Sv: Hall of fame - Carl Barks

JAlbertsen skrev:

Jippes-Milton er en helt anden snak! big_smile

Uha ja! Dem ville jeg også gerne have samlet på noget andet end det der avispapir, de er trykt på mine godt (GISP!!!) 20 år gamle Gladstone-blade.

JAlbertsen skrev:

For mig at se er Barks-Jippes bøgerne ikke særligt interessante. Begge kunstnere har lavet bedre ting på egen hånd og historierne kommer snart i CBSV. Har hovedparten ikke også været i AA bladet?

Helt enig, men som sagt: HoF har potensiale til å fortsette veldig lenge, så vi får nok både se det ene og det andre...

Tenkte umidelbart på en Gottfredson-Walsh og en Strobl-Fallberg...

Ville det vært noe?

Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...

Azzout skrev:

Helt enig, men som sagt: HoF har potensiale til å fortsette veldig lenge, så vi får nok både se det ene og det andre...

Hvis nogen fra forlag skulle lytte med er det nok smart at vi nævner det vi helst vil have og ikke alt muligt som der kan blive plads til i serien for at fylde bøger ud.

JAlbertsen skrev:

Hvis nogen fra forlag skulle lytte med er det nok smart at vi nævner det vi helst vil have...

Det gjør jeg ofte, men de begynner nok å bli lei av at de blir pepret med e-post fra èn og samme person...

...og ikke alt muligt som der kan blive plads til i serien for at fylde bøger ud.

Helt greit for meg, bare vi får det vi helst vil ha først, og vi får rabatt smile
Jeg vil ikke betale full pris for bøker stappet med hva alt de kan finne av halvsløve Fecchi-historier og lignende... wink

Azzout skrev:

Jeg vil ikke betale full pris for bøker stappet med hva alt de kan finne av halvsløve Fecchi-historier og lignende... wink

Hvis vi snakker Jumboboeger, saa er Fecchi-tegnede historier da noget fra den gode skuffe. Det er sjaeldent, at de er en skuffelse. Derimod er noget af det andet, de fylder i Jumbo'erne middel og til tider daarligt, men Fecchi ser jeg som et positivt indslag.

"Oh, skænk mig en grav ved det isgrønne hav, hvor kun bølgerne hører min gråd!"

Solens Søn skrev:
Azzout skrev:

Hvis vi snakker Jumboboeger, saa er Fecchi-tegnede historier da noget fra den gode skuffe. Det er sjaeldent, at de er en skuffelse. Derimod er noget af det andet, de fylder i Jumbo'erne middel og til tider daarligt, men Fecchi ser jeg som et positivt indslag.

Fecchi historier kan være bra, men jeg snakker om de halvsløve Fecchi-historiene...

Huff... Han har en tegnestil jeg ikke kan fordra...

JAlbertsen skrev:

For mig at se er Barks-Jippes bøgerne ikke særligt interessante. Begge kunstnere har lavet bedre ting på egen hånd og historierne kommer snart i CBSV. Har hovedparten ikke også været i AA bladet?

Ja, Jippes-Milton er en helt anden snak, men da der allerede er kommet én HOF bog med Barks-jippes Junior Woodchucks historier, ville det være rart med et bind 2 så alle historierne med Junior Woodchucks var udgivet i HOF. Det er da for fjollet at udgive halvdelen og så stoppe der (bogen indeholder 12 af de 18 historier, så en bog til burde kunne indeholde de sidste 6 plus Barks-Jippes AA historier, fx Officer For A Day)!
Det ville være rart for os som ikke abonnerer på CBSV at få suppleret vores (evt.) CBL/CBLiC med Barks-Jippes Junior Woodchuck historierne!
Selvfølgelig er Junior Woodchucks historierne sekundært Barks materiale, men alligevel ville det være rart at have dem samlet i HOF. Det tror jeg osse at de bliver da de jo allerede har udgivet en HOF bog med en del af historierne...

Men selvfølgelig kommer Jippes-Milton historierne i første række...;)

"Life is but a gamble! Let Flipism chart your ramble!"

JAlbertsen skrev:
Azzout skrev:

Hvis nogen fra forlag skulle lytte med er det nok smart at vi nævner det vi helst vil have og ikke alt muligt som der kan blive plads til i serien for at fylde bøger ud.

Jeg synes at vi skal sige hvad vi mener, uden at tage hensyn til hvem som (EVT!) måtte læse med! I øvrigt fremgår det tydeligt af indlæggene hvilke tegnere vi helst ser udkommer først i HOF.
Jeg har i hvertfald ikke tænkt mig bevidst at formulere mig på en måde så det fremstår som direkte/indirekte hentydninger til Egmont...

Folk siger selvfølgelig hvad de vil... det er bare mest interessant at høre om de ting folk har højt på ønskesedlen, og det lød lidt på Assout som om han nævnte ting der kunne komme med for at fylde ud i det lange løb.

JAlbertsen skrev:

Det lød lidt på Assout som om han nævnte ting der kunne komme med for at fylde ud i det lange løb.

Husk: Azzout

Beklager, beklager... Det var ikke det som var menignen...

Du sa:

Jeg sa at HoF har potensiale til å fortsette veldig lenge derfor vil det nok bli plass til både det ene (Barks-Jippes 2) og det andre (Jippes-Milton)...

De jeg nevnte, nevnte jeg ikke for at det er bøker som kan fylle ut i det lange løp. Derimot bøker som jeg har lyst på!
Jeg synes både Gottfredson-Walsh og en Strobl-Fallberg ville vært veldig interessant!

JAlbertsen skrev:

Folk siger selvfølgelig hvad de vil... det er bare mest interessant at høre om de ting folk har højt på ønskesedlen...

Med andre ord det jeg gjorde... wink

Det var selvfølgelig ikke meningen å skape forvirring og jeg håper dette innlegget har oppklart alle eventuelle misforståelser smile

JAlbertsen skrev:

Ja, de fleste historier er i AA bladene, men det er svært at skaffe dem alle - jeg abbonerer kun  på hall of fame - ikke AA og co da jeg er træt af de dårlige vitser, det ligegyldige plastikbras og hvad de nu ellers fylder bladene ud med - så er HOF meget mere kvalitet (Selvom jeg er træt af de mange stavefejl wink ).

Dog er årgangsbøgerne en måde at skaffe dem på... Tager bare så lang tid at finde de "efterlyste" forfatteres historier - Så er det smartere at de er samlet i et eller to bind.

CBSV synes jeg er for meget for mig at købe - måske fordi CB's eventyrs-historier (Som var det efterhånden glemte emne i dette indlæg wink ) interesserer mig mest - de kortere er da osse sjove, men Hvorfor købe en samling af flere tusind historier når man kun søger få af dem?

Hall of fame giver os læsere mulighed for at finde hvad vi søger uden at skulle igennem flere forskellige AA blade. Derfor synes jeg det er her sådanne ting bør udgives! big_smile

Se mine tegninger på www.DofWorks.deviantArt.com

Donald Dof skrev:

Hall of fame giver os læsere mulighed for at finde hvad vi søger uden at skulle igennem flere forskellige AA blade.

Og ikke minst gir det oss en mulighet til å finne ut hva vi liker, og hva vi vil søke etter når vi er på antikvariater og bruktbutikker...

38 Senest redigeret af Hans (2007-08-05 02:36:22)

Azzout skrev:
Donald Dof skrev:

Hall of fame giver os læsere mulighed for at finde hvad vi søger uden at skulle igennem flere forskellige AA blade.

Og ikke minst gir det oss en mulighet til å finne ut hva vi liker, og hva vi vil søke etter når vi er på antikvariater og bruktbutikker...

Bruger du HOF til at finde ud af hvad du kan lide og hvad du skal lede efter i butikkerne?
Det er første gang jeg hører nogen sige det! Jeg troede at folk godt vidste i forvejen hvilke tegnere som de kan lide og ikke lide. Jeg selv behøver ikke HOF for at vide hvem jeg kan lide, for der er ikke kommet nogle HOF bøger med tegnere som jeg ikke kendte i forvejen...

39 Senest redigeret af Azzout (2007-08-05 12:57:20)

Hans skrev:

Bruger du HOF til at finde ud af hvad du kan lide og hvad du skal lede efter i butikkerne?

Jeg abonnerer vel på HoF på grann av samme grunn som dere andre...

Når jeg fikk Floyd Gottfredson-boken var det det en serieskaper jeg ikke hadde sett noe av før. Boken gjorde meg stum og derfor gikk jeg til bruktbutikkene for å lete fram mere Gottfredson-stoff... Det samme gjeldre f.eks. ikke Carl Barks.

Det er første gang jeg hører nogen sige det!

Du skal høre mye før ørene faller av... wink

Jeg troede at folk godt vidste i forvejen hvilke tegnere som de kan lide og ikke lide.

Ikke jeg, da min samling bare omfatter store deler av 80 -og 90tallet hvor det ikke sto hvem som hadde laget de diverse historiene...

Jeg hadde en anelse om at Don Rosa hadde de historiene som likte best, og da jeg så en annonse som sa noe som lignet på: "Kjøp den første boken i HoF for kun 99 kr! Det er Don Rosa-boken som vil bli portofritt tilsendt hjem til deg! I tillegg vil du få 5 bøker sendt hjem til deg...", kjøpte jeg selvfølgelig boken, da jeg er svak etter tilbud... wink

Jeg valgte å fortsette en stund til, og se om dette var noe jeg skulle pruke pengene mine på, og da jeg fikk Marco Rota-boken var begeret fylt. Jeg ba Egmont sende alle bøkene som gjensto (til og med Gottfredson-boken) og vips hadde jeg alle bøkene.
jeg sparte 300 kr på det:)

Jeg selv behøver ikke HOF for at vide hvem jeg kan lide, for der er ikke kommet nogle HOF bøger med tegnere som jeg ikke kendte i forvejen...

Med tanke på du garantert er en god del eldre enn meg så er vel ikke det veldig rart, særlig da jeg ikke har abonnert på noe som helst før...

Azzout, det er nok mig som glemmer at helt unge Disney fans selvfølgelig ikke kender alle de klassiske tegnere endnu...

Det var sikkert fordi at dine indlæg lyder så fornuftige at jeg forestillede mig at du kendte alle de klassiske tegnere...;)

Tråden handlede oprindelig om Barks' Hall of Fame. Mit sammendrag af emnet hidtil er:

1. Både danske og norske Egmont har erklæret (lovet/truet med - alt efter, hvordan man ser på det smile ) at der kommer mindst én bog med Barks om året.

2. Følgende Barks-emner er foreslået (Forslagsstiller og dem, der tager under med forslaget, er nævnt i parentes):
a. Eventyr som f.eks. Djengis Khans krone (Donald Dof, Solens Søn, Hans, Benadikt)
b. Barks og Indiana Jones (Arpin Lusene, Benadikt)
c. Barks og Jippes, 2. del (Benadikt, Hans, Azzout)
d. Barks' sidste manuskripter (Benadikt (i anden tråd))

3. Der er stor enighed i forumet, at flere "samarbejds-bind" ville være interessante. Jippes-Milton nævnes flere gange, og Gottfredson-Walsh og Strobl-Fallberg nævnes et par gange.

benadikt skrev:

Tråden handlede oprindelig om Barks' Hall of Fame. Mit sammendrag af emnet hidtil er:

1. Både danske og norske Egmont har erklæret (lovet/truet med - alt efter, hvordan man ser på det smile ) at der kommer mindst én bog med Barks om året.

For meg er det bare bra at Egmont har lovet dette, ettersom jeg ikke har lest noe særlig av Barks fra før av...

2. Følgende Barks-emner er foreslået (Forslagsstiller og dem, der tager under med forslaget, er nævnt i parentes):
a. Eventyr som f.eks. Djengis Khans krone (Donald Dof, Solens Søn, Hans, Benadikt)
b. Barks og Indiana Jones (Arpin Lusene, Benadikt)
c. Barks og Jippes, 2. del (Benadikt, Hans, Azzout)
d. Barks' sidste manuskripter (Benadikt (i anden tråd))

Jeg støtter faktisk alle av forslagene, selv om jeg ikke har kommentert så mange av de...

3. Der er stor enighed i forumet, at flere "samarbejds-bind" ville være interessante. Jippes-Milton nævnes flere gange, og Gottfredson-Walsh og Strobl-Fallberg nævnes et par gange.

Det er mine forslag som ikke har blitt diskutert ennå