv bevæger mig over i det vandrerhistoriske, generaliserende får være op til andre at bedømme...)

Sv: Misinformation i Facts of Life-sangen?

Manden bag sangen (jeg har glemt hans navn, men han er gift med Aqua-Lene) fortalte i et interview at han havde inkluderet tre forkerte ting: En løgn, en vandrehistorie og... øh... noget tredje. Historien om Anders And er løgnen. (Det med IKEA-kataloget er vist vandrehistorien eller det tredje.)

I øvrigt... Jeg tror, en finne på DCML forklarede hvor historien om Anders kommer fra: Det finske parlament var ved at diskutere et eller andet (et lovforslag?), og en politiker blev så oprørt at vedkommende sagde: "Det ville være lige så dumt, som at forbyde Anders And fordi han går uden bukser."

Men prøv selv at spørge på DCML.

Don, Don, Don.

Lars skrev:

Manden bag sangen (jeg har glemt hans navn, men han er gift med Aqua-Lene) fortalte i et interview at han havde inkluderet tre forkerte ting: En løgn, en vandrehistorie og... øh... noget tredje. Historien om Anders And er løgnen. (Det med IKEA-kataloget er vist vandrehistorien eller det tredje.)

Det er Søren Rasted, eller "Lazyboy", som han kalder sig. Sangen blev efterfølgende gennemgribende analyseret af P3-programmet
"Mig og Morten Resen".Her kom det frem, at ud af alle de såkaldte "facts of life" var reelt kun en håndfuld dokumenteret sande, mens resten var noget, han havde hørt, fundet på eller simpelthen troede var rigtigt. Han havde åbenbart ikke givet sig tid til at undersøge påstandene nærmere, så da man gjorde det inde på P3 viste det meste sig altså at være løgn.

Er blevet godt træt af den sang.
Sangen er ikke noget at råbe hurra for - det er kun de små facts der er sjove :-)

Officiel blodhund for Grønspætterne!
Modtager af hæderstitlerne:
S.S.S. Stjerne Super Sniffer og
S.I.S. Sporhund I Særklasse